صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۱۰۶۴

ربیعی: بن‌بستی در مذاکرات وجود ندارد

 علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ بخه سوالی در این باره که آقای روحانی همواره اعلام کرده اند که دولت مقابل آنهایی که می خواهند رفع تحریم ها را به تأخیر  بیندازند می ایستد و به نظر می رسید مذاکرات احیای برجام در هفته های قبل به نقطه پایانی رسیده و باید بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها آغاز می شد ، اما به یکباره با بی خبری از وضع مذاکرات حاکم روبرو می شویم و برخی هم تحلیل می کنند که غرب به ویژه آمریکا منتظر نتیجه انتخابات ایران هستند. نظر جنابعالی در این باره چیست؟ گفت: هیچ بن‌بستی در مذاکرات وین وجود ندارد. مذاکرات به مرحله ای رسیده که باید در مورد تعداد معدودی مسائل کلیدی تصمیم گیری شود و این مسائل هم دقت و وسواس و زمان مورد نیاز خود را می طلبد.
 
وی افزود: ما نه اجازه می‌دهیم که گفت‌وگوها فرسایشی شود و نه تعجیلی برای رسیدن به توافق داریم. ملاک و سنجه ما حقوق ملت و تامین منافع عالی مردم و نظام است. تیم گفت‌وگو کننده ما نیز در همین چارچوب حرکت کرده و دستورالعمل‌های مرکز را طابق النعل بالنعل جلو برده است. اگر گفت‌وگوها نیاز به تصمیماتی در تهران داشته باشد، قطعا این تصمیمات در پایتخت گرفته می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان این مطلب که نکته قابل توجه این است که فصل انتخابات برکات زیادی دارد از جمله اینکه برخی از افراد که طی سالهای اخیر حتی حاضر نبودند که فشار تحریم را در وضعیت اقتصادی کشور به رسمیت بشناسند؛ سالها با پذیرش کنوانسیون های FATF مخالفت می کردند و یا با سیاست های دولت در دفاع از آزادی های قانونی شهروندان در فضای مجازی مخالف بودند، امروز پیشگام تر از دولت دنبال رفع تحریم ها هستند و از گشایش در فضای مجازی صحبت می کنند، تصریح کرد:   البته ما از همین مواضع در جهت دفاع از حقوق مردم، استقبال می کنیم و آن را به فال نیک می گیریم.   خوشحالیم که امروز خیلی ها به دیدگاه دولت رسیده اند و  در مورد تعامل با جهان همه سخن می گویند. از یاد مردم نرفته که در همین چند سال پیش آوردن نام برجام مثل بیان یک امر کفرآمیز تلقی می شد.

ربیعی اضافه کرد: همچنین امروز با یک موج القایی جدید نیز روبرو شده‌ایم. عده ای با فرافکنی از عدم مشارکت احتمالی مردم در انتخابات، می‌گویند این بی میلی بخاطر عملکرد دولت در سال‌های اخیر است. اول اینکه تفکر دولت بر مشارکت گسترده و حداکثری در هر شرایطی است. توصیه دولت به مردم شریف ایران حضور داشتن پای صندوق ها و مشارکت با هر سلیقه ای است. اما جالب است این روزها می شنویم که عده ای می خواهند با فرار رو به جلو احتمال مشارکت کم را به نارضایتی از دولت گره بزنند این هم از اتفاقات بسیار عجیب است. در زمانی که دولت نجیبانه با سکوت فقط به دنبال مشارکت حداکثری است این گونه بیانات نوعی نیش زدن به جامعه است. اگر مردم به آینده امید داشته باشند و توانایی انجام آن را در نامزدها ببینند، برای تغییر وضعیت موجود اتفاقاً مشارکت بیشتری هم خواهند داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات