صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۰۹۸۵

گاردین: تورم بی سابقه در ایالات متحده و اروپا در سایه تحریم روسیه

روزنامه گاردین اعلام کرد: جلوگیری از یک جنگ بزرگ تر و گسترده تر که در سایه تشدید تنش‌ها در اوکراین و رویارویی مستقیم  روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رخ خواهد داد، امری ضروری است.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

ارزیابی ها نشان می دهد که جهان به سمت نظم جدید در حال حرکت است. در این نظم جدید جهان از تک قطبی به سمت چند قطبی خواهد رفت. افول قدرت آمریکا در حوزه های مختلف نشان می دهد که تحقق این موضوع حتمی است و دیگر این کشور بعنوان هژمون برتر مطرح نخواهد بود. ایالات متحده آمریکا برای جلوگیری و یا به تاخیر انداختن این موضوع سعی در ایجاد بحران در جهان می کند تا با ارتزاق از این وضعیت قدرت بخشی نامشروع خود را تداوم دهد. بحران اوکراین و مجبور ساختن روسیه به حمله به این کشور از جمله رفتارهای سیاست مداران آمریکا بود. آنها تصور می کردند با این رویکرد نه تنها به خود آسیبی نخواهد رسید بلکه می توانند روسیه را به سمت مشکلات داخلی از جمله بحران امنیتی و اقتصادی ببرند. حال با رصد تحولات جنگ اوکراین مشخص شده است که تحریم روسیه  که در سایه بحران اوکراین توسط اتحادیه اروپا و آمریکا صورت گرفت،خود غربی ها به مشکل برخوردند. طبق آمار ها اروپا و آمریکا با تحریم انرژی روسیه با تورم بی سابقه ای روبرو شدند که در تصورات خودشان چنین غیر ممکن بود.  به گزارش ایرنا از خبرگزاری "ریانووستی" : آلمان بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا مجبور شده است که ۲۰۰ میلیارد یورو برای کمک به مصرف کنندگان و شرکت‌های زیان دیده در نتیجه افزایش قیمت سوخت اختصاص دهد.
در این گزارش آمده است که تولید ناخالص داخلی فرانسه و اسپانیا در سه ماهه گذشته کاهش یافته و میانگین تورم در منطقه یورو نیز در اکتبر به  ۱۰.۷ درصد رسید که یک رکورد به شمار می رود.
این گزارش می افزاید که میانگین تورم در کشورهای بالتیک به خاطر افزایش شدید در قیمت سوخت و غذا از این نیز فراتر رفت و به ۲۲ درصد رسید.
روزنامه گاردین اعلام کرد: جلوگیری از یک جنگ بزرگ تر و گسترده تر که در سایه تشدید تنش‌ها در اوکراین و رویارویی مستقیم  روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رخ خواهد داد، امری ضروری است.
از آغاز حمله روسیه به اوکراین، غرب تحریم مسکو را شدت بخشیده است، اما این مسأله افزایش قیمت سوخت در قاره سبز و تورمی بی سابقه در ایالات متحده و اروپا را به همراه داشته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات