صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۳۳۸۷۷

در نیجریه، بازتابی از انقلاب اسلامی بودیم

آنچه در ابوجا اتفاق افتاد، این بود که نیروهای نیجریه به راه پیمایی های نمادین برای بزرگداشت اربعین حسینی (ع) حمله کردند که بر اثر آن، ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه و رهبر شیعیان این کشور گفت: نیروهای نیجریه به راه پیمایی های نمادین برای بزرگداشت اربعین حسینی (ع) حمله کردند که بر اثر آن، ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند،
شیخ ابراهیم زکزاکی چهارشنبه شب در گفتگوی زنده با شبکه پرس تی وی که به شکل همزمان از شبکه خبری العالم نیز پخش شد، با اشاره به حمله نیروهای نیجریه به راه پیمایان در مراسم اربعین حسینی (ع) افزود : آنچه در ابوجا اتفاق افتاد، این بود که نیروهای نیجریه به راه پیمایی های نمادین برای بزرگداشت اربعین حسینی (ع) حمله کردند که بر اثر آن، ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند که البته آمار شهدا و مجروحان تاکنون دقیقا مشخص نشده و به زودی آنرا اعلام خواهیم کرد.
شیخ زکزاکی افزود : پیام امام حسین (ع) آشکار است و مفاد این پیام، پیروزی خون بر شمشیر است، مراسم عاشورا و اربعین حسینی ، تا ظهر صاحب الزمان (عج) ادامه خواهد یافت.
وی همچنین گفت : زمانی که در دانشگاه تحصیل می کردیم، شاهد آن بودیم که افکار انقلاب اسلامی در ایران، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، مشابه افکار ماست.
شیخ زکزاکی با بیان اینکه زمانیکه در رشته اقتصاد دانشجو بود، در جلسه های اسلامی هم شرکت می کرد ، گفت در آن زمان به گسترش تعالیم اسلامی تشویق می کردم، و در فعالیت های اسلامی و مناسبت های مذهبی نیز مشارکت داشتم.
شیخ زکزاکی افزود: مسئولان نیجریه به شرکت کنندگان در این مراسم اسلامی و مذهبی حمله ور می شدند، مسئولان به منزل من نیز حمله ور شدند و بسیاری از حاضران در منزل و خارج از آن را به قتل رساندند.
دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه با اشاره به اینکه وضعیت اجتماعی در نیجریه ادامه استعمار است ، اظهار داشت: در نیجریه، بازتابی از انقلاب اسلامی ایران بودیم، وقتی که مردم، راهی برای انتخاب دارند، نظام اسلامی را انتخاب خواهند کرد.
شیخ زکزاکی با بیان اینکه 9 سال را در زندان بود که هفت سال آن در دهه هشتاد قرن گذشته بود ، خاطرنشان کرد: آن ها برخی از فرزندان من را مقابل چشمانم به قتل رساندند، آن ها به صورت کورکورانه شلیک می کردند، همسرم دراین حمله در منطقه المعده والفخذ زخمی شد و گلوله همچنان در بدن وی است.
دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه به مشکلات و بیماری های خود درنتیجه آزار و اذیت و حملات مسئولان نیجریه اشاره کرد و یادآور شد: در بدنم گلوله هست و من اکنون از کم بینایی رنج می برم، همچنان تحت اوامر مسئولان نیجریه هستیم و حق نداریم درباره حمله ای که به ما شد، صحبت کنیم، خواهان تحقیق درباره کشتاری شدیم که مسئولان طی آن بیش از هزار نفر را کشتند، مسئولان به تخریب منازل و مدارس اقدام کردند.
شیخ زکزاکی افزود: مقامات تا به حال، تصمیمات دادگاه را اجرایی نکرده اند، آنها بیش از 100 نفر از مجروحان را بازداشت کرده اند، دادگاه ژوئیه امسال به ماه حق داد که درخواست خسارت کنیم، مقامات نیجریه تا به امروز هیچ گونه خسارتی را به ما پرداخت نکرده اند، هنوز هم گلوله در بدن من و همسرم هست و برای درمان خواهان سفر به خارج از کشور شده ایم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات