صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۳۷۹۳۹
مذاکره

مشکل غرب با ما سر "وجود "است نه "حدود".

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» ....(بقره ؛۱۲۰)


 

در مکتب قرآنی امام خمینی (ره) کوتاه آمدن در برابر دشمن زیاده‌خواهی آن را به دنبال خواهد داشت بنابراین باید مراقب بود که هرچه شما نرم‌خویانه‌تر با دشمن عنود مواجه شوید تحریم‌ها و تحقیرهای جریان مقابل بیشتر خواهد شد.

امام‌خمینی(ره) در «پیام پذیرش قطعنامه» ، به تاریخ ۱۳۶۷/۴/۲۹ «سیاست خارجی جمهوری اسلامی » را این‌گونه تبیین و تشریح می‌کنند: نكته مهمى كه همه ما بايد به آن توجه كنيم و آن را اصل و اساس سياست خود با بيگانگان قرار دهيم اين است كه دشمنان ما و جهانخواران تا كى و تا كجا ما را تحمل مى‌كنند و تا چه مرزى استقلال و آزادى ما را قبول دارند. به يقين آنان مرزى جز عدول از همه هويت‌ها و ارزش‌هاى معنوى و الهی‌مان نمى‌شناسند.

 

برخی از آیات نیز نتیجۀ سازش را تبعیت کامل مسلمانان از کفار و سلطۀ آنان بر جوامع اسلامی معرفی می‎کنند:

 «وَ لَنْ ترْضی عنْک الْیَهُودُ وَ لا النَّصاری حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدی وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جاءَک مِنَ الْعِلْمِ ما لَک مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا نَصِیرٍ (بقره:۱۲۰)؛ هرگز یهود و نصارا از تو راضی نخواهند شد تا [به طور کامل، تسلیم خواسته های آنها شوی و] از آیین [تحریف یافتۀ] آنان پیروی کنی. بگو: هدایتْ تنها هدایت الهی است، و اگر از هوی و هوس‎های آنها پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده ای، هیچ سرپرست و یاوری از ناحیۀ خدا برای تو نخواهد بود.»

بنابراین، از دیدگاه قرآن کریم، نتیجۀ سازش با کفار و دشمنان چیزی جز خسران : (فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِینَ) نخواهد بود. و این خسران با توجه به اطلاق آن، علاوه بر آخرت، خسران در دنیا را نیز شامل می‎شود، زیرا بازگشت به کفر: (یَرُدُّوکمْ بَعْدَ إِیمانِکمْ کافِرِینَ)، درواقع، به معنای فروپاشی فرهنگی و هویتی جامعه اسلامی است، که زمینه ساز تبعیت کامل از کفار و دشمنان :( حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ) در دیگر عرصه های سیاسی، اقتصادی و نظامی می شود و، درنهایت، منجر به سلطۀ همه جانبۀ کفار بر جوامع اسلامی می‎شود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات