بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۴۱۰۳۵

آخرین گردهمایی انتخاباتی بایدن و ترامپ در فلوریدا و نیویورک

در حالی که تنها دو روز تا انتخابات میان دوره ای آمریکا باقی مانده، جو بایدن و دونالد ترامپ امروز آخرین گردهمایی انتخاباتی خود را در نیویورک و فلوریدا برگزار می‌کنند.

همایش جمهوریخواهان فاصله ترامپ و بایدن را کاهش داد - ایرنا

براساس این گزارش، بایدن با حضور در منطقه وست چستر که به طور مرسوم متعلق به دموکرات ها بوده و جمهوری خواهان شانس پیروزی در آن نداشته اند، در نظر دارد رای دهندگان را برای رای دادن به کتی هوچال فرماندار دموکرات نیویورک در مقابل لی زدلین نماینده جمهوری خواهان تشویق کند.

در همین حال ترامپ نیز قصد دارد با حضور در میامی در کنار برخی سناتورها و نمایندگان جمهوری خواه مجلس نمایندگان، در مورد پیروزی حزب خودش در انتخابات پیش رو سخن بگوید. فلوریدا طی سال های اخیر شاهد تغییرات حزبی زیادی بوده و حزب منتخب در آن به شکل مداوم تغییر کرده است اما اخیرا تمایل به سوی جمهوری خواهان بیشتر بوده است و در انتخابات پیش رو نیز می تواند تبدیل به یک میدان نبرد مهم برای نامزدها شود. به گمان بسیاری از تحلیل گران ران دو سانتوس فرماندار جمهوری خواه این شهر می تواند رقیبی جدی و سرسخت برای نمایندگی حزب جمهوری خواه باشد.  

این در حالی است که جو بایدن روز گذشته در سخنانی در پنسیلوانیا هشدار داد شکست احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای، دهه‌ها عواقب برای مردم این کشور دارد.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با سفر به همین ایالت، در جمع جمهوری خواهان، پیروزی سراسری حزبش در این ایالت را پیش بینی کرد و رای دهندگان آمریکایی را به رای دادن به دکتر «مهمت آز» به عنوان نماینده جمهوری خواهان پنسیلوانیا تشویق کرد.

ترامپ همچنین دریک گردهمایی انتخاباتی در شهر پیتسبورگ گفت: اگر می خواهید روند تخریب کشور را متوقف کنید و بعد از این سه شنبه رویای آمریکایی‌ها را محقق کنید، باید به شکلی گسترده به جمهوری خواهان رای دهید.

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا قرار است روز 8 نوامبر (17 آبان) برگزار شود؛ انتخاباتی که نظرسنجی‌ها احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان در آن را به دلیل نارضایتی‌های رأی‌دهندگان از وضعیت اقتصادی محتمل می‌دانند.

البته در مجلس نمایندگان آمریکا چشم‌اندازها برای پیروزی جمهوری‌خواهان روشن‌‌تر از مجلس سنا است. در سنا، 100 کرسی موجود در حال حاضر به صورت 50-50 میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تقسیم شده، اما با توجه به آنکه رأی تساوی‌شکن از آن معاون رئیس‌جمهور است که در حال حاضر دموکرات است اکثریت این مجلس تاکنون به نوعی در دست دموکرات‌ها است.

در انتخابات میان‌دوره‌ای که معمولاً به عنوان همه‌پرسی برای عملکرد رئیس‌جمهور مستقر و حزب او قلمداد می‌شود تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی از 100 کرسی سنا به رأی گذاشته می‌شوند. در قانون اساسی آمریکا دوران حضور هر قانونگذار مجلس نمایندگان دو سال و قانونگذاران سنا 6 سال تعیین شده است. در سنا، دوره نمایندگی یک سوم سناتورها هر دو سال به پایان می‌رسد و بنابراین، سرنوشت یک سوم کرسی‌ها باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات