صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۴۲۱۵۳

طائب: عده‌ای نمی‌خواهند تا پرونده هواپیمای اوکراینی بسته شود

حجت‌الاسلام حسین طائب، مشاور عالی فرمانده کل سپاه در جمع دانشجویان در دانشگاه زنجان با تسلیت ایام شهادت حصرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو اظهار داشت: 16 آذر سالروز مبارزه دانشجویان با استکبار و دیکتاتوری را گرامی می‌داریم.

طائب: عده‌ای نمی‌خواهند تا پرونده هواپیمای اوکراینی بسته شود/فساد 92 هزار میلیاردی فولاد یک دروغ سیاسی بود

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حرکت دانشجویان در دانشگاه تهران آغاز حرکتی عظیم برای مبارزه با استکبار جهانی بود، افزود: امروز آمریکا در منطقه عرب آسیا شکست خورده و در حال ترک منطقه است.

وی با بیان اینکه بر طبق اسناد خود آمریکایی‌ها می‌گویند که سال ۲۰۲۵ سال سرنوشت امریکاست، افزود: آنها اعتقاد دارند اگر آمریکا تا این سال بتواند بر اوضاع خود مسلط شود به راه خود ادامه می‌دهد و اگر نتواند رو به فروپاشی خواهد رفت.

طائب در ادامه در جواب دانشجویی در مورد بحث سیسمونی خانواده یکی از مسوولان گفت: یک مساله فردی برای رئیس مجلس اتفاق افتاده است، این کار نه به صلاحیت لطمه می زند و نه فساد است. خانواده قالیباف به ترکیه رفته‌اند و برگشتند نه از هواپیمای اختصاصی استفاده کردند نه از امکانات سفارتخانه. داماد رئیس مجلس از یک خانواده برخوردار است، آیا فساد در این موضوع اتفاق افتاده است؟

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در جواب سوالی دانشجوی دیگری در مورد اتفاقات اخیر و برخوردها با هنرمندان و ورزشکاران گفت: وقتی در کشور انتصاب به فردی مصونیت نیاورد کشور درست می‌شود.

طائب با بیان اینکه هر کس باید پاسخگوی اظهارات و سخنان خود باشد، افزود: آیا سلبریتی‌ها مجاز هستند که هر طور دلشان خواست سخن بگویند. هر کس هر حرف یا دروغی گفته باید پاسخگو باشد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به مقابله با فساد در دولت قبل گفت: در دولت قبل با برادر رئیس جمهور مقابله شد.

وی با بیان اینکه در دولت استعلامات لازم صورت می‌گیرد و اجازه فساد داده نمی‌شود، تصریح کرد: وقتی دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود دیگر زمینه فساد از بین می‌رود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در جواب دانشجویی در مورد گل و بلبل نشان دادن وضعیت کشور توسط مسؤولان گفت: در دولت فعلی تمام تلاش‌ها برای بهبود روابط با همسایگان است و در این دولت با بسیاری از کشورها روابط و قراردادهای خوبی صورت گرفته است.

طائب با بیان اینکه در دولت اتفاقات خوبی رخ داده و کارهای خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد:کارهای صورت گرفته باعث شده بود که کشورهای همسایه بدون ترس از تحریم با ما همکاری کنند، ولی وقتی امنیت به هم می‌خورد کشورها هم برای همکاری مردد می‌شوند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به پیش‌بینی‌ها در کشور در مورد حوادث اخیر گفت: نهادهای امنیتی و نیروی انتظامی درگیر اربعین بودند که باعث شد تا از برخی مسائل غافل شویم.

طائب با اشاره به مرگ مهسا امینی و با بیان اینکه غفلت کردیم و نباید اجازه می‌دادیم که تجمع اولیه در مقابل بیمارستان اتفاق بیافتد، افزود: تجمع اولیه در مقابل بیمارستان در واقع سازماندهی شده بود.

وی با بیان اینکه در دولت قبل تجمعات زیادی داشتیم که در قالب پرستاران، کامیونداران، معلمان و ... در قالب اقشار مختلف صورت می‌گرفت، افزود: این مشکلات خوشبختانه در دولت فعلی بر طرف شده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در جواب دانشجویی در زمینه نحوه برخورد با بابک زنجانی و برخی افراد عادی گفت: اتفاقا با بابک زنجانی برخورد شد و وی حکم اعدام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بابک زنجانی و طبری را اطلاعات سپاه دستگیر کرد، گفت: در برخورد با دانه درشت‌ها به هیچ وجه کوتاهی نشده است.

وی در جواب سوال دانشجویی در مورد علت تشکیل سازمان اطلاعات سپاه و اینکه تشکیل آن برای تضعیف وزارت اطلاعات نبوده است، گفت: در همه دنیا روال تکثر دستگاه‌های اطلاعاتی است و اختلاف نظر بین سیستم‌های اطلاعاتی بد نیست و می‌تواند به نفع مردم باشد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در مورد زندان اوین هم با بیان اینکه در این اتفاق قرار بود که اول از داخل شورش کنند و سپس از بیرون تجمع کنند و زندان را باز کنند و بگویند ما پیروز شدیم، افزود: خوشبختانه این پازل درست چیده نشد و این اتفاقات رخ نداد.

طائب در جواب سوال دانشجویی در مورد فساد ۹۲ هزار میلیاردی فولاد گفت: این اتفاق یک دروغ سیاسی بود که کسی در مورد آن توضیح نمی‌دهد و کسانی که آنرا مطرح کردند امروز جرات عذرخواهی ندارند.

وی با بیان اینکه باید برنامه ای باشد و نماینده‌ای که این قضیه را مطرح کرده در مقابل دوربین  اسناد و مدارک خود را رو کند، تصریح کرد: در قضایای این چنینی باید دقت کنیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما قبول داریم که ضعف‌هایی داریم و به همه اهداف خود نرسیده‌ایم، افزود: باید با عدد و آمار و حقایق صحبت کنیم و نباید از روی شایعات و گفته‌ها سخن بگوییم.

وی با بیان اینکه آمریکا وارد عراق شد و امروز نفت عراق را می‌‌فروشد و پس از کسر سهم خود و سهم جنگ کویت بقیه را به حساب دولت عراق واریز می کند، افزود: در دولت قبل با خاموشی‌های زیادی روبرو بودیم ولی امروز مشکل حل شده است.

طائب در مورد سوال دانشجویی در مورد کشت و صنعت مغان اردبیل گفت: سازمان اطلاعات سپاه در دولت قبل این واگذاری را اجازه نداد انجام شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در مورد پرونده هواپیمایی اوکراینی و با بیان اینکه پرونده این حادثه هنوز در اذهان عمومی بسته نشده است، گفت: در این پرونده مسوولان اشتباه را قبول کردند و برای بسیاری از خانواده‌ها هم دیه 5 میلیاردی پرداخت شده است و برخی هم نگرفتند، اما عده‌ای نمی‌خواهند به دلیل سیاسی این پرونده بسته شود.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات