صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۹۵۸۸

رفتار آگاهانه و توصیه حکیمانه آیت الله سید کاظم الحائری نسخه رهایی عراق از بحران

در شرایطی که عده ای تلاش می کنند عراق را به سمت بی سیاستی بکشانند و این کشور را به مرحله بی دولتی و هرج و مرج برسانند، رفتار آگاهانه و توصیه حکیمانه آیت الله حائری شیرازی می تواند نسخه رهایی بخش عراق از بحران های سیاسی_امنیتی بوجود آمده باشد.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل/ صابر محمدی

آخرین تحولات عراق: تظاهرات طرفداران صدر در بغداد/ تعلیق جلسات پارلمان تا  اطلاع ثانوی/پادرمیانی رهبران سیاسی برای حل اختلافات/ هشدار الکاظمی نسبت به  تداوم تنش ها/ دعوت چارچوب هماهنگی به تظاهرات |

رهیافت آمریکا نشان می دهد که این کشور باتوجه به شرایط گذر نظم نوین بین الملی به دنبال فعال سازی کانون بحران در سه نطقه جهان از جمله غرب آسیا، جنوب شرق آسیا و شرق اروپا باشد. در این وضعیت آمریکا در مرحله اول به دنبال جلوگیری از تغییر نظم نوین جهانی است و اگر نتوانست به این هدف برسد، به ناچار در مرحله دوم بدنبال به تاخیر انداختن شرایط جدید بین المللی باشد. اتفاقاتی که در مسئله اوکراین و تایوان پیش آمده نیز دقیقا در این پازل قابل ارزیابی و رصد است. در مسئله غرب آسیا نیز برنامه ریزی آمریکا به سمت ایجاد بحران جدیدی تحت عنوان«بی دولت در منطقه»می باشد. در واقع راهبرد آمریکا به سمت جلوگیری از تشکیل دولت توسط کشورهای مستقل است. عراق، لبنان، سوریه، یمن، افغانستان و... از جمله کشورهای هدف آمریکا محسوب می شوند.

در چنین شرایطی وضعیت عراق حساس تر و تعیین کننده در معادلات غرب به نظر می رسد و محور شیطانی انگلیسی_آمریکایی در تلاش اند که عراق را به سمت جنگ داخلی بکشانند. مهم ترین ابزار آمریکا نیز ایجاد و بسترسازی زمینه های اختلاف بین گروه های مختلف عراقی بر سر تصاحب جایگاه نخست وزیری می باشد.

متاسفانه در چنین شرایطی، مقتدی صدر تا الان به صورت ناخواسته در زمین غرب بازی کرده و عالم سیاست را ندانسته محل جولان توطئه های غرب کرده است.

شکی نیست که وضعیت پیش آمده با طراحی و مدیریت غیر مستقیم محور انگیسی_آمریکایی بوجود آمده است. البته جریان صدر هیچگاه عراق را آشفته و آشوب زده نخواسته اند ولی می توانند با درایت و حل اختلافات خود از طریق گفتگو اجازه میدان داری نفوذی های ضد مردم عراق را نیز در این زمینه ندهند.

بنابراین در شرایطی که مناطق مختلف این کشور در بحبوحه بحران سیاسی بار دیگر تبدیل به صحنه تحرکات خشونت‌آمیز شده، رسانه‌های وابسته به محور انگلیسی_آمریکایی تمرکز ویژه و تمام وقتی را بر تحرکات آشوب گرانه ضد ملی و ضد امنیتی شماری از طرفداران مقتدی صدر در عراق با هدف شعله کردن آتش فتنه مذهبی به ویژه میان گروه‌های شیعی قرار داده‌اند. این رسانه ها به دنبال تخریب وجهه حشد شعبی و متهم سازی ایران در ناآرامی‌های عراق برای برهم زدن روابط دو کشور همسایه و ایجاد فتنه را دنبال می‌کنند؛ به طوری که در زیرنویس خبرهای خود ادعا می‌کنند طرفداران صدر به ضرب گلوله «شبه نظامیان وابسته به ایران» کشته می‌شوند.

متن کامل و ترجمه بیانیه آیت‌الله حائری در کناره‌گیری از مرجعیت - خبرگزاری  حوزه

به نظر می رسد در شرایطی که عده ای تلاش می کنند عراق را به سمت بی سیاستی بکشانند و این کشور را به مرحله بی دولتی و هرج و مرج برسانند، رفتار آگاهانه و توصیه حکیمانه آیت الله حائری شیرازی می تواند نسخه رهایی بخش عراق از بحران های سیاسی_امنیتی بوجود آمده باشد. وی دربخشی از  بیانیه خود فرمودند: «حفظ وحدت و انسجام و اینکه به استعمار و صهیونیسم و مزدورانشان فرصت ندهند که آتش فتنه را شعله ور کنند و بدانند که دشمن مشترک آنان آمریکا، صهیونیسم و دنباله های آن دو هستند. بر همه مومنان لازم است که از ولی فقیه، رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) اطاعت کنند. در شرایطی که نیروهای کفر و شر ضد اسلام محمدی اصیل هم قسم شده اند، ایشان برای رهبری امت و اداره مبارزه با نیروهای ستمگر و مستکبر شایسته تر و بایسته ترند.»

تاکید آیت الله حائری شیرازی بر اطاعت از آیت الله خامنه ای، نشان دهنده مسیری برای عراق بحران زده است که بتوانند برای همیشه رویکرد فتنه سازی آمریکا_انگلیس را در کشور خودشان خاموش کنند. در واقع با حمایت و اطاعت از رهبری، می توان گفت که امنیت_آرامش و باز نشانی هویت عراقی بدون دخالت غرب بدست خواهد آمد. با افزایش بصیرت دینی و سیاسی در عراق، که مهمترین معظل عراق فعلی است، آتش فتنه و بحران سازی و نفوذ غرب در عراق که مراکز بعضا تصمیم گیر و تصمیم ساز در عراق نفوذ داشتند، پایان خواهد یافت.

در این وضعیت از همه نخبگان سیاسی و امنیتی عراق بخصوص جریان صدر  انتظار می رود که به توصیه موکد رهبر معنوی خودشان، آیت الله حائری جامه عمل بپوشانند و عراق از این نجات دهند. دمیدن در اختلافات و جلوگیری از تشکیل دولت توسط جریان صدر، فتنه شیعی_شیعی را به راه خواهد انداخت.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات