تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۴۲۲۳۵

رزمایش هوایی ۱۰ کشور عربی و غربی در عربستان

رزمایش هوایی «طویق 3» با حضور 10 کشور عربی و غربی با هدف تبادل تجربیات و ارتقای همکاری‌ها برای سومین روز متوالی در عربستان سعودی ادامه یافت.

رزمایش هوایی 10 کشور عربی و غربی در عربستان

وزارت دفاع عربستان سعودی روز پنجشنبه از آغاز رزمایش مشترک هوایی «طویق 3» در پایگاه هوایی «سلطان بن عبدالعزیز» با حضور 10 کشور عربی و غربی خبر داد.

وزارت‌خانه مذکور تاکید کرد که رزمایش طویق 3 با هدف تقویت همکاری، تبادل تجربیات، ارتقای سطح آموزش در برنامه‌ریزی و اجرای مأموریت‌های حمل و نقل هوایی تاکتیکی انجام می‌شود. 

در ژوئن 2021، رزمایش هوایی مشترک «طویق 2» در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در بخش مرکزی عربستان سعودی با مشارکت گسترده کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار شد.

پایگاه هوایی شاهزاده سلطان یک پایگاه هوایی نظامی عربستان سعودی است که در جنوب شرقی شهر« السیح» در استان «الخرج» واقع شده است.

ماه گذشته عربستان سعودی از مشارکت نیروی هوایی خود در رزمایشی در امارات با حضور 10 کشور از جمله عمان خبر داد.

از ابتدای سال جاری میلادی، نیروهای سعودی و  نیروهای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در یک سری رزمایش‌های فشرده با هدف افزایش آمادگی رزمی شرکت کردند.

از برجسته‌ترین این مانورها، رزمایش IMX 22 بود که در 17 فوریه آغاز شد و به مدت یک ماه به رهبری آمریکا و با شرکت 60 کشور جهان از جمله 10 کشور عربی آغاز شد.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات