صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۴۱۱۵۴

ایران تهدید پیش روی آمریکا در این دهه است

 حجت الاسلام حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر امروز در نشست بصیرتی ویژه تحلیل و بررسی اغتشاشات که در حسینیه هیئت انصار کرج برگزار شد، گفت: امام خمینی در شرایطی که جهان به بخش‌های سلطه گر مارکسیستی و امپریالیستی و سلطه پذیر تقسیم شده بود، قومی از نسل سلمان فارسی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه قوم سلمان فارسی بخش سومی بود که توسط رهبر کبیر انقلاب تشکیل شد، افزود: شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، یعنی ما نه سلطه گر هستیم نه سلطه پذیر، همه قدرت ها برای خداوند است.
وی افزود: جمهوری اسلامی نسبت به مردم خدمتگزار و خاضع در مقابل مؤمنان است و در مقابل دشمن سینه سپر می‌کند؛ عملیات روانی دشمن هم برای دوست داران اثر نمی‌کند و خواهان تحقق حکم خداوند هستند.
این مقام مسؤول اضافه کرد: محوریت این قوم تبعیت از خداوند است و جز حزب الله محسوب می‌شوند. حزب الله هم طبق وعده الهی پیروز میدان است.
طائب با اشاره به اینکه هنگام تشکیل جمهوری اسلامی قدرت‌های جهانی تلاش خود را بر این داشتند تا اجازه کسب قدرت به ما ندهند، اضافه کرد: تحمیل جنگ هشت سال دفاع مقدس از جمله این سنگ اندازی‌های دشمن بود که به حول و قوت الهی و تلاش و مقاومت رزمندگان پس از پایان جنگ حتی یک متر هم از خاک ایران تصرف نشد. اما این پایان کار نبود و دشمن با تحریم‌های سنگین سعی دارد به مقابله با جمهوری اسلامی بپردازد.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری به صادرات نفت خام عربستان و مشکلات کمبود بودجه در این کشور اشاره کرد و یادآور شد: چرا که این کشور میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا پدافند یکپارچه درست کند، این درحالی است که ایران شخصا پدافند درست می‌کند.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه هویت جمهوری اسلامی و دفاع مقدس برای ایران قدرت ایجاد کرده است، اضافه کرد: هویت خدمت به مردم در این انقلاب شکل گرفت، در این میان دشمن دست به کار شد و سعی کرد با ایجاد گروهک داعش امنیت خاورمیانه را تحت شعاع قرار دهد و به ایران تسلط پیدا کند، اما باز هم با جبهه مقاومت به مقابله با این زیاده خواهی‌ها پرداختیم و پیروز میدان بودیم.
وی با تاکید بر اینکه دهه چهارم و پنجم انقلاب امروز جبهه پیشرفت را تشکیل خواهد داد، اضافه کرد: امروزه کشور ما مستقلا می‌تواند نیروگاه و پالایشگاه تولید کند، همچنین این علم و تکنولوژی را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم، این همان قدرتی است که دشمن از آن می‌ترسد.
وی در ادامه با بیان اینکه عراق ۴برابر ایران نفت خام صادر می‌کند، اضافه کرد: هزینه ها و مخارج عراق، اول به بانک مرکزی آمریکا وارد می‌شود چرا که مجبور به خرید زیرساخت فرآورده‌ها است، این در حالی است که کشور ما با دور زدن تحریم ها تمام درآمد حاصل از نفت را صرف زیرساخت‌های تولیدی می‌کند. 
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه از طرفی ایران از وارد کننده تبدیل به صادرکننده شده است و این نشانه پیشرفت ماست، اظهار کرد: رغیب و دشمن شاهد پیشرفت و یکپارچگی ماست؛ ایران در حال تبدیل شدن به قدرت منطقه ای است و این تهدیدی برای آمریکا و اسرائیل است.
طائب با بیان اینکه غرب معتقد است این دهه سرنوشت آمریکا را تعیین می‌کند، اضافه کرد: آمریکا اگر نتواند چالش‌های پیش روی خود را از میان بردارد بدون شک شاهد فروپاشی آن خواهیم بود.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: اولویت دشمن خاورمیانه، قلب آسیا است، دشمن می‌خواهد با تصرف خاورمیانه به جهان حکومت کند.
وی گفت: آمریکایی‌ها در افغانستان ۷ تریلیون دلار خرج جنگ عراق و افغانستان کردند، دو سوم از کل نیروی نظامی خود را وارد منطقه کردند؛ امریکایی ها در عراق به بهانه سلاح هسته ای وارد شدند و راهبرد کلی نظام عراق را تغییر دادند.
طائب با اشاره به اینکه دشمن با تحریم‌های سخت سعی به فشار حداکثری به جمهوری اسلامی و نفوذ به کشور ما را دارد، ادامه داد: دموکرات ها خواهان برگشت به برجام شدند و به دیوار سخت برخورد کردند و ایران خواهان ضمانت و امتیاز برای برهم زدن تعهد شد.
وی با بیان اینکه دولت اسرائیل در آستانه ۷۵ سالگی است، اضافه کرد: پیش از این در تاریخ دوبار دیگر شاهد تشکیل دولت از سوی اسراییل بودیم اما هیچ یک به هشتاد سالگی نرسیدند.
حجت السلام طائب افزود: کشور ما با هویت پیشرفت و انسجام در حال پیشرفت است. چالش جهانی جدید آب و غذا و دارو است. ما با فروش درآمد نفت و ایجاد فرآورده های نفتی در حال ایجاد ذخایر هستیم. در سند آمریکایی‌ها دغدغه چالش غذایی و آب و هوایی و بیماری‌های فراگیر است. 
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم سعی دارد ذخایر کشور را افزایش دهد، تصریح کرد: راهبرد جمهوری اسلامی کنترل بهره‌برداری فرآورده‌های نفتی است. از طرفی زیر ساخت حمل و نقل زمینی و هوایی و ریلی و ترانزیت
ها در حال انجام است، در این میان با جنگ روانی مواجه هستیم که بدون شک با فرهنگ‌سازی پیروز این میدان هم خواهیم بود.
 وی در پایان یادآور شد: البته که این فتنه هم به فضل الهی شکست به پایان می‌رسد.‌ نباید در این خصوص تردید داشته باشیم. جنگ روانی با استقامت و کار فرهنگی به نتیجه می‌رسد و بازهم ما پیروز میدان خواهیم بود. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات