صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۳۵۷۹۵

بایدن در مسیر ریاست جمهوری تک دوره‎ای است؟

گمانه زنی‌ها درباره نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تقریبا سه سال زودتر از موعد انتخابات آغاز شده است.
به گزارش «هیل»، اگرچه برخی گزینه‌های مطرح شده به عنوان گزینه‌های غیر قابل قبول رد می‌شوند، اما این گمانه زنی‌ها، عصبانیت را در حزب دموکرات آشکار می‌کند.
تنها در هفته گذشته، «توماس فریدمن»، ستون نویس نیویورک تایمز، احتمال وجود نماینده جمهوریخواه ضد ترامپ را مطرح کرد.
«لیز چنی» به عنوان رقیب رئیس جمهور بایدن در سال ۲۰۲۴ اضافه شده است.
همچنین یادداشتی از وال استریت ژورنال، از سوی داگلاس شوئن و اندرو استاین، احتمال سومین نامزدی هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را مطرح کرد.
همه این ایده‌ها از طرف بسیاری با تمسخر مواجه شد، اما بحث‌های جدی تری در محافل دموکرات در حال بالا گرفتن است، به خصوص اگر بایدن به دنبال دوره دوم ریاست جمهوری نباشد.
آیا «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز گزینه مناسبی نخواهد بود؟ آیا یک چهره چپگراتر مانند الیزابت وارن مناست‌تر نخواهد بود؟
در هم آمیختن مرز بین واقعیت و خیال برای بسیاری از دموکرات‌ها مفهومی است که از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است؛ نامزدی «میشل اوباما».
بانوی اول پیشین آمریکا، یک مدعی قدرتمند خواهد بود، اما او در بیانیه‌های سال‌های گذشته کاملاً صریح بوده است که علاقه‌ای به این سمت ندارد.
همچنین کامالا هریس در جریان مصاحبه‌ای شایعه‌های مرطرح شده در این زمینه را کاملا رد کرد.
با این حال، تا زمانی که مشکلات بایدن از بین نرود، شایعات به گوش می‌رسد؛ تورم در آمریکا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده است، همه گیری کرونا دوباره احیا می‌شود و تلاش‌های کاخ سفید درباره قانون‌گذاری حقوق رای و لایحه «بازسازی بهتر» تا کنون راه به جایی نبرده است.
علاوه بر این، نظرسنجی اخیر دانشگاه «کوئینیپیاک» میزان محبوبیت بایدن را تنها ۳۳ درصد نشان داده است؛ شاید این نظرسنجی اندکی دور از ذهن باشد، اما در هر صورت جایگاه بایدن در نظرسنجی‌ها ضعیف است.
سپس زمزمه‌های مداوم در مورد حساس‌ترین موضوع وجود دارد؛ سن و توانایی بایدن؛ اگر بایدن به دنبال انتخاب مجدد باشد و پیروز شود، در زمان تحلیف دوم ۸۲ ساله خواهد بود.
برخی از دموکرات‌ها اذعان می‌کنند که نگرانی‌ها عمیق هستند حتی اگر تقصیر را به جای شکست‌ها یا ضعف‌های بایدن به گردن شرایط کلی موجود بیاندازند.
یک استراتژیست دموکرات مستقر در تگزاس، می‎گوید «عصبانیت درون حزب دموکرات در این شرایط کاملاً قابل درک است؛ انتخابات در سال ۲۰۲۰ تقریباً رقابت نزدیکی بود اما ما هنوز درگیر کووید هستیم؛ و اثرات اقتصادی و دیگر اجتماعی آن باعث شده است که عموم مردم از وضعیت موجود ناراضی باشند. بایدن تا حدودی از این امر رنج می‌برد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات