صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۰۷۳۸
در گفت و گو با بصیرت مطرح شد:

ظهره وند: آمریکا برای شکست ایران در جنگ شناختی دست به هر ترفندی می زند

تظاهرات بزرگ در ایتالیا، چکسلواکی و تظاهرات های بزرگی برای زیر سوال بردن سیاست های دولت های خود در قبال روسیه نشان می دهد غربی ها با بحران بزرگی مواجه شده اند به همین دلیل تلاش می کنند تا به اعتراضات و اغتشاشات در ایران دامن بزنند
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی/ گفتگو با ابوالفضل ظهروند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، ابوالفضل ظهره وند کارشناس سیاست خارجی و بیبن الملل در گفت وگو با بصیرت در خصوص چرایی دشمنی های و تقابل آمریکا با ایران و افزایش تقابل در ماه های اخیر گفت: دلایل دشمنی ها و سیاست های خصمانه آمریکا روشن است. دلایل ان تعارض جوهری و پارادایمی است که با ما دارد. به این معنا که زیست گاهی که در 43 سال گذشته مستمرا با آمریکایی ها درگیر بوده زمینه افول آنها را رقم زده است.

وی دراین باره افزود: اگر راه را غلط برویم ما فرو می پاشیم در غیر این صورت با تعریف درست راهی که بر ضد آمریکا و استکبار و استعماری که درذات آمریکا نهفته جلو برویم آمریکا یا روز به روز در افول بیشتری قرار می گیرد یا در حالت بازدارندگی قرار می گیریم.

ابوالفضل ظهره وند در خصوص استیصال آمریکا در برابر سیاست ضد غربی ایران گفت: در حال حاضر مساله این است امریکایی ها و متحدین غربی وضعیت خوبی ندارند به این معنا که آمریکا و اروپا هیچ وقت دراین حد استیصال نبوده به طوری که آقای بورل صریحا اعلام کرد دوره هژمونی و یکجانبه گری آمریکا به پایان رسیده است.

کارشناس سیاست خارجی در این باره تصریح کرد: بیان چنین جمله ای به این معناست که در حال وارد شدن به عصر جدیدی به نام چند جانبه گرایی هستیمعامل اصلی این روند صرف نظر از وزن روسیه و چین که از جنبه هایی این کشورها با غرب در تعارض هستند اما وزن اصلی متوجه ایران است. به همین خاطر در یک ماه گذشته شاهد این موضوع هستیم که جنگ جهانی رسانه ای علیه ایران راه انداخته اند که بی سابقه بوده و سنگین ترین هجمه ها را در نظر داشته است.

وی در خصوص چرایی تقابل بیش از پیش آمریکا با جمهوری اسلامی ایران گفت: ضعف موقعیت آمریکا ناظربر این موضوع است که شاهد تنش های شدید اعتراضی در اروپا و سرکوب شدید مردم فرانسه و بحران هایی که لندن در آن غوطه ور شده است. در حالی که خانم لیز تراس به شدت علاقمند بود دومین بانوی آهنین در بریتانیا باشد اما در چهل و پنج روز دولتش را از دست داد و سقوط کرد.

ظهره وند در این باره تصریح کرد: تظاهرات بزرگ در ایتالیا، چکسلواکی و تظاهرات های بزرگی برای زیر سوال بردن سیاست های دولت های خود در قبال روسیه نشان می دهد غربی ها با بحران بزرگی مواجه شده اند به همین دلیل تلاش می کنند تا به اعتراضات و اغتشاشات در ایران دامن بزنند و صریحا بیان می کنند از اغتشاسات و اعتراضات در ایران حمایت می کنیم.

وی در این باره بیان داشت: علت اصلی اعتراضات تلاش برای فروپاشی ایران است لذا تا قبل از اینکه غرب زیر آب برود می خواهند ببیند می توانند ایران را از درون متلاشی کنند. به همین خاطر باید مراقب تاکتیک های خود در جنگ شناختی باشیم و باید مدیریت این جنگ شناختی را ما به دست بگیریم و از این فرصت برای تقویت ایران در مقابله با توطئه ها و تهدیدها استفاده کنیم.

کارشناس سیاست خارجی بیان داشت: اگر چنانچه دشمن توانسته در ایران جنگ شناختی را کلید بزند بنا بر این تصور است که جمهوری اسلامی ایران در حوزه های معرفتی جنبه های نظریه پردازی در نوسازی و نوزایی گفتمانی دچار افول شده است. لازم به ذکر است قدرت و ظرفیت نرم آمریکا دچار افول شده است. 

ظهره وند توضیح داد: اگر در جنگ شناختی نتوانیم خود را احیا و تقویت کنیم در واقع با جنگ ترکیبی مواجه می شویم که وارد دور جدید بحرانی می شویم که اتفاقا آمریکا و غربی ها روی این پروژه فشار می آورند. برای عبور از این وضعیت باید به سرعت به رویکردهای اصیل انقلاب و اهداف وانگیزه هایی که به خاطر آنها انقلاب مردم ایران پیروز شد بازگردیم. اجگر ساختار فاقد این کارآمدی باشد قطعا به نفع آمریکا و به زیان جمهوری اسلامی ایران است.  
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات