صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۴۰۹۶۷

تهدید اوکراین علیه ایران بر مبنای ادعاهای تکذیب‌شده

با اینکه ایران بارها فضاسازی‌های رسانه‌ها و مقام‌های غربی درباره ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای بر مبنای همین ادعاها تهران را تهدید کرده است. 

کولبا در یک نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: «تهدید، واقعی است و ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک ایران را از تبعاتی که تأیید و اجرای چنین تصمیمی خواهد داشت مطلع کرده‌ایم. تا آنجا که امکان داشت قاطع بودیم. الان نوبت ایران است که گام بردارد.»

وزیر امور خارجه اوکراین گفت کشورش در خصوص همدستی کشورها با آنچه به عقیده او «تجاوز روسیه و کشتار شهروندان اوکراین» است، بسیار بی‌رحم عمل خواهد کرد.او گفت: «چون مسئله به دفاع از کشور و شهروندانمان مربوط می‌شود. تصمیم عاقلانه‌تر برای ایران این خواهد بود که کاملاً عرضه هر گونه سلاح به روسیه که علیه اوکراین استفاده می‌شود را متوقف کند.»

در ماه‌های گذشته اروپا و آمریکا مدعی ارسال سلاح نظامی و پهپاد از سوی جمهوری اسلامی ایران به روسیه شدند و این ادعا از سوی رسانه‌های غربی تشدید شد.  این اتهام زنی‌ها در حالی است که جمهوری اسلامی بارها ارسال سلاح به روسیه را تکذیب کرده و آن را در راستای جنگ رسانه‌ای علیه ایران می‌داند.

«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل چندی پیش در همین زمینه اظهار داشت: پشت اقدام برخی کشورها در مرتبط ساختن ادعاهای بی اساس علیه ایران در جنگ اوکراین با قطعنامه 2231 انگیزه‌های سیاسی نهفته است.

ادعاهای اوکراین و سایر کشورهای غربی علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که آمریکا و متحدانش طی 9 ماهی که از آغاز جنگ اوکراین می‌گذرد انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی را روانه این کشور کرده‌اند. روسیه می‌گوید، ناتو به صورت غیررسمی وارد جنگ با روسیه شده است.

 

منبع تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات