صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۳۹۲۳۹
در گفت و گوی اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت با علی عبدی کارشناس مسائل منطقه و سیاست خارجی، مطرح شد:

خنثی سازی توطئه های دشمنان با تدابیر درست نظام جمهوری اسلامی و از جان گذشتگی مجاهدان واقعی

تدابیر درست نظام جمهوری اسلامی و از جان گذشتگی مجاهدان واقعی توطئه هایی که دشمنان برای مردم ایران وکل منطقه تدارک دیده بودند خنثی شد از این نظر حضور به موقع جمهوری اسلامی در این موضوع بسیار مهم و ستودنی است.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل/ گفت و گو با علی عبدی

یک میلیون و ۸۰۰ هزار اسرائیلی زیر خط فقر هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، علی عبدی کارشناس مسائل منطقه و سیاست خارجی در گفت وگو با بصیرت در خصوص مقابله ایران با داعش در نبرد چند ساله ای که به همت شهید قاسم سلیمانی منجر به پیروزی اسلام و محور مقاومت گردید، اشاره کرد و در این باره گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که منجر به حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه شد نوع نگاه دولت سوریه به رژیم صهیونیستی است چرا که دولت سوریه به شدت با مواضع و اهداف و فعالیت های رژیم صهیونیستی مخالف است از این رو سوریه، سر پلی مهم برای محور مقاومت به شمار می رود چرا که درصورت سقوط دولت بشار اسد محور مقاومت نیز با مخاطرات جدی رو به رو می گردید که به تبع ایران نیز از دایره معضلات و آتش افروزی ها و کشتارها در امان نمی ماند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: آنچه در این موضوع باید بسیار برجسته شود این است که به طور مشخص اسرائیل از سقوط دولت سوریه بهره می برد. به تبع رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای غربی نیز از این موضوع بهره مند می شدند و با دست بازتری اهداف غاصبانه خود را در منطقه علیه ملت های مسلمان اجرا می کردند.

علی عبدی دیگر دلیل تاکید ایران برای دفاع از سوریه و علاقمندی مردم مسلمان ایران برای حضور در این جبهه را یادآور شد و گفت: از سوی دیگر علاوه بر اهمیت حفظ منطقه در برابر ورود دشمنان قسم خورده اسلام، موضوع دیگر حفظ و در امان نگاه داشتن بقاع متبرکه است، چرا که وهابیون و تکفیری ها براساس نگاه های انحرافی، غلط و کنج اندیشانه اما به ظاهر توحیدی خود به شدت به دنبال نابودی و ویران کردن بقاع متبرک در این کشور بودند. این مساله برای ما سخت گران تمام می شداز همین رو موضوع کم اهمیتی نبود که در برابر آن ساکت بنشینیم و نظاره گر باشیم، چرا که دفاع از حرمین شریفین و بقاع متبرکه را در عراق و سوریه وظیفه خود می دانیم.

آخرین عکس سردار سلیمانی قبل از شهادت + عکس

 این کارشناس مسائل منطقه و سیاست خارجی در این باره توضیح بیشتری داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه حکومت سوریه؛ حکومتی در دست علویان این کشور است وهابی ها خشم و کینه علوی ها را سال هاست در دل دارند بنابراین تکفیری های تربیت شده و پرورش یافته به دست موساد، آمریکا با حمایت های مالی و دلارهای نفتی سعودی برای نابودی  علوی های سوریه که منتسب به تشییع هستند تمام تلاش خود را کردند تا به هر نحوی که شده نظام و دولت سوریه را نابود کنند تا بتوانند اهل سنت مورد نظر خود را دراین کشور به روی کار بیاورند.

علی عبدی در این باره مطرح کرد: بعد از آنکه سوریه وارد دوره هرج و مرج شد و داعش در بعضی نقاط این کشور شروع به غارت و خونریزی کرد برخی از جریان های سیاسی مثل شاخه اخوان ترکیه، مصر و حتی برخی شاخه های حماس برای سهم گیری وارد این معرکه شدند. بی تردید نقش جمهوری اسلامی ایران و یکایک مردمی که حامی نظام اسلامی دراین موضوع بودند نه تنها در حفظ امنیت مردم ایران، بلکه مردم منطقه بسیار حائز اهمیت است.

عبدی کارشناس سیاست خارجی و روابط بین الملل در پایان گفت و گو عنوان کرد: تجزیه ایران و ایجاد آشوب های طولانی و هرج و مرج در منطقه و مسائل دیگری که قطعا ده ها سال مانع بازگشتن روی آرامش به منطقه می شد از پروژه هایی بود که مثلث غربی- عبری، عربی برای محور مقاومت، منطقه و بخصوص ایران در نظر گرفته بودند که با تدابیر درست نظام جمهوری اسلامی و از جان گذشتگی مجاهدان واقعی توطئه هایی که دشمنان برای مردم ایران وکل منطقه تدارک دیده بودند خنثی شد از این نظر حضور به موقع جمهوری اسلامی در این موضوع بسیار مهم و ستودنی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات