صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۳۹۶۱۲

هیچ اختلاسگری آزاد نیست/مسئولان باید شکرگزار خدمتگزاری در این نظام باشند

حجت السلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای پنجشنبه دهم شهریورماه در شورای اداری استان یزد ضمن یاد و خاطره شهدای دولت و شهید صدوقی، گفت: آن‌چه امروز از این عزت و کرامت در اختیار داریم، به برکت قیام مردم به رهبری حضرت امام راحل و ادامه‌دهنده راه ایشان یعنی مقام معظم رهبری بوده است.
وی با بیان این‌که «مسئولان باید شکرگزار خدمتگزاری در این نظام باشند»، اظهار کرد: این مردم عزیز و شهیدپرور که سال‌ها برای استقلال این نظام جانفشانی و ایثارگری کردند، شایسته خدمت بی منت هستند و اگر این فرصت خدمتگزاری را از دست بدهیم باید به خودمان و تاریخ جوابگو باشیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم استان یزد موضوع آب است که یک مسئله مهم کشور نیز محسوب می‌شود و دولت در حال تلاش برای افزایش منابع آب و ساماندهی سرچشمه‌های آب‌های داخلی و ورودی به کشور، استفاده از آب‌های ژرف و پساب‌ها و انتقال آب از دریا برای استان‌ها و نیز مدیریت آب موجود و مصرف بهینه از آن است.مدیران استانی نیز می‎توانند برای رفع مشکلات این حوزه برای کل کشور نظردهی کنند. قوه قضایه هم تلاش دارد تا در این زمینه همراهی لازم را داشته باشد.
رئیس قوه قضاییه هماهنگی بین دستگاههای مختلف برای حفط محیط زیست، توامان با توسعه صنعت، معدن و کشاورزی را ضروری دانست و گفت که در این زمینه باید رفع تعارض کنیم.  
وی به مشکلات زمین‌خواری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: باید متولیان بخش‌های مربوطه به موقع و در همان زمان وقوع تخلف با آن برخورد می‌کردند تا هزینه‌ها نیز کمتر می‌شد؛ لذا در داخل استان‌ها باید در صدور مجوزهای مربوطی هماهنگی لازم ایجاد شود.
وی در این‌باره ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌ها را برای جلوگیری از بروز برخی نخلفات خواستار شد و افزود: این تعامل قطعا در ارجاع به مرکز به تسریع در فرآیند رسیدگی و پیگیری‌ها کمک خواهد کرد.
محسنی‌اژه‌ای به برخی کمبودها در زمینه نیروی انسانی و اطاله دادرسی و موارد مشابه مطرح شده در این نشست اشاره و عنوان کرد: این کمبودها را بررسی و جمع بندی کنید تا به اندازه ممکن تخصیص دهیم و مقید به عملی کردن وعده‌هایمان هستیم ولی مسئولان استانی نیز باید کمک کنند تا کمبودها مکانی و تجهیزاتی نیز در حوزههای قضایی استان مرتفع شود.
وی به مشکلات فرهنگی به عنوان یک مسئله مهم در کشور نیز اشاره و تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور در این راستا بهره گرفته شود و در برخی مسائل فرهنگی نمی توان سلبی برخورد کرد بلکه باید اثباتی در این رابطه این بخش‌های فرهنگی نیز کمک کنند.
وی با بیان این‌که «بافت تاریخی یزد از یک سو ارزشمند و از سوی دیگر مشکلات آن باید مرتفع شود»، گفت: اگر میراث فرهنگی می‌تواند همه آن را حفظ کند که اقدام کند ولی اگر نه باید برای رفع مشکلات مردم اقدام دیگری شود و دستگاه قضایی در این رابطه هر نوع همکاری را خواهد داشت.
رئیس قوه قضائیه گفت: آمادگی داریم هر نوع اختیاری را به لحاظ قانونی از ریاست قوه قضائیه به روسای دادگستری استان‌ها ارائه دهیم تا روند خدمت رسانی به مردم تسریع شود.
وی با تاکید بر این‌که« سرقت بدون شاکی خصوصی نداریم»، گفت: در صورت نداشتن شاکی در مورد سرقت عملاً نمی‌توان اقدام کرد.
وی در مورد آزادی مختلسان یا مرخصی رفتن آن‌ها نیز بیان کرد: هیچ اختلاسگری آزاد نیست و مرخصی نیز بعضاً با طومار نمایندگان مجلس یا شرایط کرونایی به الزام ستاد کرونا اتفاق می افتد که بعضاً به دلیل شاخص بودن چهره آن‌ها، بیشتر در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.
محسنی اژه‌ای گفت: حد سرقت در کشور به صورت قانونی در کشور انجام می شود ولی هر سرقتی نیز شرایط اجرای حد ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات