صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۱۵

چین: سند راهبرد امنیت ملی دولت بایدن برآمده از ذهنیت جنگ سردی است

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای در واکنش به انتشار سند ۴۸ صفحه‌ای راهبرد امنیت ملی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که عمده تمرکز آن بر مقابله با چین و روسیه بود این سند را همچون "ذهنیت جنگ سردی و بازی‌های مجموع صفر" دانست و گفت: "ما با دامن زدن به درگیری‌های ژئوپلتیکی و رقابت میان قدرت‌های بزرگ که بر خلاف روند دوران و انتظارات جهان است مخالفیم. از این رویکرد استقبال نشده و چنین رویکردی موفق نخواهد بود.
کاخ سفید در این سند ۴۸ صفحه‌ای ادعا کرد چین "مهم‌ترین چالش ژئوپلتیکی آمریکا" است.
مائو نینگ بیان کرد، توسعه چین اساسا با هدف رضایت مردم و جوان‌سازی کشور انجام می‌شود.
او تاکید کرد: ما با ذهنیت جنگ سردی و ذهنیت مجموع صفر مخالفیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین همواره یک نیروی حامی صلح جهانی، مشارکت کننده در توسعه جهانی، مدافع نظم بین‌المللی، تامین کننده مصالح عمومی و شریک در میانجی‌گری در مسائل مربوط به کانون‌های بحران بوده است. این واقعیتی شناخته شده برای جامعه بین‌المللی است.
او بیان کرد، چین به عنوان بزرگترین کشور در حال توسعه جهان و آمریکا به عنوان بزرگترین کشور توسعه یافته جهان مسئولیت حفظ صلح و ثبات جهانی و حمایت از توسعه و موفقیت اقتصادی را دارند و هر دو کشور از همکاری نفع برده و از تقابل ضرر می‌کنند.
او از آمریکا خواست تا از اصل احترام دوجانبه، همزیستی صلح آمیز و همکاری برد-برد پیروی و با چین همکاری کرده تا روابط آمریکا-چین را به مسیر توسعه سالم و پایدار باز گرداند و به مخالفت‌های پنجگانه جو بایدن با اقدامات ضد چین عمل کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین به یک بیانیه اخیر جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا که اتهام "استفاده تسلیحاتی از تجارت"‌ را علیه روسیه و چین مطرح کرد واکنش نشان داده و آمریکا را مقصر "اخلال در همکاری تجاری بین المللی" دانست.
مائو نینگ بیان کرد: چین با استفاده تسلیحاتی از مسائل تجاری مخالف بوده و سیاست یکجانبه‌گرایی و خودمحوری یک کشور را عامل اخلال در همکاری‌های تجاری بین‌المللی تلقی می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات