صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۶۳۸۱

درخواست صدباره اوکراینی ها از اروپای واحدد

عضویت مشروط و محدود اوکراینی ها در اتحادیه اروپا نیز نمی تواند تضمینی برای مواجهه کی یف با بحرانهای موجود در این کشور باشد
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل

در حالی که حدود یک هفته ازآغاز نبرد در اوکراین سپری می شود، ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور این کشور  خواستار عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شده است. این درخواست در حالی صورت می گیرد که از سال 2004 میلادی ( همزمان با وقوع انقلاب نارنجی)، طرفداران غرب در اوکراین خواستار تحقق عضویت کشورشان در اروپای واحد بودند. اکنون پس از 18 سال، اوکراینی ها در شرایطی به مراتب بدتر از قبل چنین درخواستی را مطرح کرده اند.
این درخواست درحالی صورت می گیرد که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالف این موضوع( عضویت کشورهایی مانند اوکراین و گرجستان) در مجموعه ی خود هستند. یکی از اصلی ترین دلایل این مخالفت، به شرایط اقتصادی و سیاسی بی ثبات در این کشورها باز می گردد.
ه‌دنبال درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا، سران استونی، بلغارستان، جمهوری چک، لتونی، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و اسلوونی حمایت خود را از این درخواست اعلام کردندسخنگوی دولت ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان در پیامی توییتری گفت: در بروکسل، نخست‌وزیر با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و موضوع اصلی، حمایت سیستمایک از اوکراین در مورد پیوستن به اتحادیه اروپاست.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از اتحادیه اروپا خواسته تا بدون تاخیر عضویت کشورش را در این نهاد سیاسی – اقتصادی بپذیرد. او گفته است: ما یک بار دیگر از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا فورا در یک روند ویژه، عضویت کشور ما را بپذیرد. من مطمئنم که این کار درست و امکان‌پذیر است.این درخواست در حالی مطرح می شود که جهت عضویت کامل و واقعی اوکراین در اتحادیه اروپا،تمامی اعضای این مجموعه باید رای مثبت و موافقت خود را در این خصوص اعلام کنند. در هر حال، عضویت مشروط و محدود اوکراینی ها در اتحادیه اروپا نیز نمی تواند تضمینی برای مواجهه کی یف با بحرانهای موجود در این کشور باشد. وقوع جنگ این معادله را نسبت به قبل نیز پیچیده تر ساخته است .
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات