صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۴۱۱۵۷

در پاکستان انقلابی همانند انقلاب امام خمینی (ره) می خواهیم

نخست وزیر سابق پاکستان ساعاتی پس از بهبودی نسبی، گفت، "در پاکستان انقلابی همانند انقلاب امام خمینی (ره) می خواهیم که به استکبارستیزی منجر شود".
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان پنجشنبه گذشته در میان جمعیت حاضر در گرد‌همایی سیاسی در «گوجرانواله»، یکی از شهرهای استان پنجاب واقع در شرق پاکستان هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. 
پاکستان یکی از کشورهایی است که در دوران گذار نظم جدید بین‌المللی درگیر تقابل نظام رو به افول آمریکا و قدرت در حال خیزش چین شد. پس از سرمایه‌گذاری کلان چینی‌ها در بندر گوآدر پاکستان و همچنین روی کار آمدن عمران خان از حزب «تحریک انصاف»، این کشور به دغدغه اصلی غربی‌ها در شبه‌قاره بدل شد.
عمران خان مداوم بر نقش مثبت چین در پاکستان و کل جهان تأکید می‌کرد. کریدور اقتصادی چین و پاکستان به ارزش 60 میلیارد دلار (46 میلیارد پوند) که همسایگان را به هم پیوند می‌دهد، زیر نظر دو حزب سیاسی مستقر پاکستان که احتمالاً هر دو در دولت جدید قدرت مشترک دارند، مفهوم‌سازی و راه‌اندازی شد. نخست‌وزیر سابق پاکستان ساده‌‎زیستی امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی را الگویی برای جوانان کشورش دانست.

جالب اینکه عمران خان پس از ترور از مواضعش دست برنداشته است. نخست وزیر سابق پاکستان ساعاتی پس از بهبودی نسبی، گفت، "در پاکستان انقلابی همانند انقلاب امام خمینی (ره) می خواهیم که به استکبارستیزی منجر شود".

پس از تلاش برای ترور عمران خان در جریان راهپیمایی به سمت اسلام‌آباد، تظاهرات در سراسر پاکستان از جمعه آغاز شد. با وجود اینکه حزب حاکم پاکستان و عربستان این ترور را محکوم کردند، اما نزدیکان خان معتقدند نزدیکی تفکرات نخست‌وزیر سابق پاکستان به تفکرات انقلابی موجود در ایران و همچنین موج حمایت مردمی از وی، سبب شده است مخالفان این تفکر دست به حذف گفتمان بزنند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات