صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۳۶۳۸۰

استیصال بایدن در ماجرای اوکراین

این روزها، ترامپ تلاش می کند تا از شکست محاسبات بایدن و دموکراتها در اوکراین، به مثابه فرصتی برای عرض اندام دوباره ی خود در معادلات سیاسی و انتخاباتی آمریکا استفاده کند.

این روزها، ترامپ تلاش می کند تا از شکست محاسبات بایدن و دموکراتها در اوکراین، به مثابه فرصتی برای عرض اندام دوباره ی خود در معادلات سیاسی و انتخاباتی آمریکا استفاده کند. در مقابل، جوبایدن رئیس جمهور آمریکا هرگز تصور نمی کرد که وقوع جنگ اوکراین، منجر به کاهش محبوبیت وی در نزد افکار عمومی کشورش شود! حتی برخی تحلیلگران معتقدند که یکی از اصلی ترین دلایل اقدامات تحریک آمیز واشنگتن و متحدان آن در مرز اوکراین ( قبل از وقوع جنگ)، افزاش محبوبیت دولت بایدن در حوزه ی سیاست خارجی بوده است.شاید بایدن از اوکراین به مثابه فرصتی یاد می کرده که می توانست محبوبیت دولت وی را پس از خروج فاجعه بار و بی نظم از افغانستان افزایش دهد اما این بار نیز محاسبات کاخ سفید نادرست از آب در آمد!
مقامات دولت بایدن، شاهد تاثیرگذاری معکوس و سلبی بحران اوکراین بر انتخابات میاندوره ای کنگره هستند. انتخاباتی که می تواند به سلطه ی نسبی دموکراتها بر مجلس نمایندگان و مجلس سنا پایان دهد! در بحبوحه ی جنگ اوکراین، بسیاری از شهروندان آمریکایی نسبت به سوءمدیریت رئیس جمهور کشورشان نسبت به این منازعه معترض هستند. برخی شهروندان ، معتقدند که بایدن در ایجاد زمینه های شکل گیری نبرد تمام عیار در اوکراین مقصر بوده و برخی دیگر( اکثرا جمهوریخواهان) حمایت نظامی آمریکا از کی یف پس از وقوع درگیری ها را ناکافی قلمداد می کنند. یک نظرسنجی جدید گالوپ نشان داد که تنها ۴۰ درصد از شرکت کنندگان به مدیریت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در امور و روابط خارجی رای مثبت دادند، در حالیکه ۳۶ درصد، میزان اندک این نظرسنجی، بایدن را به خاطر مدیریت او درخصوص تهدید روسیه علیه اوکراین تایید کردند.این نتیجه برای رئیس جمهور آمریکا که خود را متخصص حوزه ی دیپلماسی و سیاست خارجی می داند، حکم یک فاجعه را دارد .

 

 

حنیف غفاری 
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات