صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۴۴۲۶۲

استقبال گرم اماراتی‌ها از نخست‌وزیر عراق

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق که به دعوت بن‌زاید و در راس هیأتی بلندپایه به امارات سفر کرده، با استقبال گرم رهبران این کشور روبرو شد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق که به دعوت بن‌زاید و در راس هیأتی بلندپایه به امارات سفر کرده، با استقبال گرم رهبران این کشور روبرو شد. سودانی علاوه بر دیدار و رایزنی با سران امارات نشست‌هایی را نیز با تجار اماراتی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی عراق داشت.

* امارات از بزرگترین شرکای تجاری عراق است و تبادل تجاری میان دو کشور بیش از ۱۶ میلیارد دلار در سال است. مسولان عراقی پیشتر خواهان استفاده از تجربه امارات در راه‌اندازی و اداره بندر فاو شده بودند که به نظر می‌رسد در این سفر شاهد امضای برخی تفاهم‌نامه‌ها در این زمینه باشیم. عراق به دنبال توسعه بندر فاو و استفاده از آن به عنوان مسیر ارتباط شرق به غرب از دروازه عراق است.

* از حواشی قابل توجه این سفر دستگیری حمدیه الجاف، مدیرکل فراری بانک تجارت عراق توسط پلیس امارات و بازگرداندن وی به عراق بود که همزمان با حضور السودانی در امارات صورت گرفت.

* وی که از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۶ ریاست این بانک را به عهده داشت متهم به فساد ۱/۲ میلیارد دلاری است که حداقل در دو پرونده به صورت غیابی ۷ و ۵ سال زندان محکوم شده بود. به گفته برخی منابع عراقی استرداد خانم الجاف درخواستی بوده که السودانی در ابتدای ملاقات خود با بن‌زاید شخصا از وی درخواست کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات