صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۳۱۱۴۴
نماینده پارلمان عراق:

حکومتی که امام خمینی(ره) تأسیس کرد نقشه دنیا و روند تاریخ را تغییر داد

«عبدالامیر التعیبان» نماینده وابسته به فراکسیون صادقون در پارلمان عراق در گفتگوی در بغداد با اشاره به تغییر بزرگی که انقلاب اسلامی در ایران در منطقه و دنیا ایجاد کرد، گفت: امام خمینی(ره) مورد حمایت و عنایت الهی قرار داشت و ما امروز  پس از گذشت بیش از 40 سال ثمره این انقلاب و حکومت اسلامی را برداشت می‌کنیم.

وی در گفتگویی در بغداد تأکید کرد که انقلاب امام خمینی(ره) در منطقه و دنیا در همه زمینه‌ها خواه فکری، خواه سیاسی یا اجتماعی تغییر بزرگی ایجاد کرد و موازنه قوا در دنیا را تغییر داد.

نماینده پارلمان عراق، این انقلاب را نعمت بزرگی که خداوند به اسلام و مسلمانان اعطا فرموده است، توصیف کرد.

وی به‌مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران، گفت: امام خمینی(ره) در سال 1979 حکومت اسلامی را که حکومت امام زمان(عج) است تأسیس کرد، این حکومتی است که نقشه دنیا و روند تاریخ را تغییر داد و اساس و شالوده نظم جهانی جدیدی به وجود آورد که استبداد و ظلم را مورد مخالفت قرار داده اعتماد به نفس را به مستضعفان در برابر مستکبران برگرداند.

التعیبان تأکید کرد: انقلاب امام راحل، انقلاب مستضعفان علیه مستکبران نامیده شد و از این رو همه مستضعفان در دنیا این انقلاب را با مصادیق و اصول آن حامی و یاور آنها، هرجا که باشند و در هر وضعیتی که باشند، می‌دانند.

وی اضافه کرد: انقلاب امام خمینی تغییر بزرگی در منطقه و دنیا و در همه زمینه‌های فکری، سیاسی یا اجتماعی ایجاد کرد و موازنه قوا در دنیا را تغییر داد و به‌مثابه نعمت عظیمی است که خداوند به اسلام و مسلمانان اعطا فرموده است و همه اینها به‌برکت رهبری سید روح‌الله خمینی(ره) ایجاد شد.

نماینده پارلمان عراق در ادامه با ابراز اینکه "اگر امام راحل نبود این حکومت عظیم که به کشوری بزرگ در منطقه و دنیا تبدیل شده و در برابر بزرگترین قدرت استکباری یعنی آمریکا ایستاده است، شکل نمی‌گرفت"، افزود: این نشان می‌دهد که امام راحل مورد حمایت و عنایت خداوند سبحان بود.

تعیبان تأکید کرد: ما پس از 40 سال ثمره‌های تأسیس این حکومت را می‌چینیم و برای امام خامنه‌ای (مد ظله) طول عمر آرزو می‌کنیم و برای مقاومت با همه عناوین آن و ملت کشور برادر ایران پیروزی و توفیق طلب می‌کنیم و همچنین برای امت اسلامی. ان‌شاءالله همگی با هم روز آزادسازی فلسطین اشغال‌شده را جشن خواهیم گرفت.

وی گفت: استکبار جهانی رژیم بعث را به حمله به کشور همسایه یعنی ایران ترغیب کرد تا این انقلاب را نابود کند زیرا می‌دانست که این انقلاب، انقلاب ملت‌های مستضعف و انقلاب مظلومان بر ظالمین است و بقای این انقلاب تهدیدکننده منافع و نفوذ آنهاست و همه طرح‌های آنها را به شکست می‌کشاند و سکویی برای رویارویی با آنها خواهد شد و از همین رو به‌دنبال ساقط کردن آن از زمان شکل‌گیری آن حرکت کردند اما شکست خوردند و ناکام ماندند.

این نماینده پارلمان عراق در پایان گفت: بله، ایران اسلامی امروز به‌فضل الهی به کشوری قوی تبدیل شده است و روز به روز بر قدرت آن افزوده می‌شود. ایران در زمره کشورهای بزرگی شده است که هزاران حساب روی آن می‌شود و حامی منطقه است. امروز توازن قوا میان استکبار جهانی شامل ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در یک‌سو و جمهوری اسلامی ایران در سوی دیگر برقرار شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات