صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۶۴۰۷

سناتور آمریکایی: پوتین را ترور کنید

لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه تندروی آمریکایی در پی وقوع جنگ در اوکراین خواستار ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شد.
 این سناتور تندروی آمریکایی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آیا یک بروتوس در روسیه وجود دارد؟ آیا سرهنگ اشتافنبرگ موفق تری در ارتش روسیه وجود دارد؟
وی افزود: به نظر می رسد تنها راه پیش رو این است که کسی در روسیه این مرد (ولادیمیر پوتین) را از بین ببرد. شما به کشور خود و جهان خدمت بزرگی خواهید کرد.
لیندسی گراهام ادامه داد: تنها افرادی که می توانند این مشکل را حل کنند، مردم روسیه هستند. گفتنش آسان اما انجام دادنش سخت است.
این سناتور آمریکایی اضافه کرد: مگر اینکه بخواهید تا آخر عمر در تاریکی زندگی کنید و در فقر مطلق از بقیه دنیا منزوی شوید و در تاریکی زندگی کنید، باید در پاسخ به این بحران اقدام کنید.
«مارکوس یونیوس بروتوس» سیاستمدار اواخر دوران جمهوری روم است که در ماجرای قتل ژولیوس سزار نقش ایفا کرد و «کلاوس فون اشتاوفنبرگ» افسر ارتش آلمان که تلاشی نافرجام برای ترور هیتلر داشت.
لیندسی گراهام در سفر خود به سرزمین های اشغالی فلسطین نیز در مصاحبه ای در ۱۴ فوریه ۲۰۲۲  به ترور دانشمند هسته ای ایران در اواخر سال ۲۰۲۰ اشاره کرده و در ترغیب به اقدامات تروریستی بیشتر علیه دانشمندان ایرانی گفته بود: « بسیاری از دانشمندان ایرانی سوانح زیادی داشته اند، انتظار دارم که حوادث بیشتری رخ دهد.»
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت به اظهارات نفرت‌انگیز سناتور آمریکایی اعتراض کرد و نسبت به ماجراجویی رژیم اسرائیل و پیامدهای آن برای صلح و امنیت منطقه هشدار داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.
 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات