صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۳۶۴۰۶

روزهای آینده در اوکراین سخت و شمار کشته ها بیشتر خواهد شد

به نقل از الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با اشاره به تحولات جنگ اوکراین گفت: روزهای آینده، سخت‌تر و میانگین شمار کشته‌ها بیشتر خواهد بود. از پوتین می‌خواهیم جنگ علیه اوکراین را فوراً متوقف و نیروهایش را از این کشور خارج کند و با حسن نیت وارد مذاکرات برای پایان جنگ شود.
وی ادامه داد: هرگز با روسیه وارد جنگ علیه اوکراین نمی‌شویم ولی تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا جنگ به فراتر از مرزهای اوکراین کشیده نشود. ما از همه کشورهای عضو ناتو در مقابل هر تجاوزی دفاع خواهیم کرد.
استولتنبرگ تصریح کرد: ما با فنلاند و سوئد تبادل اطلاعاتی داریم و این کشورها در حال حاضر در فعالیت‌های ناتو مشارکت دارند. ما توافق کرده ایم که هیچ جنگنده ناتو در حریم هوایی اوکراین پرواز نکند و نیروهای زمینی ما نیز در این کشور حضور نداشته باشند. آموزش‌ها و تمرین‌هایی که از سال ۲۰۱۴ فراهم کرده ایم، ارتش اوکراین را به لحاظ فرماندهی و تجهیزات در شرایط بهتری قرار داده است.
دبیرکل ناتو تأکید کرد: اگر در اوکراین منطقه پرواز ممنوع اعلام می‌کردیم، به یک جنگ بی هدف و ویرانگر می‌رسیدیم که هیچ چیزی را سالم باقی نمی‌گذاشت. امروز درباره ایجاد تغییرات طولانی مدت در نحوه استقرار نیرو در بال شرقی ناتو رایزنی کردیم. روز ۱۶ مارس با حضور وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو نشستی را با هدف بررسی تقویت قدرت دفاعی و اقدام مشترک برگزار می‌کنیم.
وی مدعی شد: روسیه در جنگ علیه اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است و ما از دیوان کیفری بین المللی می‌خواهیم درباره تجاوز روسیه به اوکراین تحقیق کند.
دبیرکل ناتو در گفتگو با سی ان ان هم گفت: ناتو قوی‌ترین ائتلاف طول تاریخ است و پایبندی ما به ضمانت‌های امنیتی قاطع است. حمله روسیه به یک مرکز هسته‌ای در اوکراین، اقدامی متهورانه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات