صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۴۱۲۱۸
اشکان ممبینی، کارشناس رسانه 

چرا شبکه سعودی اینترنشنال سازمان تروریستی است؟

اشکان ممبینی، کارشناس رسانه با بیان اینکه براندازی، تحریک به اغتشاشات خیابانی و ... ازجمله اهداف شبکه سعودی اینترنشنال است، گفت: در اغتشاشات اخیر شبکه سعودی اینترنشنال تلاش کرد در بستر فضای مجازی سرنگونی جمهوری اسلامی را به مخاطب عام خود القا کند تا به این وسیله جوانان و نوجوانان اغفال شوند و به کف خیابان‌ها بیایند تا ناآرامی‌های خیابانی رقم بخورد.

حجت‌الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات در گفت و گو با KHAMENEI.IR با بیان اینکه بزرگترین عملیات تأثیر روی کشوری در جهان برای بی‌ثبات‌سازی و اغتشاش به وسیله عملیات ترکیبی همان بود که در اغتشاشات و در دوره پسا اغتشاشات از سوی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و سعودی انجام شد، گفت: شبکه اینترنشنال از سوی دستگاه امنیتی ایران به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته شده و عوامل آن تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت و من‌بعد، هر نوع ارتباط با این سازمان تروریستی به‌عنوان ورود به حوزه تروریستی و تهدید امنیت ملی تلقی خواهد شد.
کمتر از 48 ساعت از تروریستی اعلام شدن شبکه اینترنشنال به وسیله وزارت اطلاعات، الهام افکاری از عوامل اصلی شبکه ایران اینترنشنال که در اغتشاشات اخیر نقش داشت، در هنگام فرار از کشور به وسیله سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات دستگیر شد. افکاری یکی از عوامل سازمان تروریستی اینترنشنال است که فعالیت‌ و اقدامات ‌فراوانی در سیاه‌نمایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دعوت جوانان و دختران به اغتشاشات و ایجاد رعب و وحشت میان مردم انجام داده بود.
شبکه تروریستی اینترنشنال زمانی حساسیت‌ها را نسبت به خود بالا برد که بعد از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۹۷ با سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه گفت وگو کرد و نشان داد مرز و تعارفی برای ارتباط‌گیری با تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان ندارد. این شبکه سعودی در ۵۰ روز گذشته تقریباً ۱۲۰ بار با تجزیه‌طلبان شناخته‌شده مصاحبه کرد و با  این تعداد مصاحبه نشان ‌داد عملاً با یک شبکه تروریستی مواجهیم.
براندازی، تحریک به اغتشاشات  خیابانی و ... ازجمله اهداف این شبکه سعودی است و گزاره اصلی خود را بر تجزیه طلبی بنا نهاده اند
اشکان ممبینی، کارشناس رسانه در گفت و گو با خبرنگار «راهبرد معاصر» درباره تروریستی خواندن شبکه سعودی اینترنشنال گفت: رسانه بودن معیارها و ملاک هایی دارد که با توجه به رفتار و عملکرد شبکه اینترنشنال نمی توان نام آن را رسانه گذاشت؛ این شبه رسانه در ماه‌های اخیر اخلاق رسانه ای را رعایت نکرده است.
وی افزود: اصلی ترین هدف رسانه آگاهی بخشی به مردم و دادن اطلاعات صحیح به افکار عمومی است، ولی تاکنون این گزاره را در هیچ یک از اخبار و گزارش‌های خبری این شبکه تروریستی به وسیله عربستان و همدستانش در منطقه مشاهده نکرده‌ایم. این شبکه تروریستی تمام تمرکز خود را بر انتشار اخبار ضد ایرانی گذاشته است و به گونه ای عمل می کند که گویی در نقاط مختلف دنیا هیچ خبری وجود ندارد، در صورتی که این گونه نیست و در غرب و آمریکا اخبار به مراتب بدتری در حوزه اجتماعی وجود دارد که به آنها پرداخته نمی‌شود.
این کارشناس رسانه عنوان کرد: تمام تلاش شبکه تروریستی سعودی تحریک و تشویق مردم ایران به انجام کارهایی است که مطمئن هستم مردم تمایلی به انجامش ندارند، ولی در بستری تحریک کننده تشویق به خرابکاری می شوند. براندازی، تحریک به اغتشاشات  خیابانی و ... ازجمله اهداف این شبکه سعودی است و گزاره اصلی خود را بر تجزیه طلبی بنا نهاده اند.
ممبینی گفت: شبکه تروریستی اینترنشنال دکوراسیون عامه پسندی طراحی کرده، خبرنگارانش را در نقاط مختلف حمایت مالی و تجهیزاتی می‌کند و پول پاشی فراوانی دارد. با توجه به این موارد باید پرسید هزینه های گزاف مالی از کجا و چه منبعی تأمین می شود؟ یقیناً یک قدرت، کشور یا سازمانی پشت پرده عمل می‌کند و هدفی دارد. وقتی این شبه رسانه ۲۴ ساعته تمام تلاش خود را بر سیاه نمایی وضعیت ایران می گذارد و در تکاپوی القای این موضوع است که دولت و اقداماتش راضی کننده نیست، هر ذهن آگاهی و بیداری باید متوجه اقدامات شوم آن در راستای خلاف امنیت ملی شود.
وی تصریح کرد: اینترنشنال در حالی القا می‌کند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اخبار جعلی یا نادرست منتشر می کند و به تعبیر عامیانه دروغ می گوید که خودشان خبری منتشر می‌کنند و به اغتشاشات نسبت می‌دهند که ماه ها قبل درباره دستگیری یک معتاد و مجازات وی منتشر شده و موج سواری کرده بودند. هدف رسانه سعودی اینترنشنال دامن زدن به اغتشاشات در داخل کشور است و در این راستا روی گسل های قومیتی همچون بلوچ ها، کردها، آذری ها و ... تمرکز کرده‌اند.
ممبینی با بیان اینکه پشت سر تحریک قومیت‌ها کارتل های مخوف و کشورهایی قرار دارند که هدفشان تجزیه ایران است، گفت: این باندهای مخوف می خواهند با سیاه نمایی از وضعیت داخلی کار را به جایی برساند که مردم ذهنیت سیاه و منفی نسبت به دولت پیدا کنند، در حالی که واقعیت و بستر جامعه در دولت سیزدهم چنین نیست. هرچند مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آنها زاییده اقدامات دولت های گذشته است، ولی مشکلات داخلی را مردم ایران باید حل کنند.
آنها تلاش کردند خارج از کشور را همراه مردم ایران در اغتشاشات نشان دهند؛ در حالی که به هیچ عنوان این گونه نیست. خارج نشین ها به هیچ عنوان دلشان برای این کشور نمی سوزد و نگران امنیت و اقتصاد مردم و آرامش کشور نیستند
وی افزود: حال که ثابت شده است این شبکه قصد و نیتی جز تخریب و براندازی ایران ندارد، مردم هوشیارتر شده اند. خوشبختانه مردم آگاه و بیداری داریم که همیشه در صحنه بوده اند و به گونه ای عمل کرده اند که نگذاشتند دست بیگانگان به خاک کشور برسد و نقشه‌های شومشان را پیاده سازی کنند. بی‌تردید توطئه کشورهای عربی و غربی که به وسیله شبکه های معاند پیاده‌سازی می‌شود، خوابی آشفته است که با هوشیاری مردم تعبیر نخواهد شد.
این کارشناس رسانه تأکید کرد: در اغتشاشات اخیر شبکه سعودی اینترنشنال تلاش کرد در بستر فضای مجازی سرنگون شدن جمهوری اسلامی را به مخاطب عام خود القا کند تا به این وسیله جوانان و نوجوانان اغفال شوند و به کف خیابان‌ها بیایند تا ناآرامی های خیابانی رقم بخورد. آنها تلاش کردند خارج از کشور را همراه مردم ایران در اغتشاشات نشان دهند؛ در حالی که به هیچ عنوان این گونه نیست. خارج نشین ها به هیچ عنوان دلشان برای این کشور نمی سوزد و نگران امنیت و اقتصاد مردم و آرامش کشور نیستند.
وی افزود: آلمان و دیگر کشورهای غربی که از اغتشاشات حمایت می‌کنند، ازجمله کشورهایی بودند که در هشت سال جنگ تحمیلی از صدام دیکتاتور برای نابودی کشور حمایت تسلیحاتی، مالی و ... کردند؛ حال چه شده است این کشورها اکنون دلسوز مردم ایران شده اند؟ اگر به عناوین خبری شبکه تروریستی اینترنشنال دقت شود، تلاش می کنند علاوه بر اینکه به مخاطب داخلی القا کنند اتفاقات کشورمان مورد حمایت خارجی هاست، مردم و جوانان را به ادامه اغتشاشات، ایجاد رعب و وحشت و حمله به نیروهای خدوم بسیج و پلیس تحریک می کنند.
ممبینی گفت: جمهوری اسلامی نسبت به خواسته‌های مردم بی تفاوت نیست و هر چند در جاهایی ممکن است سوءمدیریت وجود داشته باشد، ولی قاطبه تلاش دولت سیزدهم و مسئولان بر رفع و حل مشکلات مردم است. اموال دولتی و عمومی همان اموال مردم هستند که با پول خودشان تهیه و برای خدمت رسانی نصب می‌شوند و طبعاً تخریب آنها هیچ توجیهی ندارد.
وی تأکید کرد: شبکه تروریستی اینترنشنال به دنبال تهیه و انتشار گزارش هایی است که القا کند موج جهانی در حمایت از اعتراضات ایران به راه افتاده است، ولی مردم با بصیرت کشورمان درک می‌کنند این ادعاها پوچ است و حامیان واقعی مردم، نیروهای امنیتی، پلیس و بسیج هستند که شبانه روز در نقاط صفر مرزی و در داخل شهرها و خیابان ها همت خود را بر مقابله با اشرار و اغتشاشگران گذاشته اند.
منبع: راهبرد

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات