صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۷۲۶۳

نیم میلیون تن کالای اساسی از گمرک شهید رجایی ترخیص شد

ابوالفضل اکبرپور در گفتگویی با اشاره به آخرین آمارهای ترخیص کالاهای اساسی از مهمترین گمرک کشور گفت: از ابتدای سال تانیمه اردیبهشت ماه حدود نیم میلیون تن انواع کالای اساسی از گمرک شهید رجایی بندر عباس ترخیص شده است.
ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به ترخیص 8 هزار تن گوشت، از گمرک شهید رجایی از ابتدای سال تا نیمه اردیبهشت ماه، گفت: ترخیص گوشت نسبت به مدت  مشابه سال قبل حدود 4000  درصد رشد داشته است. این درحالی است که ترخیص گوشت در مدت مشابه سال قبل فقط 193 تن بوده است.
به گفته مدیر کل گمرک شهید رجایی، طی این  مدت 128 هزار تن برنج ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 20 درصدی را تجربه کرده است.  گفتنی استف در 45 روز ابتدایی سال قبل تنها 107 هزار تن برنج از گمرک شهید رجایی ترخیص شده بود. همچنین در این مدت 130 تن ذرت ترخیص شده است. یکی از اقلام بسیار مهم ترخیص شده از گمرک شهید رجایی طی این مدت گندم بوده است. بر این اساس تا نیمه اردیبهشت ماه 262 هزار تن گندم ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 100 درصدی داشته است.
وی افزود، با ترخیص 743 تن دارو میزان ترخص این قلم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 400 درصد رشد داشته است. طی این مدت 19 هزار تن لاستیک ترخیص شده که رشد 50 درصدی ثبت شده است. همچنین تشریفات گمرکی حدود 54 هزار تن کاغذ  از گمرک شهید رجایی انجام شده است

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات