صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۳۷۳۸۲
نقطه‌ای برای پایان تحریم

پیام اصلاحات اقتصادی به مذاکرات چیست؟

در بحبوحه مذاکرات پیچیده و ناتمام احیای برجام، ایران تصمیم گرفته است یکی از سخت‌ترین اصلاحات اقتصادی را به انجام رساند. در آن‌سوی مرز دشمنان ایران بی‌صبرانه در انتظار مشاهده کوچک‌ترین علائمی مبنی بر مؤثر بودن تحریم‌ها هستند تا آن را نشانه‌ای بر شکست ایران توصیف کنند. بنابراین وسوسه تحلیل اوضاع نابسامان اقتصادی توسط آنها دائماً گریبانگیرشان است و در این مسیر متأسفانه پژواک‌های ناخراشی هم در درون کشور آنها را یاری می‌رسانند.
اما در نگاهی عمیق و منصفانه، دولت سیزدهم در حال پوشاندن جامه‌عمل به وعده‌هایش است. دولت قول داده بود که در رأس همه سیاست‌ها اقتصاد کشور را معطل مذاکرات نسازد. تلاش دشمنان تا به امروز این بوده که این امر ناشدنی است و در این عرصه کارزاری رسانه‌ای و تبلیغاتی به‌کار گرفته شد که بعضاً افرادی را در داخل کشور نیز به تردید انداخت.
حال دولت با شروع مقتدرانه اصلاحات اقتصادی و مورد حمایت قاطع مقام معظم رهبری درصدد است هر آنچه در توان دارد به‌کار گیرد تا از هدررفت سرمایه‌های ملت جلوگیری کرده، آنها را به سمت تولید هدایت و رفاه بیشتری برای مردم فراهم‌ سازد. اقدامی که انجام نشدنش عوام‌فریبی است.
عبور از عوام‌فریبی به درستی نقطه پایان گره خوردن اقتصاد کشور با تحریم‌هاست. با انجام این اصلاحات آخرین ترکش دشمنان در جنگ رسانه‌ای نیز به پایان خواهد رسید و دیپلماسی مقتدرانه ایران ظهور خواهد کرد. در این مسیر آگاه‌سازی ملت از ابعاد موضوع از ضروریات است که حتماً انجام خواهد گرفت.
آنچه در این مقطع و به‌طور اتفاقی فراهم آمده همزمانی گفتمان‌های داخلی این اصلاحات با ورود هیأت اتحادیه اروپا برای ادامه مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه امریکا و کشورهای اروپایی است. طبعاً مذاکره‌کنندگان ایرانی از فرصت پیش آمده برای تبیین جدیت ایران در جداسازی موضوعات اقتصادی از تحریم‌ها بهره خواهند گرفت و با تشریح و کسب حمایت از سیاست‌های جدید، فرصت بهتری برای تأمین منافع ملی کشور خواهند یافت.
دشمنانی که ما را به تعاملات بین‌المللی اقتصادی تشویق می‌نمودند تصور نمی‌کردند که برنامه‌ریزی آنها با روند جدید تحولات اقتصادی در ایران برهم ریخته و اصلاحات از جایی شروع شود که از فساد و رانت‌خواری جلوگیری کند و در نتیجه به اقتدار نظام اسلامی منجر شود. طراحان تحریم همواره بر این نکته تأکید دارند که آنچه تحریم‌ها را مؤثر می‌سازد ایجاد فساد و رانتی است که در نتیجه دستپاچه شدن کشور هدف به‌وجود می‌آید و بتدریج اقتصاد آن کشور را می‌بلعد. حال با مشاهده اقداماتی که مبنای رانت‌خواری و فساد را می‌سوزاند چه خواهند کرد. واقع‌بینی و عمل گرایی باید آنها را به سمت احترام به حقوق ملت ایران پیش ببرد؛ در غیر این‌صورت زمان به نفع آنها نیست و باید در انتظار شکست‌های پی‌در‌پی باشند.

ایران 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات