صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۱۱۰۸
امام جمعه موقت اصفهان:

امام (ره) پایه گذار حاکمیت اسلام بودند/ ضرورت حضور در انتخابات از نگاه امام خمینی(ره)

با حضور در انتخابات در سرنوشت خود دخالت کنید و انتخاب کنید تا دشمن خوشحال نشود؛ وقتی مردم قدرتمند در صحنه انتخابات وارد شوند، در دهان دشمن زده اند و بیگانگان را مایوس کرده اند.

حجت الاسلام رهبر درباره مکتب امام راحل گفت: امام(ره) بعد جهانی و نگاه بین المللی نسبت به اسلام داشتند و پایه گذار وحدت امت اسلامی بودند. الگوی زندگی امیرالمومنین(ع) در مشی امام(ره) تجلی پیدا کرده بود و این را ما باید حفظ کنیم.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت با اشاره به  ایام ارتحال امام خمینی (ره) درخصوص مکتب امام راحل گفت: متن و عمق اسلام و فرهنگ مبارز اسلام 14 قرن است که در دنیا سیطره دارد، اما متاسفانه مسلمان ها آن مکتب را رها کرده اند، اسیر بیگانه شده اند، تحت سلطه رفته اند، با همدیگر اختلاف دارند و به فرهنگ بیگانه روی آورده اند، اما امام(ره) آمد تا اسلام ناب محمدی(ص) را در این جامعه بیاورند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حرف حضرت امام(ره) حرف اسلام بود، تصریح کرد: امام(ره) بعد جهانی و نگاه بین المللی نسبت به اسلام داشتند، یعنی اینکه باید قدرت های اسلام رو به اسلام بیاورند و اسلام را محور زندگی و فرهنگ قرار دهند که در این حالت عزت، کرامت، استدلال، آزادی، دنیا و آخرت و اقتدار مسلمان ها حکمفرما می شود.

ایده امام(ره) وحدت امت اسلام بود

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد،اظهار کرد: اگر این مسلمان ها تا حدودی در مشترکاتشان با همدیگر متحد بودند، تا این حد اسیر نمی شدند و فلسطین به این روزگار نمی افتاد، سرزمین حجاز آن گونه نمی شد و کشورهای اسلامی تحت سلطه استکبار قرار نمی گرفتند. بیگانگان می خواهند بین مسلمان ها اختلاف بیندازند، اما ایده امام راحل این بود که باید بین امت اسلام وحدت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به برگزای کنفرانس های وحدت طی سالیان گذشته، گفت: همین وحدت بین مسلمان ها باعث شد چندین سال کنفرانس وحدت داشته باشیم که علما و دانشمندان دینی کشورهای مختلف در این کنفرانس شرکت و سخنرانی می کردند و ما هم در این کنفرانس حضور داشتیم. حضرت امام(ره) پایه گذار وحدت امت اسلامی بودند و الان نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همان دیدگاه و ایده های امام راحل را دارند.

تجلی فرهنگ امام راحل در راه رهبری

امام جمعه موقت اصفهان افزود: با دقت در حرف ها و موضع گیری های رهبر معظم انقلاب به خوبی تجلی فرهنگ امام راحل در راه رهبری محسوس است؛ فرهنگ اسلام باید به جای فرهنگ غربی حاکم شود و فرهنگ اسلام در دانشگاه ها، سبک زندگی و انسان دوستی و توجه به اقشار محروم جامعه وارد شود؛ امام (ره) فرمودند اگر این اقشار محروم نبودند، من در تبعید بودم و همین آقای رجایی  در زندان بودند؛ امام(ره) مردم را بسیار ارج می نهادند و وحدت را پایه گذاری کردند و امام(ره) حاکمیت اسلام را پایه گذاری کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید مواظب باشیم تا آرام آرام به عقب برنگردیم،گفت: باید مراقب بود تا بعضی افکار منحرف درون کشور نفوذ نکنند؛ البته وجود رهبری رهبر معظم انقلاب و نیروهای خوب سپاه یک تیکه گاه بزرگ برای نظام و اسلام هستند و فرهنگ دوستان دیگر مثل ارتش و نیروهای مسلح باید این وحدت و انسجام را درون کشور حفظ کنند که الحمدالله همین طور است.

دوری از کش مکش های انتخاباتی

حجت الاسلام رهبر با اشاره به کش مکش های ایام انتخابات اظهار کرد: این کش مکش های سیاسی را هم باید کنار گذاشته شود؛ بالاخره یک نفر رای می آورد و رئیس جمهور می شود، بنابراین همه باید به ایشان کمک کنند و او نیز از همه کمک بگیرد و نباید در خط و بازی های سیاسی وارد شویم؛ امام راحل می فرمودند با دنیا وحدت کنید، پس ما نباید با خودمان اختلاف داشته باشیم و همه باید به رئیس جمهور منتخب کمک کنند و کابینه دولت نیز برای خدمت به مردم مجهز شود.

وی افزود: رئیس جمهور منتخب باید از نیروهای خدمت گذار از هر طیفی استفاده کند تا در درون خود اختلاف نداشته باشیم؛ مکتب امام(ره)، مکتب حاکمیت اسلام بود و ایشان اسلام را بار دیگر به صحنه برگرداندند، امام(ره) امت اسلام را بیدار کرد و ملت ما و ملت های دیگر را با خط مشی خود در هر بعدی به اسلام توجه دادند.

ضرورت حضور در انتخابات/ تجلی الگوی زندگی امیرالمومنین در مشی امام (ره)

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت انتخابات از منظر امام راحل گفت:شرکت در انتخابات، ضروری است، چراکه شخص حضرت امام(ره) در دوران حیات خویش همین توصیه ها را می کردند و الان نیز رهبر معظم انقلاب همان توصیه ها را می کنند؛ برای اینکه حضور مردم تو دهنی به دشمنان است، حال فرقی ندارد که چه کسی رای بیاورد. البته باید بهترین و اصلح ترین فرد را انتخاب کنند، اما بعضی گروه ها قهر نکنند و به حساب اسلام ودین وارد صحنه شوند.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین با آن همه سختی که طی 25 سال تحمل کردند، اما اجازه ندادند وحدت مسلمین شکسته شود و دشمنان اسلام، اسلام را ریشه کن کنند؛در حال حاضر الگوی زندگی امیرالمومنین(ع) و امام راحل برای ما الگو و نقشه راه است. الگوی زندگی امیرالمومنین(ع) در مشی امام راحل تجلی پیدا کرده بود و این را ما باید حفظ کنیم و باید وحدت و همدلی را نیز حفظ کنیم. رئیس جمهوری که انتخاب می شود باید از نیروهای کارآمد و مفید از هر طیف و جناحی البته از افراد انقلابی و متدین استفاده کند، اما با بهانه خط و ربط و بعضی توهمات، برای خود شکاف اجتماعی درست نکنیم.

توجه به خطبه 131 نهج البلاغه

 حجت الاسلام رهبر با تاکید بر اینکه برای وحدت احتماعی باید گروه های سیاسی با حفظ خط امام(ره) و خط و مشی اسلام مقداری به هم نزدیک شوند،گفت: برای این ملت باید خدمت کنند و مهم نباشد که آیا در انتخابات رای آورده یا نیاورده اند، چراکه مهم نیست و این 4 روز دنیا تمام می شود و می گذرد و آنچه برای بشر می ماند، سعادت ابدی است. امیرالمونین در بخشی از خطبه 131 نهج البلاغه بعد از آن همه سختی طی 25 سال، می فرمایند که خدایا تو میدانی که آمدن من برای خلافت و قبول کردن خلافت، برای قدرت و ثروت نیست و من برای قدرت طلبی و ثروت اندوزی نیامده ام، بلکه آمده ام احکام دین تو را زنده کنم، آمده ام مظلومین را فریادرسی کنم، آمده ام دینی را که در چندین سال با آن مصیبت ها روبرو شده را احیا کنم، آمده ام مظلومین را یاری کنم و مفاسد را در جامعه برطرف کنم.

دادرسی از مظلومان

وی در ادامه گفت:این فرهنگ عزیز اسلام است، ما که شیعه علی بن ابی طالب (ع)هستیم باید اینطور باشیم و در رقابت ها همدیگر را تخریب نکنیم؛ وحدت اسلام به قدری مهم است که امیرالمومنین 25 سال خون دل خوردند تا اسلام نابود نشود و دشمنان وارد نشوند، ایشان تحمل کردند و بعد از آن همه سختی وقتی می آیند می فرمایند که آمده ام جاهایی که دین بر باد رفته  است را برگردانم، آنجا که مردم مظلوم شده اند به دادشان برسم، آنجا که مفاسدی در جامعه به وجود آمده را برطرف کنم، آمده ام برای احیای شریعت و دین و عصاره این فرمایشات حضرت در این کلام است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نهج ابلاغه یک کتاب شفابخش است، تصریح کرد: این کتاب و این خطبه برای امروز ما است که لازم است آقایان به آن توجه کنند؛امروز همان روزی است که دشمنان ما می خواهند دین ما را از بین ببرند و دولت باید دین را به تمام معنا در فرهنگ، جامعه، دانشگاه ها و زندگی مردم وارد کند و به داد مظلومان برسند؛ الان مظلومانی در کشور هستند که حتی آب مناسب برای آشامیدن ندارند، همان مظلومانی که وقتی حادثه ای رخ دهد دفاع می کنند و شهید می دهند. دولتمردان باید به داد مظلومان برسند و مفاسد را برطرف کنند و اصلاح اسلامی در کشور برقرار کنند که این منطق امیرالمومنین(ع) است.

انتخابات تکلیف شرعی است

وی با بیان اینکه نظر امام(ره) درباره انتخابات این بود که یک تکلیف شرعی است، گفت: امام راحل نظرشان این بود که با حضور در انتخابات در سرنوشت خود دخالت کنید و انتخاب کنید تا دشمن خوشحال نشود؛ وقتی مردم قدرتمند در صحنه انتخابات وارد شوند، در دهان دشمن زده اند و بیگانگان را مایوس کرده اند. امام (ره) در پای صندوق رای می رفتند و ایشان نظام مردم سالاری و دموکراسی را با همین حضور در انتخابات و رای دادن احیا کردند. از طرف دیگر انتخابات برای عظمت کشور در مقابل قدرت خارجی یک ابزار قدرت و استراتژیک است تا دشمنان نگویند ایرانی ها با اسلام و انقلاب قهر کرده اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات