صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۴۲۸۷۸

هری ترومن؛ از یهودشناسی تا به‌ رسمیت شناختن اسرائیل!

زمانی که یهودیان قدرت را در دست دارند -چه قدرت فیزیکی و چه قدرت اقتصادی یا سیاسی- ظلم یا بدرفتاری آنان به مردم ستم‌دیده، در مقایسه با هیتلر و استالین هیچ است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif هری ترومن رئیس‌جمهور ایالات متحده، در ٢١ ژوئیه ١٩۴٧ در دفتر خاطرات خود این مطلب را ثبت کرده است:
* یهودیان نه افرادی واقع‌بین و متعادل هستند و نه در خصوص مسائل جهانی عقیده و رأی درستی دارند. من دریافته‌ام که یهودیان افراد خیلی خیلی خودخواهی هستند. برای یهودیان مهم نیست از زمانی که به آنان توجه خاصی شده است چه تعداد استونیایی، لاتویایی، فنلاندی، لهستانی، یوگسلاو یا یونانی، به‌عنوان افراد آواره [پس از جنگ] قتل‌عام شده یا با آنان بدرفتاری شده است، با این حال، زمانی که یهودیان قدرت را در دست دارند -چه قدرت فیزیکی و چه قدرت اقتصادی یا سیاسی- ظلم یا بدرفتاری آنان به مردم ستم‌دیده، در مقایسه با هیتلر و استالین هیچ است.
* امّا در بهار سال ١٩۴٨، روچیلدها در جریان سفرهای انتخاباتی رئیس‌جمهور هری ترومن، مبلغ دو میلیون دلار به او رشوه می‌دهند تا اسرائیل را به‌ عنوان کشور حاکم و مستقل به رسمیّت بشناسند.
* در نیمه‌‌های شب ١۴ مه ١٩۴٨، تأسیس کشور جعلی اسرائیل به‌طور رسمی در تل‌آویو اعلام می‌شود. ١١ دقیقه بعد، رئیس‌جمهور ترومن در ایالات متحده به‌ عنوان اوّلین کشور خارجی، اسرائیل را به رسمیّت می‌شناسد!
* بعدها ترومن محرمانه به دوستان خود می‌گوید که می‌خواسته کشور یهودی را در «اوّلین ساعت از تولّدش» به رسمیّت بشناسد. زمانی که روزنامه‌نگاران در خصوص این موضوع او را تحت فشار قرار می‌دهند، از بحث بیشتر درباره موضع جانبدارانه‌اش در قبال یهودیان امتناع می‌ورزد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات