صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۲۹۵۰
مردان خدا

آزادگان در بند اسارت رژیم بعث حماسه خلق کردند

معاون سیاسی سپاه تقارن ماه محرم با روز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی را گواهی بر عاشورایی بودن دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد.
 
معاون سیاسی سپاه تقارن ماه محرم با روز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی را گواهی بر عاشورایی بودن دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد.
۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن عزیزمان ایران اسلامی است، پایبندی و وفاداری آزادگان عزیز به رسالت مقدس نظام اسلامی، اعتقادات دینی و ملی از واقعیت‌ها و صحنه‌های ارزشی دوران اسارت است.

آزادگان، نماد ایستادگی، مقاومت و عزت ملت ایران در دوران اسارت هستند، یوسفان گمشده باز آمده به میهن اسلامی، همانند دفاع جانانه رزمندگان اسلام و شهدا در هشت سال دفاع مقدس، در سنگر مقدس دفاع از اسلام و نظام در مقابله با جنگ روانی دشمن، سیلی محکمی از جنس ولایت مداری و میهن پرستی بر چهره استکبار جهانی پشت نقاب رژیم بعثی زدند.

رژیم بعثی با توجه به شکست در میدان نبرد، جنگ روانی را در اردوگاه‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران با اعمال فشار روانی بر اُسرای ایرانی به راه انداخت، ولی در این میدان هم آزادگان عزیز ما با مقاومت خود شکستی دیگر در کارنامه سیاه دشمن رقم زدند.

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همین زمینه در گفت‌گو با میزان، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) به پیشگاه امام زمان (ع) و فرمانده معظم کل قوا و ملت شریف ایران و خانواده شهدا، تقارن ماه محرم با روز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی را گواهی بر عاشورایی بودن دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان عزیز را به میهن اسلامی گرامی می‌داریم، آزادگان ما حقاً و انصافاً در ردیف مردان مَرد روزگار قرار دارند.

معاون سیاسی سپاه با تأکید بر اینکه آزادگان از فضلیت جهاد در راه خدا برخوردار هستند، تصریح کرد: تعدادی از این عزیزان قبل از اسارت، نشان درخشان جانبازی را بر سینه زدند.

جوانی با اشاره به اینکه اُسرای ما در دوران اسارت سختی‌ها و شکنجه‌های روحی و جسمانی رژیم بعث را تحمل کردند، اضافه کرد: آزادگان ما در بند اسارت رژیم بعث، حماسه خلق کردند و این ایثار نشأت گرفته از شرح صدر بالایی بود که خداوند متعال به آزادگان عزیز ما عطا کرده بود.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه آزادگان، سفیر ولایت‌مداری و پای بندی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در اوج عملیات روانی ضد ایرانی دشمن در دوران اسارت بودند، افزود: مقاومت این عزیزان در مقابله با عملیات روانی دشمن، عجیب و غیر قابل وصف است.

جوانی با تأکید بر اینکه آزادگان ما، نماد اقتدار و عزت ملت ایران هستند، اضافه کرد: ایستادگی و مقاومت بی نظیری را در بند اسارت دشمن در دفاع از انقلاب و نظام و ملت ایران نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه چراغانی‌ها و مراسم استقبال از آزادگان صحنه‌های ماندگار در اذهان ملت ایران است، تصریح کرد: زمانی که مردمان قهرمانان ملی را سر دست می‌گرفتند، شور و عشق فراوانی داشت و از اذهان پاک نمی‌شود.

جوانی شهید حسین صبوری را یکی از شهدای شاخص آزاده کشور برشمرد و با ذکر خاطره‌ای از این شهید والامقام، اضافه کرد: شهید حسین صبوری از اهالی خراسان بود که در خیابان اشرفی اصفهانی در محله ما سکونت داشت و چون اهل مشهد مقدس بود همه او را با نام حسین مشهدی می‌شناختند و در جریان عملیات بیت‌المقدس دوران دفاع مقدس خبر آوردند که ایشان به شهادت رسیده است، بعد از مراسم ختم و چهلم حسین صبوری، اعلام شهید که ایشان در لیست صلیب سرخ قرار دارد و به اسارت رژیم بعثی درآمده است.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: حسین صبوری قبل از اسارت جانباز می‌شود و به خاطر اینکه رژیم بعثی در اسارت توجهی به وضع جسمانی این شهید والامقام نداشت متأسفانه حسین قطع نخاع می‌شود و در نهایت بعد از دهه‌ها اسارت به میهن اسلامی باز می‌گردد و در نهایت بعد از سال‌ها تحمل شرایط سخت ناشی از اسارت به شهادت می‌رسد.

جوانی اظهار داشت: نسل جوان و آینده باید با این نماد‌های ملی در شرایط که در جنگ نرم دشمن قرار اریم کامل آشنا شوند و از شخصیت آن‌ها الگوبرداری کنند.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات