صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۳۴۲۵۱

تکثیر زمین‌های بازی راهبردی برای بی اثر سازی تحریم ها

در راهبرد تکثیر زمین‌های بازی، گشودن پنجره های جدید و متفاوت از گذشته و افزایش ظرفیت های قدرت ساز در حوزه هسته‌ای دنبال می‌شود، از اصل مذاکره استقبال می‌شود ولی برای انجام آن هیچ تعجیلی نشان داده نمی شود.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ ابوالحسن سلطانی زاده

 شهید حاج قاسم سلیمانی سه  ماه پیش از شهادتش در جلسه قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا گفت "من به پشتوانه ستاد سپاه، ستاد ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع اکنون شش ارتش را بیرون از سرزمین ایران سازماندهی کردم و کانالی به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر و عرض ۱۰۰۰ کیلومتر تا سواحل مدیترانه ایجاد کرده ام که در درون این کانال ۶ لشکر اعتقادی و مردمی به سر می‌برند و هر دشمنی که بخواهد با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جنگ بیاید باید از این ۶ ارتش عبور کند".

آن چه خواندید بخشی از اظهارات سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا بود که به نقل از شهید حاج قاسم  در سالگرد دفاع مقدس در زمین صبحگاه ستاد کل بیان کرد وی در ادمه افزود: یک ارتش در لبنان به نام حزب الله، دو ارتش در فلسطین اشغالی به نام های حماس و جهاد اسلامی، یک ارتش در عراق به نام حشدالشعبی، یک ارتش در یمن به نام انصارالله و یک ارتش در سوریه، که همین‌ها موجب بازدارندگی برای کشور عزیزمان ایران شده است.
این راهبرد "تکثیر زمین‌های بازی" برای تامین امنیت و منافع ملی کشور در برابر یک جانبه گرایی آمریکا و غرب می باشد که به موجب آن عمق استراتژیک نظام گسترش یافته و به  عنوان دفاع پیش دستانه پاسخی معتبر در راستای بازدارندگی تلقی می‌گردد . در عرصه دفاعی و نظامی حاج قاسم عزیز د این ایده را طراحی و پیاده سازی نمود و از لبنان فلسطین یمن عراق سوریه و ... به عنوان پروژه ه ای مستحکم برای جلوگیری از هرگونه رخنه و نفوذ دشمن به انقلاب اسلامی استفاده نمود و امروز برکات این راهبرد را مشاهده می کنیم.
در عرصه اقتصادی نیز دشمن با فشار حداکثری و اعمال تحریم‌های ظالمانه و به اصطلاح فلج‌کننده با ابزار برجام در صدد بود تا با قرار دادن زانو های خود بر گلوی ملت ایران کار نظام را یکسره کند اما نظام اسلامی پس از یک دوره پر فراز و نشیب در مذاکرات برجامی و قصه‌های پرغصه در این ماجرا در نهایت پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم و تغییر ریل مدیریت کشور در عرصه اقتصادی، بنا دارد برجام را از مرکز ثقل اقتصادی بودن در سیاست خارجی کشور خارج کند و برای رفع تحریم‌های ظالمانه صرفاً زمین مذاکره را نپیماید بلکه زمین های دیگری را با هدف خنثی سازی و بی اثر سازی تحریم ها دنبال کند.

در این راهبرد به طرف غربی قبولانده می‌شود که آنچه را که حق ملت ایران است و شما با گرفتن هزاران تعهد و منت می خواهید به ما بدهید ما آن را از بازی در زمین های دیگر به دست می اوریم و در این صورت این شما هستید که باید یا عقب نشینی کنید و یا امتیاز بدهید.

در راهبرد تکثیر زمین‌های بازی، گشودن پنجره های جدید و متفاوت از گذشته و افزایش ظرفیت های قدرت ساز در حوزه هسته‌ای دنبال می‌شود، از اصل مذاکره استقبال می‌شود ولی برای انجام آن هیچ تعجیلی نشان داده نمی شود.

به صراحت مذاکرات فرسایشی و مذاکره برای مذاکره نهی می‌شود و صرفاً به لحاظ زمانی هنگامی وارد پروسه مذاکرات جامع می‌شویم که احساس کنیم طرف های مقابل اراده جدی برای تغییر بازی دیروز و بی حاصل خود را دارند. دریافته ایم که هرچه دستمان در هسته‌ای بیشتر پر باشد میزان قدرت و تاثیرگذاری مان بیشتر خواهد شد از طرح صیانت مجلس شورای اسلامی ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌شود و همچنان لغو تمامی تحریم‌ها پس از انجام راستی‌آزمایی مبنای برگشت به مذاکرات خواهد بود.

به هیچ وجه شرطی کردن اقتصاد و معطل کردن کشور با گشودن باب برجام موضوعیت نخواهد داشت پیوست های رسانه‌ای قوی در مذاکرات ایجاد می گردد تا با اطلاع‌رسانی شفاف فرصت‌های تکثیر زمین بازی بر همگان معلوم گردد.در این استراتژی بموازات افزایش تولید قدرت در داخل، در بعد بیرونی نیز ارتباط با شرق و به ویژه همسایگان در دستور کار قرار می گیرد، عضویت در سازمان شانگهای، اجرایی کردن تفاهم نامه ۲۵ ساله با چین، عضویت فعال تر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و امضای توافق راهبردی با روسیه و ....بخش هایی از استراتژی تکثیر زمین بازی هستند.
 نظم نوین جدیدی در حال شکل‌گیری است و در این نظم نوین ،آمریکا فاقد توان مدیریت بین المللی علیه ایران و اعمال فشارهای جدید می باشد ، نشانه‌هایی از افول هژمونی آمریکا مشاهده می‌شود، با تکثیر زمینه‌های بازی آمریکا قدرت ایجاد تمرکز برای برهم زدن بازی ایران در منطقه را از دست می‌دهد و ایران اسلامی مقتدرانه مقدمات برون رفت کشور از انسداد ایجاد شده را دنبال می کند. انشاالله.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات