صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۳۲۲۰۹
نشست منافقین در برلین صدای اعتراض تحلیلگران آمریکایی را هم درآورد

گروهک منفور !

پایگاه بصیرت / حسین چخماقی

گروهک تروریستی و خون‌ریز منافقین که در کارنامه سیاه خود، ترور بیش از ۱۷ هزار شهروند و سیاستمدار ایرانی را دارد و البته هنوز هم خود را «مجاهدین خلق»! می‌داند، مدت‌هاست که به دنبال تطهیر وجهه و سوابق تروریستی‌اش هست. در این میان برخی مدعیان دروغین حقوق بشر نیز چشم خود را بر جنایت‌های بی‌شمار این گروهک تروریستی بسته و در جهت دستیابی به اهداف سیاسی خود، با صراحت از این گروهک تروریستی حمایت می‌کنند. طنز تلخ ماجرا هم آن است که هرچند وزارت خارجه آمریکا در سال ۱۳۷۶ و اتحادیه اروپا در سال ۱۳۸۱ نام این گروهک سفاک را در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار دادند، اما هرگز مشخص نشد اتحادیه اروپا در سال ۱۳۸۷ و آمریکا در سال ۱۳۹۱ چرا و با چه توجیهی نام این گروه را از فهرست گروه‌های تروریستی خود حذف کردند. خارج کردن نام منافقین از سوی آمریکا و اروپا تنها حربه آنها برای تطهیر چهره سیاه این گروهک نبود و نیست. حمایت‌های مالی فراوان از ناحیه سردمداران کاخ سفید، اتحادیه اروپا و همچنین شاهزاده‌های کشورهای مرتجع منطقه غرب آسیا، محملی را برای منافقین ایجاد کرده تا آنها هر ساله نشستی را با دعوت از مهمانان اجاره‌ای، پرداخت هزینه‌های گزاف و سخنرانی چهره‌های ورشکسته سیاسی برگزار کنند تا از این طریق برای فعالیت‌های غیرقانونی منافقین، یک پوشش قانونی ایجاد کنند.  در نشست امسال گروهک منافقین که در برلین آلمان برگزار شد ۳۰ مقام بلندپایه پیشین و فعلی غربی، از جمله نخست‌وزیر پیشین کانادا، نخست‌وزیر اسبق اسلوونی و همچنین تعدادی از قانونگذاران آمریکایی، از جمله رابرت مندز، تد کروز، روی بلانت، بن کاردین، کوین مک‌کارتی و جم جفریز هم سخنرانی کردند. پمپئو در این نشست دیدگاه‌های خصمانه و ادعاهای خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد. او در این سخنرانی با طرح این ادعا که اعضای گروهک منافقین به دنبال یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند، از مخالفان جمهوری اسلامی خواست تا به اقدامات غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ادامه دهند. وزیر خارجه پیشین آمریکا با تأکید بر ضرورت اعمال تحریم علیه ایران، گفت که این تحریم‌ها واقعی و لازم بود، اما کافی نیست. او که کینه دیرینه‌ای نسبت به ملت ایران دارد، به طور علنی در سخنانش خشم خود را از انتخاب سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران ابراز و ادعاهایی علیه او و روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر در کشورمان مطرح کرد.

«استفان هارپر» نخست‌وزیر سابق و به شدت ضدایرانی کانادا در نشست امسال منافقین، ابتدا علیه دولت جدید جمهوری اسلامی تبلیغ و سپس به آن‌ دسته‌ از کشورهایی که برای همکاری با ایران ابراز تمایل کرده‌اند، توهین کرد. هارپر که در جریان سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ نخست‌وزیری کانادا را بر عهده داشت، پیش‌ از این در موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران، ضمن ادامه مواضع به‌شدت ضد ایرانی خود، کاملاً مواضعی هماهنگ با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده بود.

در همین حال «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، با انتقاد از برخی سیاستمداران غربی حاضر در نشست امسال گروهک منافقین در صفحه توئیتر خود نوشت: «سیاستمداران خودفروخته غربی از جمله پمپئو، خود را ارزان فروخته و در سیرکی به میزبانی اروپا شرکت کرده‌اند که یک فرقه تروریستی برگزار کرده که زمانی مورد حمایت صدام بود و دستش به خون ایرانی‌ها آغشته است. عطش سیری‌ناپذیر برای پول و عقده‌های ضدایرانی، به ریاکاری شرم‌آور غربی دامن زده است.»

اما نمایش امسال منافقین در برگزاری نشست برلین آنقدر مضحک و شرم‌آور بود که صدای اعتراض تحلیلگران خارجی را هم درآورد. «جوان استوکر» دبیر نشریه «دیفنس پست» که سال‌هاست بر فعالیت‌های این گروه متمرکز است، در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا گفت که براساس برآورد او «جان بولتون» (مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا) ده‌ها هزار دلار از این گروهک پول دریافت کرده و در ازای آن، برای آنها تبلیغ کرده است.

«پل پیلار» تحلیلگر سابق آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا نیز پس از برگزاری نشست امسال منافقین، طی یادداشتی در روزنامه انگلیسی گاردین به این نکته اشاره کرد که گروهک منافقین به هیچ عنوان سازمان محبوبی در ایران نیست. همچنین «دنیل دوپتریس» تحلیلگر آمریکایی و ستون‌نویس نشریه‌هایی از جمله نیوزویک و واشنگتن اگزمینر از شرکت مقامات آمریکایی در اجلاس سالیانه منافقین انتقاد کرده و با حالت کنایه‌آمیز در صفحه توئیترش نوشت: «تصور کنید کارشناسی در زمینه مسائل ایران هستید و فکر می‌کنید که مجاهدین خلق یک جنبش اپوزیسیون محبوب و قانونی است که دولت آمریکا باید از آن حمایت کند.»

کلام آخر آنکه حمایت برخی سیاستمداران آمریکایی و اروپایی از گروهک منافقین و اعطای کمک‌های میلیون دلاری به این سازمان تروریستی، مانعی در مسیر اضمحلال و فروپاشی این گروهک نخواهد بود. منافقین منفور ملت ایران هستند و همین تنفر به زودی ریشه آنها را می‌خشکاند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات