صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۳۸۹۴۶

جانشین فرمانده‌کل سپاه: احدی جرئت حمله به ایران را ندارد/ در اوج قدرت و بازدارندگی دفاعی هستیم

وی با ابراز اینکه دو مرحله قبل بازدارندگی و دفاع بود و تعداد محدودی از کشورها قادر به دفاع از خود هستند، گفت: انقلاب اسلامی در دهه 60 به دنیا ثابت کرد که قدرت دفاع از خود را به‌نحو احسن دارد و در دهه 70 به دنیا اثبات شد و بیگانگان اعتراف کردند که انقلاب اسلامی قدرت بازدارندگی در مقابل تمام دشمنان از آمریکا تا خبیث‌های کوچک را دارد.
سردار فدوی اضافه کرد: به آن‌ها اثبات شد اگر اقدام نظامی و سخت علیه جمهوری اسلامی داشته باشند ضرر آن از نفعش بیشتر است و برای همین بعد از 34 سال از پایان جنگ کسی جرئت نکرده است به‌طرف ایران شلیک کند و این نشانه قدرت بازدارندگی است.
وی با بیان اینکه مرحله سوم که بالاتر از بازدارندگی است قدرت اقدام ابتدایی است، عنوان کرد: دشمنان انقلاب قبول دارند که ما در مرحله سوم قرار داریم و آن‌ها باید به‌دنبال کسب توان بازدارنده باشند که ما علیه آن‌ها اقدام نکنیم و بالاترین مسئولان آمریکا به این اعتراف کرده‌اند و این اعتراف خواست خداست.
سردار فدوی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در مرحله ناچاری به این موضوع اعتراف کرده‌اند به‌طوری که وزیر اوباما اعتراف می‌کند که "ما و هم‌پیمانانمان به‌دنبال ایجاد توانی هستیم که در مقابل ایران بازدارنده باشد." و رئیس‌جمهورشان اعتراف می‌کند "به‌دنبال از بین بردن نظام سوریه بودیم اما نتوانستیم زیرا ایران نخواست".
وی گفت: بر اساس قاعده‌ای که خداوند در قرآن کریم مشخص کرده است و اگر با بصیرت امامین انقلاب عمل کنیم؛ خداوند برای بندگان تکالیف سختی مشخص نکرده است و بندگان باید بفهمند و بصیرت داشته باشند و به تکالیفی که خدا مشخص کرده است تا پای جان مصرّ باشند آن‌چنان که بعد از پیروزی انقلاب تاکنون این‌گونه بوده است.
سردار فدوی با تصریح به اینکه در مرصاد انجام تکالیف به بهترین وجه تجلی پیدا کرد و وعده خداوند همچون تمام تاریخ محقق شد، متذکر شد: اگر در برخی از زمینه‌ها مشکل داریم به این دلیل است که براساس قاعده تنظیم‌شده از سوی خداوند عمل نکرده‌ایم.
وی با تأکید به اینکه "چنانچه به دستور خداوند عمل نکنیم به‌معنی این است که به خود واگذار شده باشیم" گفت: در جنگ سخت که بسیار سخت‌تر است براساس قاعده الهی عمل کردیم تا در برابر دشمن متجاوز پیروز شویم.
سردار فدوی همچنین با تأکید به اینکه "باید خیلی تلاش کنیم و خیلی صریح به قاعده خداوند عمل کنیم" گفت: توقف جنگ و قطعنامه خواسته تمام دنیا بود و امام که قطعنامه را پذیرفت، دشمنان خباثت خود را با حداکثر ممکن شروع کردند.
وی با یادآوری اینکه پس از قبول قطعنامه تهاجم آخر دشمن رخ داد که از شمال‌غرب تا شلمچه را در بر گرفت، ادامه داد: دلدادگان انقلاب اسلامی و رزمندگان به جوش و خروشی ارزشمند آمدند که هشت سال تجربه و قوت پشت آن بود و طی چند روز طومار تمام دشمنان را چنان بستند که بعد از 34 سال فکر تهاجم را هم نکرده‌اند.
سردار فدوی بیان کرد: امروز یکی از روزهای تجلی شور و طوفانی است که دلدادگان انقلاب پیاده کردند و آن‌چنان در این تنگه خروشیدند و تنگه‌ای را یادآوری کردند که خداوند وعده داده برای جهنمیان آماده کرده است.
وی افزود: اکنون تمام دنیا اذعان دارند قدرت نظام به‌خاطر این قاعده قرآنی است و باید از این الگو درس بگیریم که وعده خدا در تمام زمینه‌ها حق است و باید به آنچه خدا گفته است عمل کنیم و مطمئن باشیم که خداوند به وعده خود عمل می‌کند.
جانشین فرمانده‌کل سپاه گفت: هرچند هم‌اکنون در امور اقتصادی و تهاجم فرهنگی با مشکل مواجه هستیم اما چنانچه طبق دستورات خداوند عمل کنیم به‌قدری سریع مشکلات رفع می‌شود که فراموش می‌کنیم مشکلاتی وجود داشته است. 
سردار فدوی با تصریح به اینکه "باید به‌برکت انقلاب اسلامی، امامین انقلاب، شهدا و وعده‌های خداوند که حق است، مصمم باشیم" عنوان کرد: در تمام امور مربوط به بندگان دستورالعمل و قاعده مشخص شده است که باید به آن عمل کنیم که دیگر نگران امور کنونی نباشیم و از طرفی در هر روز از روزهای سال و مکان‌های مختلف چهره‌های بزرگی پیشِ‌روی ماست که هرکدام حجت خداوند هستند.
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه "این قدرت بسیار بزرگی است و ما انتقال از نسل‌های قبل به جدیدترین نسل را به‌خوبی انجام دادیم" گفت: افرادی که سال‌های بعد از جنگ به دنیا آمدند وقتی قرار شد هزاران کیلومتر دورتر از خانه به میدان آیند، وارد میدان شدند و به‌عنوان شهدا و رزمندگان مدافع حرم با احمق‌هایی که به اسم دین می‌جنگیدند، به مقابله برخاستند زیرا این تهدید و فشار سختی بر دنیای اسلام بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات