صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۴۰۷۲۳

امیر ایرانی: ناوشکن‌های ما به موشک کروز ابومهدی مجهز می‌شوند/ 7 آذر؛ الحاق ناوشکن دماوند به نداجا

بنابراین گزارش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره آخرین دستاورد‌های این نیرو اظهار کرد: توان موشکی کروز سطح به سطح ما به حدود دو برابر افزایش یافته است. یعنی ناوشکن‌ها به جای ۴ لانچر موشک کروز قرار است برای اولین بار با ۸ لانچر موشک کروز در دریا‌ها حضور پیدا کنند. البته قرار است این قابلیت به زودی به طور رسمی رونمایی شود. اگرچه ناوشکن سهند نیز هم اکنون به صورت ارتقاء یافته در دریا حضور دارد.
 
امیر ایرانی: ناوشکن‌های ما به موشک کروز ابومهدی مجهز می‌شوند/ 7 آذر؛ الحاق ناوشکن دماوند به نداجا
 
وی افزود: سامانه‌های سطح به هوا برد متوسط نواب بر روی ناوشکن سهند نصب و آماده شده که سطح اولیه آن به دو برابر ارتقاء یافته است. در کنار آن، ناوشکن سهند به یک سامانه دفاع نقطه‌ای و ضد موشک نیز تجهیز شده است که قرار است سایر ناوشکن‌ها نیز این تجهیز رخ بدهد.
دریادار ایرانی با اشاره به افزایش توان زیرسطحی نیروی دریایی ارتش بیان کرد: در حوزه سوناری شاهد ارتقاء‌های جدی هستیم که با توان شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان جوان ما به دست آمده است. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ناوشکن دماوند و زمان رونمایی از آن بیان کرد: ناوشکن دماوند در حال گذراندن مراحل تست خود است و پیش بینی می‌کنیم که این اتفاق در هفتم آذر امسال رخ بدهد. اما، بحث‌های دریایی مانند کاهش آب در حوضچه را داشته و باید مقداری فعالیت‌های زیرساختی برای آن انجام شود. ما برای این کار با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری داریم و این کار به زودی آغاز می‌شود.
دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی درباره زمان تجهیز ناوشکن‌های کشورمان به موشک کروز ابومهدی تصریح کرد: بله قرار است این کار انجام شود و حتی قرار است به موشک‌های کروز قدرتمندتر از آن نیز مجهز شوند. این موشک می‌تواند در محیط جنگ الکترونیک وظیفه خود را اجرا کند و تست‌های آن نیز انجام شده است. خود دشمن نیز از این موضوع آگاه بوده و ارزیابی هایش را در صحنه عمل مشاهده کرده است.
وی ادامه داد: توانمندی رزمی، میزان تخریب و برد موشک کروز ابومهدی قابل توجه است و برد‌های بالاتر را در دستور کار داریم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه همه دستاورد‌های ما از سفره‌های کوچک در کشور رخ داده است، تصریح کرد: مردم ما سربازان دلسوز و بی منت خودشان را به صحنه فرستاده‌اند تا در جبهه فناوری و صنعت و دانش فعالیت کنند. این سربازان بدون چشم داشت به صورت شبانه روز فعالیت می‌کنند و ما به جوانان‌مان افتخار می‌کنیم.
دریادار ایرانی اولویت نیرو‌های مسلح و به طور خاص ارتش انقلابی و مردمی را ارزش‌گذاری به جوانان کشور دانست و گفت: نقظه قوت کشورمان جامعه جوان هستند و از طرح‌هایی که آن‌ها ارائه می‌کنند، استقبال می‌کنیم. البته ممکن است رسیدگی به برخی از طرح‌ها زمان‌بر باشد، چون قرار است در صحنه‌های پیچیده نظامی استفاده شود. 
وی افزود: دو نکته در این باره وجود دارد و این است که نه ما خسته می‌شویم و نه آن عزیزان. آن‌ها توانمند هستند و محکم ایستاده‌اند و ما هم می‌دانیم که جوانان متخصص ما در هر لحظه دست ما را محکم خواهند گرفت. به همین دلیل، ما هم پا به پای آن‌ها هم صبر داریم و هم جنگ و دعوا. چون قرار است علم به یک صنعت تبدیل شده و این صنعت در یک حوزه‌ای استفاده شود. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جوانان با غیرت ما تعطیلی ندارند و با تمام وجود در صحنه کار می‌کنند، خاطر نشان کرد: عشق این جوانان درخشش کشورشان و به اهتزاز درآمدن پرچم کشورمان است. حتی وقتی دستاوردی مانند ناوشکن دنا ساخته شده و به دریا می‌رود آن‌ها بابت این موفقیت از خوشحالی اشک می‌ریزند و شاد هستند. 
وی ادامه داد: ما در نیروی دریایی ارتش از لشکر جوانان متخصص و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم و این عزیزان پس از اتمام پروژه‌های ما از عظمت کار حیرت می‌کنند. تلاش‌های جوانان متخصص ما به قدری زیاد است که گاهی اوقات به صورت شبانه روزی تا ساعت چهار صبح بدون وقفه کار می‌کنند و مقید هستند که یک پروژه سریع‌تر از موعد به نتیجه برسد. 
دریادار ایرانی گفت: من این جوانان را بسیار دوست دارم و این‌گونه نیست که فقط از آن‌ها در حوزه فنی استفاده کنیم بلکه در حوزه‌های نظری مانند ژئوپلتیک نیز از جوانان متخصص‌مان استفاده می‌کنیم. خود بنده نیز بار‌ها به عنوان استاد راهنما در کنار این عزیزان حضور داشتم و زمان بسیاری را برای آن‌ها صرف می‌کنم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ناوچه شهدای کنارک بیان کرد: این واحد به صورت بازطراحی شده و شباهتی به گذشته نداشته و به یک واحدجدید تبدیل شده است. نسل جدید این شناور با توانمندی‌های جدید و به روز‌تر مراحل ساخت خود را طی کرده و اکنون در فاز نصب تجهیزات است. باید به این نکته هم اشاره کنم که این شناور امکان شلیک موشک‌های کروز را هم دارد.
وی افزود: شاید در برخی موارد شما شاهد تاخیر در رونمایی و اجرایی شدن پروژه‌ها هستید باید بگویم که علت تاخیر برخی پروژه‌ها این است آن فردی که مسئولیت پروژه را برعهده دارد می‌گوید یک توانمندی و ویژگی جدید را می‌توانیم در تجهیز یک شناور ایجاد کنیم. چرا که آن فرد در لحظه فکر نمی‌کند و دید راهبردی دارد. تفکر متخصصان ما در هر لحظه تا ۱۰ سال آینده را هم رصد کرده و به آن فکر می‌کند.
 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات