صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۳۴۲۵۲

متوقف نشويد!

اگر مي خواهي نان داشته باشي آهن باش يعني شخصيت تو مانند صلابت آهن مقاوم باشد.

در خجسته سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) (02/۰۸/1400)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در باب  نياز مبرم امروز كشور فرمودند:« امروز بیش از هر چیز به پایداری نیاز داریم، با پایداری و مقاومت، و تحمل فشارها و مشکلات، راه را ادامه دهید و متوقف نشوید.»
با بررسي هاي صورت پذيرفته طي ساليان اخير،  تبيين مقاومت بعنوان يك نظريه  وداراي تعريف مشخص وهشدار درباره زيرسوال بردن مقاومت ضد استكباري از جمله بيانات كليدي مقام معظم رهبري  در باب مقاومت وپايداري است: 
1- «نظریه مقاومت را در مقابل دشمن قوی پنجه تبلیغ کنید»(.12 /8/ 1397)
2- « معنای مقاومت این است که انسان یک راهی را انتخاب کند که آن را راه حق میداند، راه درست میداند، و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند و او را متوقّف کند؛ این معنای مقاومت است.» (1/3/1398)    
3- «اینکه کسی گمان کند که مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه‌ی گرگ است» خطایی نابخشودنی است.این تحلیل سراپاغلط است». ( بیانیه «گام دوم انقلاب»)   


دو رکن اساسی در منطق مقاومت معظم له عبارتست از:

1- ایمان راسخ و عمیق:
مقاومت زمانی شکل می گیرد که ایمان و عقیده در دلها محکم و استوار گردد به گونه ای که به وعده های الهی با نگاه شک و تردید نگاه نکند.تحمل سختي ها و فشار هاي دشمنان از شعب ابيطالب دوران رسول الله و مسلمانان صدر اسلام تا مقاومت 8ساله رزمندگان در 8سال دفاع مقدس ودر نهايت پايداري ملت ايران در برابر تمامي هجمه هاي دشمنان در شرايط كنوني ، بدون  تردید ناشی از ایمان و اعتقاد راسخ به معارف دین و وعده های الهی بوده وهست.
«وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحزَنُوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین؛ اگر ایمان در دل و در عمل وجود داشته باشد، کوه‌ها در مقابل یک جامعه، یک مجموعه، یک انسان قوی، هموار خواهد شد و قدرت مقاومت نخواهد داشت. یکی از فواید جنگ برای ما این بود.» (آل عمران/139)  


2-  فراهم کردن و استفاده از تمام توان مادی:
 اگر انسان به یقین برسد ولی اسباب و وسایل لازم برای مقاومت را فراهم نکند، کامیاب نمی گردد.
در همین راستا خداوند متعال در قرآن به مومنین دستور می دهد که برای مقاومت در برابر دشمن به قدری ابزار و وسایل قدرت را فراهم کنید که دیگر دشمنان بترسند به شما نزدیک شوند. و از مقابله با شما نا امید شوند.«وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ ...» (انفال/60)
 « ببینید امروز چه چیزی لازم داریم. در مورد ابزار بایستی به‌روز باشید. ابزار بایستی متنوّع باشد؛ [متناسب با] زمین و آسمان و فضا و دریا و مرز و درون قلب کشور، همه جا؛ و ابزار اطّلاعاتی و ابزار عملیّاتی و همه جور ابزار. تنوّع در ابزار هم جزو چیزهایی است که بایستی مورد توجّه باشد.» ( بيانات در 21/07/1398) 


نکته پایانی:
   استاد شهيد مطهري در كتاب حماسه حسيني آورده است :در گفتار هاي اقبال لاهوري خواندم كه موسوليني گفته است:«انسان بايد آهن داشته باشد تا نان داشته باشد يعني اگر مي خواهي نان داشته باشي زور داشته باش ولي اقبال مي گويد اين حرف درست نيست: اگر مي خواهي نان داشته باشي آهن باش يعني شخصيت تو مانند صلابت آهن مقاوم باشد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات