صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۵۴۴۸۶

اخبار ویژه برخی ازروزنامه های سه شنبه 24 بهمن 1391


خراسان
مشرق مدعی شد

در جلسه شورای اصلاحات برای معرفی کاندیدای ریاست جمهوری رای گیری شده است. در این رای گیری بیشترین آرا به ترتیب متعلق به افراد ذیل بوده است:1-علیرضا بهشتی 2-بیژن زنگنه 3-حبیب ا... بیطرف 4-محمد صدر 5-مصطفی محقق داماد6 -اسحاق جهانگیری 7-محمد رضا عارف. اعضای مجمع روحانیون تاکید بیشتری بر کاندیداتوری محقق داماد دارند اما اعضای حزب کارگزاران معتقد به معرفی کاندیدا از شورای مرکزی کارگزاران هستند. با توجه به بیماری محمد علی نجفی، برای وی رای گیری انجام نشد و حسن روحانی هم از لیست شورای اصلاحات کنار گذاشته شد.
مشرق مدعی شد
منصور اسانلو که به دلیل اقدامات براندازانه مدتی را در زندان به سر می برده است اخیرا از کشور خارج شده و به ترکیه رفته است. وی که با هدف راه اندازی تشکل های کارگری به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده درصدد اخذ پناهندگی از یک کشور اروپایی است.
عماریون خبرداد
سایت ضد انقلاب رادیو فردا اخیرا در راستای اهداف ضد ایرانی اش فیلتر شکنی را در اختیار کاربرانش قرار داده است که از این طریق کاربران را تحت کنترل قرار داده و درسایه غفلت و بی توجهی آنها کاربرانش را به یک جاسوس تبدیل می کند.
مشرق مدعی شد
سعید حجاریان به صف حامیان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی پیوسته است. وی جلسات متعددی با اصلاح طلبان داشته تا آنها را برای دعوت و حمایت از نامزدی هاشمی متقاعد کند.
جمهوری اسلامی
* یک فیلم چند میلیاردی که مورد اشاره مدعیان مخفی کاری و حساب سازی در اعلام هزینه تولید فیلم‌های دولتی است برنده بیشترین و مهم‌ترین جوایز جشنواره امسال وزارت ارشاد شد. فیلم "استرداد" درحالی به موضوع طلاهای ربوده شده از ایران توسط اشغالگران می‌پردازد که سازندگان آن به بازنگری‌های مکرر برای توجیه پذیر کردن روال فیلم اذعان دارند. با این همه، پایان بندی فیلم تا چند روز قبل از جشنواره به گونه‌ای بوده که پهلوی اول را قهرمان احقاق حقوق ملت جلوه می‌داده و پایان بندی کنونی هم به اشغالگران شمال و جنوب ایران امکان می‌دهد که با استناد به همین فیلم ادعا کنند طلاهای مسروقه به ایران پس داده شده است. درحالی که کارشناسان تاریخ معاصر و حقوقدانانی که به این تحریف تاریخی اعتراض دارند، اعلام برگزیده شدن چنین فیلمی با اصل دفاع از منافع ملی آنهم در روز پیروزی انقلاب اسلامی موجب نگرانی کسانی شده است که این کار را تلاش تازه‌ای برای جلب رضایت هنجارستیزان و سلطنت طلبان می‌دانند.

*
کابینه رژیم صهیونیستی طرح کوچ ده‌ها هزار فلسطینی ساکن منطقه النقب و مصادره 50 هزار هکتار از زمینهای آنها را تصویب کرد. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) رژیم صهیونیستی تلاش دارد با اخراج فلسطینی‌ها از این مناطق زمین‌های آنها را برای تکمیل طرحهای مسکونی خود غصب کند. فلسطینی‌های ساکن این منطقه که با مخالفتهایشان در مقابله با صهیونیستها کاری از پیش نبرده است، این اقدام را اعلام جنگ و روز نکبت دیگری در تاریخ مبارزات ملت فلسطین دانستند. اغلب ساکنان این مناطق که از طریق پرورش گوسفند امرار معاش می‌کنند، اقدامات جدید رژیم صهیونیستی را تهدید جدی برای معیشت خود می‌دانند. به گفته آنها پس از این نیز رژیم صهیونیستی با هدف در تنگنا قرار دادن این افراد آنها را برای ده‌ها سال از ابتدائی‌ترین حقوق خود از جمله آب سالم و برق محروم کرده بود تا بلکه با اعمال این سیاستها باعث فرار آنها از این مناطق شود. جمعیت فلسطینیان منطقه النقب بیش از 100 هزار نفر است که بیش از 12 درصد فلسطینی‌های سرزمینهای اشغالی سال 1327 را تشکیل می‌دهد. مرحله دوم این طرح قرار است در آینده نزدیک با مصادره 100 هزار هکتار دیگر از زمینهای این منطقه به اجرا درآید. قرار است پس از کوچ اجباری فلسطینیان این مناطق عملیات ساخت و ساز برای اسکان 300 هزار صهیونیست در این مناطق شروع شود.
*
امسال هم قرار است چشم مردم ایران به لباس‌های مدل جدید روشن شود، آنهم در جشنواره‌ای که با نام جشنواره مد و لباس فجر برگزار خواهد شد. طراح لباس مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی، برگزاری جشنواره مد و لباس فجر را زمینه‌ساز اتفاق‌های روشن در هنر طراحی لباس مطرح کرد. وی به ستاد خبری دومین جشنواره مد و لباس فجر گفت: تاکنون تلاش‌های انجام شده در این حوزه برای پیشبرد هنر طراحی لباس کافی نبوده ولی نگاه مسوولان فرهنگی کشور در سال‌های اخیر نوید روزهای روشن‌تری را می‌دهد. وضعیت پوشش بازیگران زن مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی مورد اعتراض اقشار مذهبی قرار گرفته است. دومین جشنواره مد و لباس فجر اسفند ماه سال جاری در تهران و 6 استان دیگر به شکل همزمان برگزار می‌شود.

دنیای اقتصاد
قوه‌قضائیه: دختران موسوی دستگیر نشده‌اند

خبرگزاری مهر نوشت: دفتر سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: خبر مربوط به دستگیری دختران میرحسین موسوی صحیح نبوده و آنها دستگیر نشده‌اند.دفتر سخنگوی قوه قضائیه این‌گونه توضیح داد: دادستان تهران اعلام کرده است که موضوع دستگیری و بازداشت نبوده است. این دفتر اعلام کرد: دختران میرحسین موسوی برای ادای توضیحاتی در دادسرای امنیت حاضر شده بودند که ساعتی بعد توانستند به خانه بازگردند. خبرگزاری فارس صبح دیروز به نقل از یک منبع آگاه از بازداشت دختران میرحسین موسوی خبر داده بود.
کیهان
نازایی اصلاح طلبان به روایت قابله بی بی سی

معاون وزیر ارشاد در دولت اصلاحات که اکنون به استخدام شبکه دولتی انگلیس درآمده، می گوید اصلاح طلبان دچار نازایی عقیدتی شده اند.علی اصغر رمضانپور در تحلیلی که برای سایت اینترنتی روزآن لاین نوشته، به سبک گردانندگان شبکه بی بی سی خواستار احیای اصلاح طلبان در ایران شده و می نویسد: اصلاح طلبی دچار تغییر رهبری و سازمان هم تنش در ایدئولوژی آن و هم دگرگونی در خاستگاه اجتماعی شده است. در سال های نخست ریاست خاتمی و حتی در زمان انتخابات نوعی رهبری سازمان یافته جمعی در کنار رهبری فردی خاتمی وجود داشت.چهره هایی مانند سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده و عباس عبدی و متفکرانی مانند حسین بشیریه که در اینجا مجال نام بردن از همه آنان نیست و سازمان های سیاسی مانند جبهه مشارکت و تشکل های نزدیک به ملی-مذهبی ها و تشکل های مدنی در درون یک سیستم شناخته شده به فرآیند تصمیم سازی در رهبری جنبش کمک می کردند. اما امروز گویی مجال گفت وگو تنها در فضای آلوده و بی سازمان فیس بوک مانده است.وی با بیان اینکه اصلاح طلبان نتوانستند شهرهای بزرگ و کوچک را فتح کنند و نفوذ و عمق اجتماعی خود را از دست دادند، می نویسد: اگر به تحول شعارهای اصلی اصلاح طلبی در دو بازه زمانی دوم خرداد و اکنون بنگریم بهت زده خواهیم شد. زمانی شعار «ایران برای ایرانیان» در بین بود و حالا از شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» هم عقب می نشینیم. کار ویژه اصلاح طلبی دینی شیعه که در دهه هفتاد آموزش مدارا و تساهل دینی بود اکنون به ادامه تلاشی تبلیغی برای جدا کردن مرزهای مذهبی ها از غیر مذهبی ها و حفظ چسب و ربط درون سازمانی برای باقیمانده سازمان های اصلاح طلبی شده است که زمانی همراه با حاکمیت بوده اند. اصلاح طلبی واقعا موجود در ایران روز به روز و تحول به تحول در برابر فشارهای حاکمیت ناگزیر به عقب نشینی شده و شعارهایی را بر زمین نهاده است که روزی پیوند دهنده گروه های متفاوت بوده است. این رهیافت محدود، نوعی تقابل مذهب و غیرمذهب را عمده می کند.رمضانپور در حالی که خود از اوج معاونت وزارت ارشاد به حضیض مستخدمی جزء بی بی سی افتاده و جزو از دست رفتگان محسوب می شود، می نویسد: اصلاح طلبی از درک گستردگی تحول اجتماعی و حرکت های اجتماعی در ایران بازمانده و در ایدئولوژی سران آن هیچ نشانی از نوآوری در دیدگاه دیده نمی شود. نه درک تازه ای از مناسبات بین المللی و نه از تحولات فرهنگی و اجتماعی در سطح بین المللی وجود ندارد. در چنین شرایطی بیهوده نیست اگر بگوییم آنها دچار بی سازمانی و ناتوانی در تعمیق پیوندهای اجتماعی و نازایی عقیدتی شده اند.
تحریم ها علیه ایران موفق نبود اما مخالفان بگویند موفق بود!

دولت اوباما تحریم های جدید علیه ایران را ناموفق ارزیابی می کند. واشنگتن در عین حال به مخالفانی در ایران نیاز دارد که بگویند تحریم ها موفقیت آمیز خواهد بود!این تحلیل جالب توجه را خبرگزاری رویتر منتشر کرد. رویتر با تصریح بر این که تحریم ها نمی تواند موجب تحریک آشوب علیه حاکمیت شود، به گزارش نیویورک تایمز اشاره کرد. نیویورک تایمز معتقد است «تحریم ها روند زندگی عادی مردم ایران را تغییر نداده است». رویتر در همین زمینه می نویسد: هرچند نرخ تورم بالا رفته اما این وضع باعث اغتشاش نشده است. روزنامه نیویورک تایمز اشاره می کند که نه تنها تحریم های فعلی کارآمد نبوده بلکه تحریم های جدید نیز موفقیت آمیز نیست و یکی از مقامات دولت جدید آمریکا در مورد موفقیت آنها تردید دارد.رویتر می افزاید: آمریکا کشورهای زیادی را تحریم کرده که موفقیت چندانی نداشته اند، دولت و رسانه های آمریکا بارها گفته اند ایران به واسطه تحریم ها قادر به ادامه روند فعلی نیست. اما ایران به راه خود ادامه می دهد.رویتر به نقل از ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا یادآور می شود: تحریم ها به تنهایی کارآمد نیست؛ اگر اهداف بزرگی مد نظر باشد یا زمان زیادی نداشته باشیم؛ اما در مجموع تحریم می تواند یک کشور را تضعیف کند. با وجود این، معمولا مانع از اغتشاشات و تهدید داخلی می شود. از این گذشته تحریم ها تمایل مردم تحریم شده را برای حفظ اتحاد در برابر تحریم کننده افزایش می دهد و گزارشگر نیویورک تایمز در تهران نیز شاهد این امر بوده است.رویتر با بیان این که «مدرکی مبنی بر این امر در دست نیست که آسیب های تحریم باعث شده ایران سیاست هایش را تغییر دهد یا به سوی آشوب پیش برود» تصریح کرد: ایران تحریم ها را دور می زند و این از موفقیت تحریم کم می کند.

رویتر در ادامه نوشت: پوشش رسانه ای تحریم ها را در حالی می توان بهتر انجام داد که نیروهای خبرنگار را مانند دیپلمات در عرصه سیاست خارجی آموزش داده باشیم.این خبرگزاری تصریح می کند: ایران حق دارد فکر کند ما میلیون ها بار شاهد این تحریم ها بوده ایم و می توانیم هر تحریمی را تحمل کنیم. در همین حال دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، تردید دارد تحریم های جدید بهتر و موفق تر از تحریم های قبلی خواهد بود.با این حال خبرگزاری رویتر تاکید می کند: واشنگتن به مخالفانی در ایران نیاز دارد که بگویند اقدامات تحریم آمریکا موفق بوده است(!)
ژنرال آمریکایی: با دانش ایران نمی توان جنگید

آمریکا نمی تواند با ایران بجنگد زیرا سرمایه های فکری این کشور را نمی توان با بمباران تاسیسات هسته ای نابود کرد.این مطلب را ژنرال جیمز کارترایت معاون سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا عنوان کرد. وی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن، از «مشکلات موجود در برنامه ریزی برای حمله نظامی به نیروگاه های هسته ای ایران» یاد کرد و گفت: بزرگترین مشکل پیش رو ناتوانی هر حمله نظامی از تخریب «سرمایه های فکری» ایران است که این کشور در طول تحقیقات هسته ای خود به دست آورده است.به باور این ژنرال بازنشسته، حمله به ایران توسعه برنامه هسته ای این کشور را به تاخیر خواهد انداخت، ولی امکان این را نخواهد داشت که ایران را از ادامه فعالیت های غنی سازی اورانیوم باز دارد.وی تصریح می کند: «شما نمی توانید تمامی سرمایه های فکری را بکشید و برای موفقیت یک حمله نظامی، ایران باید ده ها سال اشغال شود. این هدفی بسیار غیرواقعی است، اگر ما می خواهیم کسی را مجبور کنیم که دانش آموخته خود را فراموش کند.»
ارزیابی رادیو فردا از پشت و روی یک بازی انتخاباتی

ارگان سازمان سیا ابعاد نامزدی احتمالی هاشمی رفسنجانی را بررسی کرد و نهایتاً از وی خواست به جای نامزدی، جریان معترض را تقویت کند.وب سایت رادیو فردا در تحلیلی به قلم یکی از اصلاح طلبان فراری نوشت: حاکمیت تصور نمی کند که هاشمی در انتخابات رأی بیاورد لذا نگرانی خاصی از حضور او ندارند. دغدغه اصلی آنها پیروزی نامزدی همسو با وی است. بنابراین می توان پیش بینی کرد که وی تأیید صلاحیت شود اما کاندیدا شدن هاشمی به انصراف و کناره گیری نامزدهای بالقوه ای چون محمد شریعتمداری، حسن روحانی، اسح��ق جهانگیری و حتی شاید محمد عارف می انجامد. آنها صحنه را ترک می نمایند. به احتمال زیاد اصلاح طلبانی مانند خاتمی نیز از این اتفاق استقبال می کنند.رادیو فردا می افزاید: اما شکاف جنبش سبز و بخش های رادیکال اصلاح طلبان و اپوزیسیون مدافع تغییر با هاشمی در صورتی نامزدی وی بیشتر می شود. از آنجایی که اکثریت نیروهای خواهان تغییر تمایلی به رویکرد انتخابات محور ندارند، کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی را در تعارض با خط مشی و مقاومت رهبران نمادین جنبش سبز تفسیر می کنند. بنابراین، این نیروها نه تنها روی خوشی به نامزدی هاشمی رفسنجانی نشان نمی دهند بلکه به تقابل با وی پرداخته و برنامه سیاسی وی را رد می کنند.تحلیلگر رادیو فردا با بیان اینکه «بخش های میانه رو و سنتی اصول گرایان نیز از کاندیداتوری هاشمی استقبال نخواهند کرد و این اتفاق منجر به فاصله گیری آنها می شود.» نوشت: بخش های میانه رو و سنتی اصول گرایان نیز از کاندیداتوری هاشمی استقبال نخواهند کرد و این اتفاق منجر به فاصله گیری آنها می شود. اما حاکمیت و بخصوص بخش افراطی و جدید اصول گرایان از کاندیداتوری هاشمی خرسند می گردند. حاکمیت حضور هاشمی را به منزله آزاد بودن و رقابتی بودن انتخابات تفسیر می کند و ادعای آزاد نبودن انتخابات را رد می نماید. برای هاشمی پس از حضور در صحنه انتخابات بسیار دشوار خواهد بود که مدعی آزاد نبودن انتخابات شود. بنابراین حاکمیت هم موفق می گردد با کمترین ریسک، رقابت و تکثر کاذب در انتخابات را تحقق بخشد و از سوی دیگر هاشمی را بی اعتبار سازد که ملاک آزاد بودن و یا نبودن از دید وی حضور شخص خودش در انتخابات بوده است(!)ارگان رسانه ای سازمان سیا ضمن ارزیابی سایر ابعاد منفی ماجرا نتیجه گرفت: بزرگترین چالش هاشمی رفسنجانی در انتخابات با آن بخش از مردم عادی است که چندان سیاسی نیستند. از دید آقای هاشمی رفسنجانی از نمادهای اصلی مشکلات کشور است. در بخش های محروم جامعه نیز درست یا غلط، نام هاشمی به اتهامات اقتصادی پیوند خورده است. بنابراین به طور طبیعی این بخش از جامعه به کسی رای می دهد که در مقابل هاشمی رفسنجانی بایستد. محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم از این فاکتور استفاده زیادی کرد. بنابراین در مجموع به نظر می رسد عقلانیت سیاسی حکم می کند هاشمی رفسنجانی در انتخابات کاندیدا نشود و در عوض بکوشد تا جریان معترض به وضع موجود را در رقابت های انتخاباتی پیش رو تقویت نماید.

           

 

 

آسوشیتدپرس: نباید پیشرفت های چشمگیر ایران را دستکم گرفت
پیشرفت های علمی ایران صرفا تبلیغات و نمایش نیست. ایران از قدرت قابل توجهی در زمینه پیشرفت های علمی و نظامی برخوردار شده است.خبرگزاری آسوشیتدپرس تحلیل فوق را ضمن بررسی موفقیت های جدید ایران در حوزه های مختلف فنی مورد تأکید قرار داد. آسوشیتدپرس می نویسد به رغم برخی بزرگ نمایی ها، نباید توان علمی ایران را دست کم گرفت. آنها اخیرا از تولید هواپیماهای بدون سرنشین، ارسال موجود زنده به فضا و ساخت تونل هوای فوق صوت خبر دادند. هر یک از این رویدادها می تواند به مثابه مشتی به تحریم های غرب به حساب آید. پیام تهران این است که تحریم ها نمی تواند پیشرفت های فنی و علمی ما را متوقف کند.به نوشته آسوشیتدپرس، مقامات ایران تلاش کرده اند تحریم ها را به عنوان امتیازی غیرمستقیم که باعث نوآوری و خودکفایی صنعتی شده به تصویر بکشند. بخشی از اهداف وسیع تر ایران آن است که به عنوان قلب فناوری و استقلال سیاسی جهان اسلام شناخته شود، موضوعی که سال گذشته میلادی و با برعهده گرفتن ریاست جنبش غیرمتعهدها شکل پررنگ تری به خود گرفت.به نوشته آسوشیتدپرس، تئودور کاراسیک کارشناس امنیتی موسسه «تحلیل نظامی خاور نزدیک و خلیج» دبی، نادیده گرفتن دانش و فناوری رو به توسعه ایران را اشتباه دانست. ایران با ارسال ماهواره به مدار، برخی ویژگی های بنیادین تخصص های هوافضا را به نمایش گذاشته و برنامه موشکی قابل توجهی که بتواند اسرائیل و پایگاه های آمریکا را در منطقه هدف قرار دهد فراهم کرده است.خبرگزاری آمریکایی تصریح کرد: از رزمایش های اخیر ایران در نزدیکی تنگه هرمز، به عنوان شاهراه عبور یک پنجم از نفت خام مصرفی جهان، چنین بر می آید که قدرت دریایی جمهوری اسلامی نیز ظاهرا رو به افزایش است. از سال 2011 تاکنون ناوهای جنگی ایران 2بار به مدیترانه اعزام شده اند و همین پیام آشکاری به اسرائیل است مبنی بر این که نیروی نظامی ایران صرفا به مناطق اطراف محدود نمی شود.کاراسیک گفت: آنچه که ایران به عنوان پیشرفت و دستاورد به نمایش می گذارد هر چند به منظور تغذیه افکار عمومی در رابطه با بومی بودن برنامه ایران و توانایی آن در حفاظت از کشور صورت می گیرد، اما، این صرفا یک نمایش نیست بلکه ایران از قدرت قابل توجه و چشمگیری برخوردار است.
اسرائیل: حمله سایبری را ما شروع کردیم اما حالا ایران حرف اول را می زند
 یک موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به اقتدار ایران در حوزه نبرد سایبری ابراز نگرانی کرد.موسسه مطالعات امنیت ملی وابسته به دانشگاه تل آویو در پژوهشی که به جنگ های الکترونیکی و سایبری اختصاص دارد خاطرنشان می کند: بخش سایبری وزارت دفاع آمریکا قصد دارد تغییرات کلی ای در جنگ سایبری اعمال کند. به ویژه اطلاعاتی که از سوی برخی منابع رسمی و علنی مخابره شده نشان می دهد آمریکا نزدیک به 90درصد بودجه الکترونیکی خود را صرف دفاع از خود می کند در حالی که تنها 10درصد از این بودجه را به حملات الکترونیکی اختصاص داده است. مسأله ای که باعث تضعیف نیروی هجومی آمریکا شده است.این گزارش یادآور شده است: مقام های آمریکایی خود می دانند که حملات الکترونیکی ای که به ایران انجام می دهند از سوی این کشور بی پاسخ نمی ماند و حتی در برخی مواقع بسیار قدرتمندتر از حملاتی است که خودشان انجام می دهند. مسأله ای که به اذعان مقام های آمریکایی باعث شده است تا ایران قدرتمندترین کشور در حوزه الکترونیک و جنگ سایبری باشد.به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از القدس العربی، چاپ لندن، این موسسه مطالعات صهیونیستی در ادامه گزارش می دهد: ایران پس از نخستین حمله سایبری به تأسیسات هسته ای اش به سرعت بر روی فضای سایبری خود کار کرد و اکنون به کشور قدرتمند جهان در جنگ سایبری تبدیل شده است.موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل به کاخ سفید هشدار می دهد، حملات سایبری در آینده می توانند هزینه های بسیار سنگینی را متحمل ایالات متحده آمریکا کنند و اگر واشنگتن به این موضوع توجه نکند و مسأله گذشت زمان را جدی نگیرد متحمل حملات سایبری بسیار جدی ای خواهد شد که هزینه های ناشی از آن سرسام آور خواهند بود.این موسسه در ادامه از ایالات متحده آمریکا می خواهد که توانایی های سایبری جمهوری اسلامی ایران را جدی بگیرد و مطالعاتی جدی بر روی قدرت میدانی و الکترونیکی آن انجام دهد.موسسه مذکور به آمریکا و اسرائیل هشدار می دهد ایران همیشه آماده واکنش به هرگونه حمله سایبری است از این رو باید خود را آماده مواجهه با هرگونه حمله سایبری از سوی ایران کنند.در این گزارش به نقل از یکی از مقام های عالی رتبه نیروی هوایی آمریکا آمده است: ایران پس از حمله سایبری به تأسیسات هسته ای اش در سال 2010توانسته است امکانات الکترونیک و سایبری خود را به شدت تقویت کند و به زودی به قدرتی بزرگ تبدیل خواهد شد.ایرانی ها اکنون از چنان قدرتی در فضای سایبری برخوردارند که برای آمریکایی ها به هیچ وجه قابل تصور نیست به گونه ای که می توان گفت در جنگ سایبری در سطح جهان در حال حاضر حرف اول را می زنند.
جام جم
معامله اوباما و نتانیاهو بر سر ایران

 

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، ماه آینده برای نخستین بار در دوران ریاست جمهوری‌اش به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند تا با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌و‌گو کند. در این میان، گزارش یک روزنامه انگلیسی، حاکی از آن است که اوباما در این سفر، پیشنهاد معامله‌ای بر سر ایران را با نتانیاهو مطرح خواهد کرد.روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» فاش کرده، هنگامی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، ماه آینده از سرزمین‌های اشغالی دیدار کند، به مقامات اسرائیلی پیشنهاد خواهد کرد در ازای توافقات بر سر موضوع فلسطین، فشار‌ها بر ایران افزایش یابد.بر پایه این توافق، مقامات رژیم صهیونیستی از اوباما خواهند خواست به منظور وادار کردن ایران به عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای خود، فشار‌ها را بر این کشور افزایش دهد و در مقابل، این رژیم خواهد پذیرفت که درباره مسائل مرز‌ها، امنیت و حتی آخرین وضعیت موضوعاتی از قبیل بیت المقدس و شهرک سازی‌ها با تشکیلات خودگران فلسطینی وارد گفت‌وگو شود.
عصبانیت از گسترش انقلاب اسلامی
سایت بی بی سی فارسی بنگاه سخن پراکنی انگلیس با انتشار یا داشتی با عنوان«از کابل تا تهران با خط انقلاب» ضمن عصبانیت از گسترش آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل در افغانستان به ویژه در بین نسل جوان این کشور نوشت:رسانه هایی هستند که تمایل خود به ایران را پنهان نمی کنند و حمایت از راه و روش جمهوری اسلامی را راهگشای دیگر کشورهای اسلامی می دانند. مثلا روزنامه انصاف چاپ کابل همیشه رهبر ایران را 'امام خامنه ای' می نویسد .همین روزنامه روز شنبه ۲۱ بهمن تیتر اول خود را به سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص داد و نوشت:'تاسی به پیام ها و اندیشه های امام خمینی ره و امام خامنه ای کمک می کند تا در کشور خود تحولات مثبت ایجاد کنیم.'شماری از رسانه های خصوصی در افغانستان، امضای پیمان امنیتی بین آمریکا و افغانستان را به نفع این کشور نمی دانند و پیوسته نسبت به گسترش نفوذ فرهنگی غرب بویژه در میان جوانان، هشدار می دهند.
درخواست از هاشمی برای کاندیداتوری
عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت:در حال حاضر تمامی جریانات سیاسی و بسیاری از مردم خواهان حضور آیت‌الله هاشمی در انتخابات آینده هستند.محمد هاشمی  در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران درباره حضور آیت‌الله هاشمی رف��نجانی در انتخابات آینده گفت: در حال حاضر تمامی جریانات سیاسی و بسیاری از مردم خواهان حضور آیت‌الله هاشمی در انتخابات آینده هستند ولی وی تا به این لحظه درباره ورود به انتخابات صحبتی را انجام نداده است.ازسوی دیگر آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرآنلاین تاکید کرد: قصد کاندیداتوری ندارم.
اذعان صهیونیست ها به قدرت ایران
پایگاه خبری – تحلیلی 'دبکا فایل' وابسته به منابع امنیتی رژیم صهیونیستی، با اذعان به پیشرفت های ایران در عرصه فناوری فضائی می افزاید 'اوباما در سفر خود به رژیم صهیونیستی قطعا به نتانیاهو همچون گذشته اطمینان خواهد داد که ایران را متوقف می سازد. اما واقعیت آنست که ایرانی که قادر است کپسول حامل موجودی زنده را در فاصله 36 هزار کیلومتری از مدار زمین قرار می دهد، یقینا می تواند بسوی هر نقطه ای از جهان از جمله آمریکا نیز موشک شلیک نماید، پیشرفت های و کوشش های ایرانیان در عرصه فضائی کماکان ادامه دارد.'این پایگاه تحلیلی صهیونیستی در گزارش خود با اشاره به بی تاثیر بودن تحریم های ضد ایرانی وضع شده بر برنامه هسته ای کشورمان اظهار داشته 'علیرغم وضع تحریم علیه ایران از سوی قدرتهای غربی ایران به پیشرفت های خود در عرصه هسته ای ادامه داده است و در تاریخ 25 فوریه نیز در آلماتی قزاقستان مذاکره ای میان ایران و قدرتهای غربی عضو گروه 1+5 برگزار خواهد شد.'
عبدالله نوری: ناز ما خریدار ندارد
عبدالله نوری در جلسه اصلاح طلبان با رد هر گونه پیش شرط برای ورود به صحنه انتخابات گفته است:'حکایت ما اصلاح طلبان حکایت دختر 14 ساله نیست ما همچون زن مطلقه سه شوهر دیده ای هستیم که ناز ما دیگر خریدار ندارد و به هر قیمت ممکن باید خود را به نظام تحمیل کنیم.'

به گزارش مشرق همچنین اعضای مجمع روحانیون تاکید بیشتری بر کاندیداتوری محقق داماد دارند اما اعضای حزب کارگزاران معتقد به معرفی کاندیدا از شورای مرکزی کارگزاران هستند. با توجه به بیماری محمد علی نجفی، برای وی رای گیری انجام نشد و حسن روحانی هم از لیست شورای اصلاحات کنار گذاشته شد.
نفوذ منطقه ای ایران
ایران و ترکیه، دو کشوری که زمانی از آن ها به عنوان دو متحد بالقوه منطقه ای یاد می شد، مدت هاست که در رقابتی شدید برای توسعه نفوذ منطقه ای خود برآمده و هر یک راهبردهای خاصی را در این زمینه در پیش گرفته اند. تحلیل یک روزنامه اماراتی، از پیشی گرفتن ایران در این رقابت حکایت می کند.به گزارش «تابناک»، روزنامه اماراتی «گالف نیوز» در مطلبی به بررسی رقابت های ایران و ترکیه در سطح منطقه ای و تحلیل ابعاد مختلف آن پرداخته است. «اسامه الشریف»، تحلیلگر این روزنامه در مطلب خود در این رابطه می نویسد:در رقابت میان ترکیه و ایران بر سر توسعه نفوذ منطقه ای و ارتقای جایگاه بین المللی، ایران در حال پیشی گرفتن است. یکی از دلایل این امر، سوریه است. رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه که زمانی دوست نزدیک بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بود، کمپینی بین المللی را برای خلع وی از قدرت رهبری کرده است.

 

           

 

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات