صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۲۸۱۹
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد:

برای ساخت یک میلیون مسکن باید اراده وجود داشته باشد

. اما کلیت کار شروع حرکت در راستای ساخت مسکن است که این حرکت، موتور اقتصاد را نیز به تحرک وا خواهد داشت.

موسوی با اشاره به لزوم ساخت یک میلیون مسکن در سال توسط دولت، گفت: اراده مهم تر از منابع در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بنابراین با تفاسیر داده شده، این کار انجام شدنی است و اراده لازم برای این کار مهم تر از منابع است که اگر این اراده وجود داشته باشد، امکان ساخت همچین تعداد مسکنی در سال توسط دولت در کشور وجود دارد.

مسکن یکی از دغدغه های پر چالش میلیون ها ایرانی است؛ مشکلات رسیدن به یک چهاردیواری ساده و نه چندان لاکچری به جایی رسیده است که بسیاری از افراد جامعه اگر سال ها حقوق خود را پس انداز کنند و هیچ خرجی هم نداشته باشند، ممکن است در سال های خیلی دور به این مهم دست پیدا کنند. نمایندگان خانه ملت در مجلس شورای  اسلامی برای اینکه کمی از دغدغه های جویندگان مسکن را کم کنند و مسکن ارزان قیمت به دست این قشر از جامعه برسد، طرحی را با عنوان جهش تولید و تامین مسکن تدوین کردند که بر اساس آن دولت مکلف است طی چهارسال، سالانه یک میلیون واحد مسکن تولید کند.


سیدنظام الدین موسوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری بصیرت درهمین خصوص گفت: به نظر بنده این کار انجام شدنی است و اینکه برخی معتقد هستند، این کار قابلیت اجرا ندارد، درست نیست. در واقع به ذهن بنده اینطور می رسد که بالاخره اگر در حوزه اقتصاد یک همت مضاعف وجود داشته باشد و یک اراده ای نیز در کنار آن وجود داشته باشد که از شروط اصلی اجرای این کار است، این مهم می تواند تحقق پیدا می کند.


وی با اشاره به تجربه ساخت مسکن مهر تصریح کرد: برای انجام این کار باید به دنبال منابع و زمین رفت؛ ما در یک دوره ساخت مسکن مهر را داشتیم که علی رغم برخی ایرادات و انتقاداتی که به آن وارد شده است، تجربه موفقی بوده است. آیت الله رئیسی و مجلس شورای اسلایم روی بحث ساخت مسکن تاکید دارند و پیگیر این مسئله خواهند بود.

این نماینده مجلس افزود: طبیعتا وقتی نمایندگان مجلس این طرح را تدوین کرده اند، منابع لازم را برای آن در نظر گرفته اند و اینطور نیست که عده ای از کارشناس ها می گویند منابع مشخص نیست. فکر می کنم مسکن جزء موضوعاتی در عرصه اقتصاد است که هیچ ربطی به دلار و ارز ندارد، به عبارتی تمام مسائل مربوط به ساخت مسکن مثل زمین، نیروی کار و فولاد و سیمان همگی داخل کشور هستند. 

موسوی با بیان اینکه به نظر بنده، اراده مهم تر از منابع در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بنابراین با تفاسیر داده شده، این کار انجام شدنی است و اراده لازم برای این کار مهم تر از منابع است که اگر این اراده وجود داشته باشد، امکان ساخت همچین تعداد مسکنی در سال توسط دولت در کشور وجود دارد.

به نظر بنده اگر تمام دولت پای این کار بیایند، قطعا این کار انجام می شود حالا نه اینکه حتما یک میلیون ساخته شود و ممکن است مثلا 900 هزارتا ساخته شود. اما کلیت کار شروع حرکت در راستای ساخت مسکن است که این حرکت، موتور اقتصاد را نیز به تحرک وا خواهد داشت. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات