صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۰۷۳۴

سخنگوی دولت: "علی کریمی" مشکلی برای بازگشت به کشور ندارد/ دخترم را به خاطر تحریم دارویی آمریکا از دست دادم

بنا بر این گزارش، علی‌رغم اعلام قبلی مبنی بر لغو مراسم پرسش و پاسخ سخنگوی دولت با دانشجویان در دانشگاه قم این مراسم صبح امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم و با حضور پرشور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد و طبق گزارش خبرنگار تسنیم، از ورود دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها برای شرکت در این مراسم جلوگیری شده بود.

سخنگوی دولت: "علی کریمی" مشکلی برای بازگشت به کشور ندارد/ دخترم را به خاطر تحریم دارویی آمریکا از دست دادم

علی بهادری جهرمی در جمع دانشجویان دانشگاه قم که  ‌در فضای ‌چالشی و پرشور برگزار شد، ‌گفت:‌ کشور ما به واسطه سوءمدیریت‌های داخلی و عقبه دیکتاتوری و پادشاهی، از پیشرفت‌های معمول دنیا برغم تمام ظرفیت‌های درونی آن عقب مانده‌ است.

وی اظهار داشت:‌ بعد از انقلاب نیز رقبای منطقه‌ای و کشورهای قدرتمند دنیا با تحمیل جنگ‌های مختلف ترکیبی مانع از پیشرفت همه جانبه کشور شدند؛ ذات دیکتاتوری در همین است که با ایجاد یک صدایی رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد پیشرفت‌های داخلی معرفی و تبیین شود.

وی با بیان اینکه ایران در تولید علم در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد، گفت: ایران در حوزه نانو تکنولوژی رتبه چهارم، در علوم مهندسی ایران در رتبه دهم و در داروسازی رتبه هشتم جهان قرار دارد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: از مجموع 3 میلیون و 200 هزار دانشجو ، بیش از 50 درصد از آنها را بانوان شامل می‌شود که نشان می‌دهد زن در ایران از آزادی کامل برای پیشرفت برخوردار است، اما دیکتاتوری رسانه‌ای اجازه گفتن این مسائل را نمی‌دهد.

وی یادآور شد: دشمن از تشکیل چنین محافلی برای پرسش‌گری بین مردم و مسئولان در واهمه است و می‌خواهد آن را به حاشیه ببرد؛ دشمن از دولتی که حرف برای گفتن و دفاع از عملکردش داشته باشد، می‌ترسد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دانشجویی در خصوص نحوه اجرای عدالت در دولت سیزدهم، اظهار داشت: اصلاح نظام یارانه و تفاوت قائل شدن بین افراد ثروتمند و مستععف در پرداخت یارانه‌ها، یک مورد از رویکرد عدالت محوری دولت مستقر است.

بهادری جهرمی ادامه داد: سه دهک آخر جامعه که بیش از 24 میلیون نفر از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد ماهانه 400 هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند در حالی که پیش از این یارانه‌ها در اختیار واسطه‌ها و واردکنندگان کالا قرار می‌گرفت.

وی همچنین بیان کرد: دولت وقتی روی کار آمد که نرخ دلار افزون بر 25 هزار تومان بود؛ تغییر نرخ برابری دلار توسط آمریکا از عوامل مهم در افزایش نرخ ارز طی یک سال گذشته بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر 10 سال رشد اقتصادی کشور ادامه داشته باشد، وضعیت کشور به روال سابق باز می‌گردد، اضافه کرد: طبق آمارهای رسمی ملی و جهانی رشد اقتصادی کشور در دهه 90 نزدیک به صفر درصد بود در حالی که رشد اقتصادی کشور طی یک سال گذشته به 5 درصد نزدیک شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به علت قطعی اینترنت پس از حوادث اخیر، اظهار داشت: دولت سیزدهم هیچ وقت اینترنت را قطع نکرده بلکه برخی پیام‌رسان‌های خاص فیلتر شدند این در حالی است که دولت قبل،‌ در حوادث مشابه تمام اینترنت را قطع می‌کرد و استثنایی قائل نمی‌شد.

وی ادامه داد: اینستاگرام به چه بهانه‌ای عکس سردار سلیمانی را حذف می‌کند اما آموزش شیوه کوکتل‌مولوتوف، پاره شدن گلوی سرباز و سایر تصاویر خشونت آمیز را به راحتی پخش می‌کند، این شبکه اجتماعی تحت کنترل حاکمیت دیکتاتوری آمریکا عمل می‌‌کند.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: جمهوری اسلامی در برابر دیکتاتوری رسانه‌ای حاکم در اینستاگرام و سایر رسانه‌های تغذیه شده از دلارهای سعودی و انگلیسی خواهد ایستاد، برای ما فرقی بین دیکتاتوری رسانه ای غرب و شرق وجود ندارد.

وی بیان کرد: شعار "زن، زندگی، آزادی" و "مرد، میهن، آبادی" شعار دولت نیز است و از آن حمایت می‌کند؛ دولت در برابر هرگونه دیکتاتوری رسانه‌ای و اقتصادی برای شنیده نشدن صدای ملت خود در عرصه جهانی ایستاده است اما با "بی‌نظمی" در هیچ امری موافق نیست.

وی همچنین با اشاره به شعار دانشجویان در حمایت از علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی ایران، بیان کرد: وی می‌تواند به داخل کشور برگردد، کسی با وی مشکلی ندارد؛ دیکتاتوری رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد که صدای واقعیت و حقیقت حتی به گوش ورزشکاران برسد.

بهادری جهرمی بیان کرد: بنده شخصاً هرگونه مشکل احتمالی که ممکن است بعد از سؤالات دانشجویان به وجود بیاید را پیگیری می‌کنم.

بهادری جهرمی ادامه داد: ما با دیکتاتوری رسانه‌ای و بستن صدای منتقد، مخالفیم اما با پرسشگری و اعتراض سالم و مسالمت‌آمیز در خور شأن ایرانیان موافق بوده و هر دوی آن را دو لبه قیچی می دانیم؛ ما اجازه نمی‌دهیم آرمان استقلال و آزادی امام راحل دچار افراط و تفریط شود.

وی درباره مشکل کمبود دارو در کشور به سه سال زندگی دخترش در یک شرایط سخت پشت درهای بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اشاره کرد و تاکید کرد: ‌من هم مثل بسیاری از مردم طعم تلخ بی‌دارویی را چشیده‌ام.  من دخترم را به خاطر تحریم ظالمانه دارو توسط ایالات متحده از دست دادم قطعا بیشتر از همه این موضوع را درک می‌کنم.‌ باید دید که آیا کمبود دارو به خاطر فناوری ماست  یا تحریم‌ها. در تاسیسات هسته‌ای سیمان می‌ریزند تا به رادیو داروها دسترسی پیدا نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفرش به عربستان و ممنوعیت ورود زنان به رستوران خطاب به دانشجویان تصریح کرد: آیا می‌دانید در عربستان زن نمی‌‌‌تواند ‌‌در رستوران بنشیند و ‌غذا ‌بخورد و با توجه به این ممنوعیت غذایی را گرفتیم و در کنار خیایان خوردیم، آیا این کشور ‌مدعی حقوق زن است؟ آیا این کشور ‌می فهمد آزای یعنی چی؟حق یعنی چی؟.

 بهادری جهرمی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره اینکه چرا خودرو به بورس می‌رود؟ گفت:‌ چون بسیاری از آقایان در دولت قبل فامیلانشان را داخل ایران خودرو کردند و برای اینکه جلوی اینها گرفته شود فروش خودرو به بورس رفت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امسال تولید خودروی ما به یک میلیون و دویست هزار افزایش پیدا می‌کند، اضافه کردک سال‌ها عقب افتادگی در یکسال جبران نمی‌شود و کار جهادی می خواهد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد الزامی بودن نوعی از حجاب در دانشگاه قم گفت: قوانین هر دانشگاه در دفترچه کنکور آمده است . هر کس آزادانه می تواند انتخاب کند.


منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات