صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۳۱۱۴۹

اعلام آمادگی روسیه برای مشارکت در خط آهن شمال- جنوب ایران

ورونیکا نیکیشینا رییس مرکز صادرات روسیه اعلام کرد که شرکت های این کشور برای مشارکت در طرح کریدور خط آهن شمال-جنوب ایران آمادگی دارند.

 نیکیشینا روز جمعه در یک جلسه کاری افزود: مرکز صادرات روسیه برای ارائه خدمات به شرکت ها برای احداث بخشی از کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران آمادگی دارد.

وی گفت:مرکز صادرات روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ارائه خدمات شرکت های روسی به منظور اجرای بخشی از طرح کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران آماده است.
وی ادامه داد: مرکز صادرات روسیه برای ارائه خدمات شرکت های روسی از نظر تامین تجهیزات ازجمله سوئیچ ها، خطوط ریلی و سایر تجهیزات داخلی لازم برای اجرای طرح کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران آماده است.

رییس مرکز صادرات روسیه تصریح کرد: زیرساخت های اتحادیه اقتصادی اوراسیا در زمان حاضر برای استفاده از مزایا، تسهیلات و امتیازات تجارت بین کشورهای عضو این اتحادیه به طور کامل اجرا نشده است.

اوراسیا که یک اتحادیه اقتصادی است، با حضور پنج کشور روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان به عنوان اعضای اصلی از سال ۲۰۱۵ کار خود را در زمینه سیاست‌گذاری اقتصادی، اقتصاد کلان و مهاجرت نیروی کار در جهت تجارت آزاد و موافقت‌نامه های تجاری با کشورهای دیگر آغاز کرد.

آبان ماه سال ۱۳۹۸ موافقت‌نامه ای تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا به امضا رسید که بر اساس آن ۸۶۰ قلم کالایی میان ایران و پنج کشور متحد اقتصادی مبادله می شود که آمارها در ماه های گذشته نشان می دهد که افزایش ۶۳ درصدی در صادرات با این کشورها ثبت شده و قرار است در سال دوم این موافقت‌نامه اقدام هایی برای آغاز مذاکرات تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات