اقتصادی >>  کارآفرینی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۳۸۸۸۹
گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت از نشست خبری مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین با اصحاب رسانه:

جوانگرایی بزرگترین سرمایه اجتماعی شستا / انتقال دانش به چرخه تولید با استفاده از خبرگان

دکترمحسن محمدی: به دنبال اعتلاء برندهای ایرانی، اشتغال زایی، الگوسازی در حوزه های اقتصادی و دانش بنیان در جهت جذب و به کار گیری جوانان با هدف جوانگرایی و تزریق خونی تازه بر رگ های خطوط تولیدی ملی در کشور با انتقال دانش به چرخه تولید و استفاده از خبرگان این حوزه به‌خصوص در زمینه تولید نهاده، هستیم.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی/ زهرا مغازه ای

جوانگرایی بزرگترین سرمایه اجتماعی شستا / انتقال دانش به چرخه تولید با استفاده از خبرگانشرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، نشست خبری دکتر محسن محمدی مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تأمین با اصحاب رسانه برگزار شد. این مقام مسئول در هلدینگ صنایع عمومی تأمین اجتماعی (شستا) پس از توضیحات کوتاه درباره شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ  از جمله برند پارس، تولیدات شیر و شیرخشک و سرمایه‌گذاری‌ در بخش کشاورزی و کشت فرا سرزمینی، زمان باقی مانده از نشست خبری را به‌صورت پرسش‌وپاسخ ادامه دادند.

دکترمحمدی ضمن  تبریک اعیاد جاری و سال‌ روز مباهله و برکات این روز به اصحاب رسانه خوش آمد گفت و با بیان اینکه خود را موظف به ارائه گزارش به همه مردم و سهام‌داران میداند، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه را حق مسلم مردم میدانیم چراکه هلدینگ صنایع عمومی تامین خود که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت شستا و تحت نظارت سازمان تأمین اجتماعی است.


وی همچنین ادامه داد: شستا در واقع یک شرکت عمومی و متعلق به ۴۰ میلیون بازنشسته محترم و سایر سهام‌داران محترم این شرکت است که کارگران و کارمندان فعال در این حوزه نیز در دسته این خانواده بزرگ جای دارند از همین رو خود را نسبت به پاسخ گویی به همه این اقشار موظف میدانیم.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تأمین  با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال  1401 را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام گذاری کردند، گفت: مقدمه داشتن اقتصادی سالم، بیدار، پایدار و پیشرو توجه به امر تولید است و احیا تولید ارزش‌افزوده را افزایش و خودباوری را در جامعه تقویت می‌کند که سعی ما هم پیشرو بودن در این امر است که این شرکت تمام تلاش خود را کرده تا در دو حوزه صنعتی و کشاورزی به امر تولید کمک نماید تا قدمی در راه خودکفایی و امنیت غذایی برداشته باشد.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم، افزود: بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی کشور ما به حوزه کشاورزی برمی‌گردد که امنیت غذایی و اشتغال را پشتیبانی می‌کند که در کشور ما به فرمایش مقام معظم رهبری و به‌خصوص در زمینه مصرف بهینه آب دقیق عمل نمی‌شود و باید بیشتر از گذشته تلاش کنیم تا استقلال در این زمینه به دست آید.

جوانگرایی بزرگترین سرمایه اجتماعی شستا / انتقال دانش به چرخه تولید با استفاده از خبرگان


هدف شستا الگو شدن در حمایت از تولید دانش‌بنیان است

دکتر محسن محمدی با اشاره به احیای حقوق عامه که بخش عمده کشور را شامل می‌شود تصریح کرد: ما مصمم هستیم تا در این زمینه الگوساز باشیم و رسالت ملی خودمان در حوزه امنیت غذایی را به درستی ایفا کنیم تا با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای مردم تسهیل گر بوده و یکی از پایه‌های امنیت غذایی در کشور باشیم؛ تا خانوارها نیز این رشد را در سفره خود لمس کنند.

مدیر عامل علدینگ صنایع عمومی تامین با عنوان این موضوع که به تفاهمات و توافقاتی با دولت سیزدهم در زمینه های مختلفی رسیده اند، گفت: این همکاری کمک خواهد کرد تا تأکیدات مقام معظم رهبری اجرایی شده و در بحث شیر و نهاده‌های دامی قدم‌های مؤثری برداشته شود که این خود سبب کاهش ضعف تولید شیر در کشور و اثرات آن بر هزینه‌های سلامت جامعه خواهد شد. وی در ادامه افزود: باوجوداینکه اکنون کمبود محسوسی در زمینه عرضه محصولات حس نمی‌شود، اما متوان با موارد عنوان شده به متوسط جهانی مصرف این فراورده‌ها در سال های آتی دست یابیم.

محمدی درارتباط با تعاملات این مجموعه با دانشگاه تهران و سایر نهادهای دانش‌بنیان‌ و نخبه پرور، توضیح داد: ما تلاش می‌کنیم تا کمک دانش موجود در داخل کشور و استفاده از جوانان نخبه چه در مجموعه‌های دانشگاهی و چه در شرکت‌های دانش‌بنیان، با هدف حمایت از اعتلاء برندهای ایرانی، اشتغال زایی و کارآفرینی برای جوانان؛ دانش را به چرخه تولید انتقال داده و از خبرگان این حوزه به‌خصوص در زمینه تولید نهاده استفاده کنیم.

وی با اشاره به راهکار کشت قراردادی گفت: تلاش داریم تا از این راه امنیت لازم را برای تولیدکننده ایجاد کرده تا کشاورزان در مناطق محروم با خیال راحت قدم برداشته و دغدغه کمتری داشته باشند.

جوانگرایی بزرگترین سرمایه اجتماعی شستا / انتقال دانش به چرخه تولید با استفاده از خبرگان

حمایت شستا از احیای صنایعی مثل ارج و پارس

این مدیر با اشاره به سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های این مجموعه به شرکت‌های صنعتی مثل ارج و پارس گفت: سعی ما این است که برندهای خاطره‌ساز ملی احیا شوند و نیازهای بازار را بتوانیم با این محصولات تولید داخل پوشش دهیم و در دهمین زمان به صادرات هم نگاه مثبتی داشته باشیم که قدم‌هایی در این راه برداشته شده و پیش‌نویس‌هایی آماده شده که به‌محض نهایی شدن  اخبار آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تأکید کرد: شستا  سعی دارد تا پیشران صنایع تولیدی باشد تا مردم از برندهای خاطره سازی مثل تلویزیون و یخچال پارس دور نشوند و این محصولات را باکیفیت و قیمت مناسب در خانه‌های خود استفاده کنند و این ظرفیت در کشور وجود دارد و در این زمینه تلاش‌های زیادی خواهد شد.

محسن محمدی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در زمینه تولیدات لبنی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: با این تغییرات اقتصادی قیمت‌ها واقعی شدند ولی هزینه‌های تولید و بهای تمام شده کالاهای اساسی لبنی بالا رفته که شرکت ما با اعمال مدیریتی سعی کرده با بالابردن بهره‌وری قیمت تمام شده را کاهش دهد.

وی در زمینه تأمین مالی گفت: افزایش بهای تمام شده تولید امروز مشکل بزرگ تأمین هزینه را برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی ایجاد کرده که ما در هلدینگ صنایع عمومی تامین سعی داریم با حمایت و سرمایه‌گذاری و با استفاده از تسهیلات این مشکلات را کاهش دهیم تا در نهایت قیمت تمام شده کاهش یابد.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین ضمن اشاره به عدم همکاری بانک ها، عنوان کرد: بخش عمده نهاده‌ها وارداتی است و امروز دامداران مجبور هستند با تسهیلات این مشکل را حل کنند، ولی نظام بانکی آن‌گونه که شایسته است در این  راه قدم برنمی‌دارد و سنگ‌اندازی‌های نظام بانکی مانع از تأمین مالی‌ها می‌شود که امید داریم با حل این مشکل تولید ادامه‌دار باشد.

وی در پاسخ سؤالی در زمینه کشت فرا سرزمینی خاطرنشان کرد: توجه به کشت فرا سرزمینی به معنی بی‌توجهی به کشت سرزمینی و داخلی نیست و این روند در حال پیگیری است و باوجوداینکه اولویت اول ما کشت سرزمینی است ولی استفاده از این راهکار نیز با وجود مشکلاتی که در زمینه حمل‌ونقل و بازگشت محصول وجود دارد می‌تواند بخشی از مشکلات کشور را حل کند.

این مدیر شستا ادامه داد: با وجود محدود بودن منابع آب‌وخاک کشور، ما روی موضوعاتی از جمله افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع آبی، اصلاح بذر، بیماری‌ها و ژنتیک دام، سعی داریم خروجی را افزایش دهیم تا بیماری دام کم شود و تولید گوشت و شیر افزایش یابد.

جوانگرایی بزرگترین سرمایه اجتماعی شستا / انتقال دانش به چرخه تولید با استفاده از خبرگان


تفاهم‌نامه‌ با روسیه و تحقیق در افریقا و امریکای جنوبی برای گسترش کشت فراسرزمینی

دکتر محسن محمدی تصریح کرد: ما با کشورهایی از جمله روسیه تفاهم‌نامه‌هایی داشتیم که این روند در افریقا و امریکای جنوبی هم در مرحله بررسی است که در صورت عقد قرارداد اطلاع‌رسانی راهی لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی در ادامه توضیح داد: استفاده از تکنولوژی و نیروی کار متخصص ایرانی از الزامات ماست و سعی داریم با این روند در انتخاب مقصد کشت فرا سرزمینی حرکت کنیم که احتمالاً تا سه‌ماهه آینده قدم‌های مهمی را در این زمینه برمی‌داریم.

محسن محمدی در پاسخ به خبرنگار دیگر؛ درباره حمایت‌های صنعتی از احیا مجدد صنایع گفت: ما با حمایت از ارج سعی کردیم که این برند که به نمادی از شکست در حوزه تبدیل مبدل شده بود دوباره به تولید برگردد که این نشان داد مشارکت مؤثر امکان بازگشت این تولیدات به کشور را فراهم خواهد کرد و امروز شاهد هستیم که تولیدات پارس هم امسال در مقایسه با سال قبل افزایش یابد و تمام تلاش برای احیای این صنایع در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی تأکید کرد: نکته‌ای که مهم است این صنایع با استفاده از ظرفیت‌های داخلی گسترش می‌یابند و خطوط تولید این شرکت‌های صنعتی با استفاده از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حال تکمیل است که هم اکنون نیز از چند شرکت دانش‌بنیان برای اصلاح ظاهر محصولات و بازارپسند کردن آنها دعوت شده تا محصولات به‌روز باشند و قطعات وارداتی هم داخلی سازی شوند.

محمدی گفت: شستا همین‌جا از شرکت‌های دانش بنیانی که می‌توانند طرح‌هایی را در زمینه کمپرسور و مصرف بهینه ارائه دهند دعوت می‌کند تا در این زمینه با ما همکاری داشته باشند تا مردم بتوانند باکیفیت و مصرف کمتر برندهای یخچال پارس را در خانه‌های خود استفاده کنند.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین خبر داد: در سال جاری شرکت‌های زیرمجموعه ما تولید کولرگازی‌های کم‌مصرف و ماشین ظرف‌شویی را نیز آغاز خواهند کرد که در این زمینه هم مایل هستیم در زمینه طراحی و اجرا یک قرارداد برد، برد را با شرکت‌های دانش‌بنیان ببندیم تا همکاری دوطرفه تجربه و ظرفیت‌ها در اختیار سایر تولیدکنندگان نیز قرار بگیرد.

وی درباره نماد پارس گفت: با وجود مشکلات پیش‌آمده در دو سال اخیر و افزایش شارپی قیمت‌ها گروهی از سهام‌داران زیان دیدند که با اصلاح این روند این روزها رشد منطقی این سهام را شاهد هستیم که با برنامه‌های تولیدی در سال‌های آینده شاهد رشد این نماد با پشتوانه تولید و منطقی بودن سود را شاهد خواهیم بود.

محسن محمدی خاطرنشان کرد: باوجوداینکه هم اکنون برند پارس در بازار کمتر دیده می‌شود ولی افزایش تولید تلویزیون و یخچال و ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی که قبلاً تعطیل شده بود آغاز شده که در کنار تولید کولرگازی و آبی و رشد تصاعدی و افزایش ۷۵ درصدی تولید و رسیدن به ۱۰۰ درصد افزایش تولیدمثل سابق مردم بند پارس را مشاهده خواهند کرد.

وی با اشاره به شرکت‌های پگاه و گل دشت نمونه اصفهان و ملات شیر گفت: ما سعی داریم شرکت‌هایی مثل شیرخشک بروجرد را نیز به بورس وارد کنیم تا با تأمین مالی از این درگاه پروژه‌های توسعه‌ای پیگیری شوند تا در کنار ۱۵ پروژه ایجادی در مناطق محروم تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد و این تولیدات به‌صورت مردمی تولید و مدیریت شوند.

جوانگرایی بزرگترین سرمایه اجتماعی شستا / انتقال دانش به چرخه تولید با استفاده از خبرگان

شستا؛ پایبند به حمایت از مردم و مسئولیت‌های اجتماعی

دکتر محمدی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در همه مجموعه‌های ما حمایت از مردم حرف اول را می‌زند و هم در داخل مجموعه کلاس‌هایی برای آموزش و افزایش بهره‌وری همسایگان و کشاورزان منطقه‌ای وجود دارد و هم دامپزشکان ما اقدام به آموزش و ویزیت و کمک به سایر دامداران را در حوزه کار خود دارند تا از این طریق به تولید کمک کنیم و باعرضه مستقیم سعی داریم تا دست واسطه‌ها از کالای اساسی مردم کوتاه کنیم تا مردم با قیمت مناسب‌تری بتوانند اقلم اساسی خود را تهیه کنند.

محمدی که از مدیران جوان شستا است از روند جوان‌سازی و استفاده از مدیران و کارکنان جوان در این شرکت و مجموعه‌های تحت حمایت آن گفت و در پایان توضیح داد: استفاده از جوانان در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی خون تازه‌ای را به رگ‌های این شرکت‌های تولیدی و صنعتی دمیده که انشا الله به‌زودی آثار خوبی را در سطح کلان به جا خواهد گذاشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات