بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۴۴۴۶۵

خوشبینی امیرعبداللهیان به توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های ایران و چین در حوزه‌های مختلف

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر آیت‌الله رئیسی به پکن حضور دارد امروز (چهارشنبه) ۲۶ بهمن ماه در گفت‌وگویی درباره توافقات حاصل شده در این سفر و دیدار روسای جمهور ایران و چین بیان کرد: فرصت دیدار و گفت‌وگوهای روز گذشته آقای شی رئیس جمهور چین و آقای دکتر رئیسی کمک کرد که یک بار به صورت کامل ابعاد متنوع همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و چین در سطح سران دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

خوشبینی امیرعبداللهیان به توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های ایران و چین در حوزه‌های مختلف

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با ذکر این نکته که توافقات بسیار خوبی در خصوص رفع موانع برای اجرای کامل این برنامه بین دو رئیس جمهور حاصل شد، اظهار داشت: خوشبختانه وزرای ذیربط و به ویژه تیم اقتصادی دو دولت حضور داشتند و خیلی خوشبین هستیم در چارچوب گفت‌وگوهایی که انجام شد و توافقاتی که به عمل آمد، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر همکاری‌‌های تجاری،‌ اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، علمی، فناوری و صنعتی بین دو کشور باشیم.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیمی رئیسی در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین بامداد سه‌شنبه ۲۵ بهمن ماه وارد پکن شد و ظهر همان روز مورد استقبال رسمی همتای خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با همتای چینی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم به گسترش روابط دو کشور با رویکرد احترام متقابل است، تصریح کرد: توسعه روابط ایران و چین رو به جلو بوده است، اما آنچه انجام شده با آنچه که باید انجام می‌پذیرفته فاصله دارد و برای جبران این عقب‌ماندگی باید گام‌های بلندتری برداشت.

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در دیدار با رئیسی با اشاره به روند رو به توسعه روابط ایران و چین، اجرای سند جامع مشارکت راهبردی میان دو کشور را در تعمیق و گسترش روابط دو کشور بسیار مؤثر دانست و گفت: چین قاطعانه معتقد به توسعه روابط با ایران است.

در این سفر ۲۰ سند همکاری بین مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و چین در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا رسید.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به چین او را همراهی می‌کند،‌ عصر روز(دوشنبه)‌۲۴ بهمن ماه در توئیتر در این باره نوشته بود: همراه با رئیس جمهور برای انجام سفر رسمی دوجانبه عازم چین هستیم. مناسبات متنوع دوجانبه، چند جانبه‌گرایی و پیگیری سیاست خارجی متوازن، در دستورکار است.ایران و چین مصمم به اجرای کامل برنامه مشارکت جامع راهبردی هستند. هر جا که منافعی برای ملت است، آنجا هستیم.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات