صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۳۲۸۵۲

چرا کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از اظهارات تند خود علیه ایران عقب نشینی کردند؟

 اما هدف از این نمایش چیست؟ این کشورها با ترویج نظریه هدف قرار دادن کشتی به دنبال چه چیزی بودند؟ آیا این کشورها در رسیدن به اهداف خود موفق شدند؟

روزنامه مشهور عربی: ترسوها و دروغگوها؛ چرا کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از اظهارات تند خود علیه ایران عقب نشینی کردند؟

 روزنامه رای الیوم اردن به مدیریت عبدالباری عطوان شخصیت مشهور جهان عرب در مقاله‌ای نوشت:

 پیام جنگ به ایران، دروغ و عملیات روانی و دادن بهانه به دست نخبگان غربگرا و بازندگان انتخابات در ایران است. 

 در موضوع حادثه کشتی اسرائیل در رسیدن به اجماع علیه ایران ناکام مانده است. به عنوان مثال انگلیس پس از تهدید از طریق وزیر دفاع خود مبنی بر پاسخ به حمله، حرف خود را پس گرفت. 

 آمریکا نیز پس از اینکه گفته بود پاسخی همه جانبه خواهد داد، حرفش را پس گرفت و اعلام کرد که به اسرائیل چراغ سبز نشان می دهد تا پاسخ دهد. در همین حال اتحادیه اروپا به وضوح از بازی خارج شد و نماینده ای را برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی به ایران فرستاد.

 اما هدف از این نمایش چیست؟ این کشورها با ترویج نظریه هدف قرار دادن کشتی به دنبال چه چیزی بودند؟ آیا این کشورها در رسیدن به اهداف خود موفق شدند؟

 هدف مشترک این کشورها، ایجاد جنگ روانی  علیه ایران و مردم آن برای بی ثبات سازی و تبدیل تأثیرگذارترین و قدرتمندترین کشور های اسلامی منطقه به کشورهای شکست خورده است. این معادله در چارچوب هدفی کلان یعنی حفظ برتری اسرائیل در منطقه چه از نظر نظامی و چه از نظر هسته ای انجام می پذیرد.

 آنچه آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل آرزو دارند این است که اسرائیل تنها قدرت هسته ای در خاورمیانه باقی بماند تا  پروژه قدیمی خود را در مورد ایجادیک دولت غاصب از نیل تا فرات را محقق کند.

 با روی کار آمدن رئیسی در ایران، آنها قصد دارند شبح جنگ علیه ایران را مطرح کنند تا پیامی شبهه ناک را به مردم ایران برسانند که می گوید شما با انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی که به اصول انقلاب اسلامی معتقد است و سیاست خارجی خود را بر اساس همکاری منطقه ای با کشورهای همسایه بنا نهاده اشتباه کرده اید. 

آنها فشارهای دیپلماتیک را علیه ایران اعمال می کنند تا ایران را مجبور کنند و در پرونده مذاکرات هسته ای امتیاز دهد و کوتاه بیاید.

برای پاسخ به این سوال که آیا این کشورها در دستیابی به اهداف خود موفق خواهند شد؟  ابتدا باید گفت که اولا هیچ جنگی درکار نیست، زیرا آنها بسیار ترسو تر از این حرف ها هستند. ثانیاً ، ایران و مردم آن رئیس جمهوری انقلابی را انتخاب کردند که به دنبال اصلاحات و تقویت روابط با کشورهای عربی و اسلامی و معتقد به مقاومت است. او مقاومت را  تنها راه رسیدن به تحقق اهداف می داند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات