صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۴۲۳۱۴
سیدافقهی در گفت‌وگو با بصیرت:

کابینه «نتانیاهو» دوام چندانی نخواهد داشت/ انتفاضه سوم از کرانه غربی شکل می‌گیرد

به تعبیر کارشناسان «بنیامین نتانیاهو» سعی دارد این بار یک کابینه فاشیستی تشکیل دهد که افشای برخی بندهای مرتبط با مسائل ایدئولوژیکی این حزب مهر تاییدی برای اهداف نتانیاهو از روی کار آمدن مجدد بود.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/سید هادی سیدافقهی
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif رژیم صهیونیستی این روزها در آستانه تکمیل کابینه جدید قرار گرفته که با حواشی زیادی همراه بوده است. به تعبیر کارشناسان «بنیامین نتانیاهو» سعی دارد این بار یک کابینه فاشیستی تشکیل دهد که افشای برخی بندهای مرتبط با مسائل ایدئولوژیکی این حزب مهر تاییدی برای اهداف نتانیاهو از روی کار آمدن مجدد بود. بر همین اساس بسیاری از محافل و کارشناسان صهیونیست نگرانند که «حکومت» جدید اسرائیل تبدیل به کابینه‌ای تحت حاکمیت قوانین و آداب و رسوم افراطی یهودی و تلمودی شده و در نهایت منجر به انزوای بین‌المللی اسرائیل شود. 

* تحولات امنیتی و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی
* در تحلیل اوضاع این روزهای رژیم صهیونیستی «سید هادی سید افقهی» کارشناس ارشد مسائل منطقه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تحولات این روزها در سرزمین‌های اشغالی مسائل سیاسی و امنیتی است به خبرنگار بصیرت گفت: «اهمیت مسائل سیاسی بعد از انتخابات زودهنگام پارلمان رژیم صهیونیستی بروز می‌کند از این جهت که نتانیاهو مجدد به عرصه سیاست بازگشته و به عنوان نخست‌وزیر با تعدادی از احزاب تندروِ راستِ افراطی دینی مثل «اسراییل قوی» و دیگر گروه‌های راست افراطی ائتلاف کرد ولی هنوز موفق نشده که هم کابینه خود را به صورت رسمی تکمیل کند و هم از کنست رای موافق بگیرد.»

* کابینه «نتانیاهو» دوام چندانی ندارد
* وی در ادامه افزود: «دلیل این امر هم این است که میان خودشان به اندازه‌ای تضاد قوی و جدی وجود دارد که با این ائتلاف‌ها و امتیازدهی‌ها گمان بر این است که عمر کابینه نتانیاهو دوام چندانی نداشته باشد. برای نمونه یکی از برنامه‌های «ایتمار بن غفیر» به عنوان یکی از رهبران جریان‌های دینیِ خیلی تند، این است که ابتدا باید جلو ورود مسلمان به مسجدالاقصی را بگیریم و سپس کم کم مسجدالاقصی را تخریب کنیم و روی آن هیکل سلیمان بسازیم.» 

* سیدافقهی به بیان دیگر برنامه «ایتمار بن غفیر» پرداخت و گفت:
«این فرد همچنین معتقد است عرب‌های فلسطینی مقیم سرزمین‌های 1948 (در حال حاضر اغلب آنها تابعیت اسراییل را گرفته‌اند) چون نژاد عرب دارند تا زمانی که در اسراییل هستند؛ خداوند نسبت به آنها خشم می‌گیرد و باید برای جلوگیری از خشم خدا آنها را از سرزمین 48 اخراج و روانه کرانه غربی و نوار غزه کنیم و سپس علیه‌شان با رهبری من همراه با نیروهای ویژه اعلام جنگ کنیم.»

* فاجعه ویرانگر در کمین رژیم صهیونیستی
* به گفته این کارشناس ارشد مسائل منطقه «ایتمار بن غفیر» از نتانیاهو قول گرفته که نیروهای ویژه تحت امر خودش تشکیل شود چون اذعان می‌کند من وزیر امور داخلی امنیتی هستم و باید قدرت اجرایی هم داشته باشم.
 
* وی به واکنش‌ها نسبت به خواسته‌های «بن غفیر» اشاره کرد و گفت: «گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی معتقد است اگر این اختیارات را به «بن غفیر» دهیم یک فاجعه ویرانگر بر ما حاکم خواهد شد چون این فرد افراطی و ماجراجوست و تحت تاثیر احساسات خود عمل می‌کند و دارای آرمان‌های توهمی است. لذا برای ندادن این قبیل اختیارات به نتانیاهو هشدار داده است.

* انتفاضه سوم از کرانه غربی شکل می‌گیرد نه از نوار غزه
* سیدافقهی با بیان اینکه کابینه اسراییل شکلی ناهمگون و افراطی به خود گرفته است اذعان کرد: «اگر این کابینه با این رویکرد افراطی و خشن بخواهد روی کار بیاید قطعا گروه‌های جهادی فلسطین چه در نوار غزه و چه در کرانه غربی (شرایط امنیتی در کرانه غربی این روزها به مراتب تندتر از غزه است) با آن مقابله خواهند کرد. در این میان گروه عرین الاسد (بیشه شیران) که افرادی نترس و شجاع هستند و عملیات دردناکی را علیه بدنه ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان انجام دادند؛ در مبارزه با رژیم صهیونیستی بسیار جدی و مصمم هستند بنابراین پیش‌بینی می‌شود انتفاضه سوم از کرانه غربی شکل بگیرد نه  از نوار غزه.»
* این کارشناس ارشد مسائل منطقه با یادآوری این نکته که مقام معظم رهبری فرمودند کرانه غربی هم باید مسلح شود؛ خاطرنشان کرد: «خوشبختانه این روزها در کرانه غربی سلاح ظاهر شده و جنگ مستقیم با رژیم صهیونیسم به راه می‌اندازند که در این راه با وجود اینکه شهید می‌دهند اما از شهرک‌نشینان تلفات هم می‌گیرند. این هم شرایط امنیتی است که امروز هم نوار غزه و هم کرانه غربی برای احتمال هرگونه برخورد خشونت بار آماده رویارویی هستند.»

* تشکیل افراطی‌ترین کابینه در سرزمین‌های اشغالی 
* وی در ادامه بیان کرد: «طبق پیش‌بینی کارشناسان صهیونیستی این کابینه افراطی‌ترین کابینه در تاریخ سیاسی رژیم صهیونیستی است که می‌خواهد تشکیل شود و اگر بخواهند با اهداف اعلام شده خود ادامه دهند قطعا دوام نخواهد آورد. همین حالا هم نشانه‌های درگیری ظاهر شده است. در واقع حماس در نتیجه به شهادت رساندن دو تن از جوانان فلسطینی به داخل سرزمین‌های اشغالی موشک شلیک کرد و در مقابل هواپیماهای رژیم صهیونیستی اطراف غزه را بمباران کردند و این آغاز ماجراست.»

* این کارشناس ارشد مسائل منطقه در پایان اذعان کرد: «هم‌پیمانان نتانیاهو اگر بخواهند در همین کابینه دینیِ راستِ افراطی تمام منیت خود را پیاده کنند یک جنگ فراگیر به وجود خواهد آمد و در کنار آن قیام مردمی به راه می‌افتد؛ همان‌طور که فلسطینی‌های ساکن در سرزمین‌های 48 سال گذشته در جنگ «سیف القدس» به یاری گروه‌های جهادی آمدند و قیام کردند. بنابراین با این تفاسیر رژیم صهیونیست در آینده اوضاع خوبی نخواهد داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات