صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۴۲۹۰۵
در گفت‌وگو با بصیرت مطرح شد

دستمالچیان: خدمت بزرگ شهید سلیمانی، هدیه صلح و دوستی به بشریت بود

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: «شهید قاسم سلیمانی همان‌طور که در ایران به سردار دل‌ها معروف است، در کشورهای همسایه، مثل عراق، سوریه، فلسطین و لبنان به سردار نجات معروف است؛ لذا از این جهت، تاریخ باید علامت افتخار بزرگی بر پیشانی شهید سلیمانی بزند که در نهایت جان خود را در راه پاسداری از مردم منطقه فدا کرد.»
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ گفتگو با احمد دستمالچیان
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif به گزارش بصیرت، احمد دستمالچیان کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی درخصوص ویژگی‌های شهید قاسم سلیمانی در آستانه سالگرد شهادت ایشان گفت: «ایام مصادف با شهادت شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی را در پیش رو داریم؛ شهادت فردی که از دید میلیون‌ها انسان چه در ایران یا خارج از کشور معروف به سردار دل‌ها و سردار مقاومت است. چهره‌ای کاملاً مبارز، انقلابی و مردمی که در عصر ما اسوه و نمونه بسیار والایی برای الگوبرداری است؛ به‌طوری‌که نه‌تنها مردم ایران، بلکه مردم جهان اگر به درستی وی را بشناسند، می‌توانند او را الگوی رفتاری خود قرار دهند. به همین دلیل به جرئت می‌توان گفت سردار سلیمانی در بین مردم جهان توانست الگویی عالی باشد.»

* وی در این باره خاطرنشان کرد: «شهید سلیمانی در ابعاد مختلف اخلاقی، فکری، گفتاری، رفتاری، مبارزاتی و نظامی برای این نسل و نسل‌های آینده شخصیت ممتازی به‌شمار‌می‌رود. ایشان الگوی بی‌نظیری است که ابعاد مختلف شخصیت وی حتماً باید با کار رسانه‌ای درست برای نسل جوان بازگو شود تا نسل جوان بداند که چنین الگوهای حکمرانی داشته‌اند و می‌توانند داشته باشند.»

* احمد دستمالچیان گفت:
«شهید سلیمانی خدمات زیادی در هشت سال جنگ تحمیلی عراق به ایران به مردم کشور کرد. همچنین بعد از حمله تکفیری‌ها به سوریه و عراق بنا به فرمان صادرشده از سوی رهبر معظم انقلاب، برای مقابله با تکفیری‌های داعش، فداکاری و شجاعت غیرقابل‌وصفی از خود نشان داد. ایشان در عین حال که فرد متواضعی بود، فرمانده باصلابتی بود.درعین‌حال که نظامی بود؛ اما سیاستمداری بسیار قوی بود. در عین حال که فردی مهربان و صمیمی در برخورد با دوستان بود، فرد تندی نسبت به دشمنان بود. به صراحت می‌توان گفت شهید قاسم سلیمانی تبلور آیه الشداء علی الکفار و رحماء بینهم بود.»

* این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: «خدمت بزرگی که شهید سلیمانی به بشریت کرد، هدیه کردن صلح و دوستی به مردم بود؛ نه‌تنها مردم منطقه، بلکه مردم جهان؛ چراکه صلح و دوستی را به ارمغان آورد. پس می‌توان گفت شهید سلیمانی فرشته ایجاد صلح و امنیت بود. فرشته ثبات و نوع‌دوستی بشر بود. شهید قاسم سلیمانی با دل و جان در برابر سربازان مرگ‌آور رژیم صهیونیستی و تکفیری‌های وهابی که از عربستان سعودی به منطقه گسیل شده بودند، ایستاد. وی در برابر آمریکایی که با تربیت تروریست‌های داعش بنا داشت کل منطقه را به آتش و خون بکشد و آن را خراب کند، ایستاد. هرچند داعش در بخش‌هایی از سوریه و عراق متأسفانه موفق شد جنایت‌های بی‌شماری انجام دهد و سرهای زیادی بر اثر جنایت‌های آنها بریده شد، به زنان و دختران بسیاری بی‌حرمتی شد و کودکان بسیاری زیر دست و پای آنها له شدند؛ اما در برابر سردار سلیمانی تاب مقاومت نیافتند.» 

* احمد دستمالچیان خاطرنشان کرد: «شهید سلیمانی با همرزم خود ابومهدی المهندس توانستند جنایتکاران تروریست داعشی را سرکوب کنند و شیوه‌های وحشتناکی را که برای ارعاب مردم ایجاد کرده بودند، به پایان برسانند. یکی از جنایت‌های داعش که شهید سلیمانی بدان اشاره کرد، طبخ یک نوزاد توسط داعش بود؛ به‌طوری‌که نوزاد را روی سینی برنج تقدیم مادر بچه کردند تا قسی‌القلب بودن خود را نشان دهند و مادر را دیوانه کنند.» 

* کارشناس سیاست خارجی و مسائل منطقه خاطرنشان کرد: «تردیدی وجود ندارد که شهید سلیمانی در سرکوب این جانیان که در تاریخ بی‌نظیر بودند، نقش اول را ایفا کرد به همین جهت شهید قاسم سلیمانی مأمور صلح و دوستی منطقه به شمار می‌رود. انسانی که خدمت بزرگی به مردم منطقه کرد؛ همان‌طورکه در ایران به سردار دل‌ها معروف است، در کشورهای همسایه مثل عراق، سوریه، فلسطین و لبنان به سردار نجات معروف هستند؛ لذا از این جهت،تاریخ باید علامت افتخار بزرگی بر پیشانی شهید سلیمانی بزند که در نهایت جان خود را در راه پاسداری از مردم منطقه فدا کرد؛ بنابراین امروز همه مردم منطقه مدیون فداکاری‌ها و حماسه‌ورزی‌های شهید سلیمانی هستند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات