صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۴۴۵۷۷

غربی‌ها به دنبال تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی و محور مقاومت در کنفرانس مونیخ هستند

اجماع کشور‌های غربی علیه ایران و همکاری و برگزاری نشست‌هایی با اپوزیسیون نشان می‌دهد غربی‌ها این بار در جبهه دیگری مخالفت و کارشکنی علیه ایران را دنبال می‌کنند...
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ بشیر اسماعیلی

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اجماع کشور‌های غربی علیه ایران و همکاری و برگزاری نشست‌هایی با اپوزیسیون نشان می‌دهد غربی‌ها این بار در جبهه دیگری مخالفت و کارشکنی علیه ایران را دنبال می‌کنند، چرا که در طی ماه‌های گذشته نتوانستند اتهام‌زنی‌های خود مبنی بر کمک تسلیحاتی ایران به روسیه بعد از وقوع جنگ اوکراین را ثابت کنند به همین دلیل جمهوری اسلامی را به زعم خود از جهات دیگری تحت فشار قرار داده اند که البته بخشی از آن ناظر به مسائل بین‌المللی و بخشی مسائل منطقه‌ای است.

* آنچه در این بین حائز اهمیت است موضوع حمایت ایران از مقاومت و آرمان فلسطین است که قطعا برای دنیای غرب گران تمام می‌شود. همانگونه که مقام معظم رهبری هم روز‌های گذشته به این موضوع اشاره کردند که یکی از عوامل اصلی دشمنی و فشار بر ایران، حمایت ملت ایران از محور مقاومت و آرمان فلسطین است. اجماع غرب و همکاری با دشمنان مردم ایران نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با اعمال فشار بر اروپا و آمریکا از طریق لابیگری‌های خود در منطقه و در اروپا به دنبال تضعیف ایران برای عدم حمایت از مقاومت است.

* اسرائیل به عنوان متحد اصلی آمریکا در غرب آسیا تلاش می‌کند تا فشار بر جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد چرا که آن‌ها نگران گسترش تفکر ضد صهیونیستی ایران در جهان و منطقه هستند. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به واسطه جاذبه عدالت‌خواهی و آرمان‌های انسانی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ تشیع بین کشور‌های منطقه بخصوص در جوامعی که شیعیان تمرکز بیشتری دارند گسترش یافته و مردم منطقه ایران را به عنوان پرچمدار محور مقاومت در جهان اسلام می‌شناسند اسرائیلی‌ها می‌کوشند مانع تاثیرگذاری ایران بر افکار و اذهان عمومی مردم منطقه شوند. ایران در حالی حامی آرمان و مردم مظلوم فلسطین است که مردم کشور‌های منطقه شاهد این موضوع هستند که متاسفانه سران بسیاری از کشور‌های عربی در سال‌ها و ماه‌های اخیر تسلیم خواسته‌های اسرائیل شدند و با بی‌اعتنایی به مسئله فلسطین عادی‌سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی را کلید زدند.

* مردم منطقه شاهد هستند ایران حامی گروه‌های مقاومت شیعی در برابر تجاوز اسرائیل و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین است بنابراین بخشی از هجمه‌ها و افزایش فشار علیه ایران شبیه آنچه در مونیخ و برلین و... برگزار شد به دنبال در هم شکستن محور مقاومت است.

* از سوی دیگر غربی‌ها در همکاری با اپوزیسیون تلاش می‌کنند به نوعی گفتمان انقلاب اسلامی را از بین ببرند و خدشه‌دار کنند. از بین بردن گفتمان انقلاب اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تاکنون مورد توجه غرب بوده و برای تحقق این موضوع هزینه و دسیسه زیادی کرده است. در واقع انقلاب اسلامی مجموعه‌ای از ارزش‌ها و اصول اسلامی است که اگر مورد توجه سایر ملت‌ها قرار بگیرد غربی‌ها و استعمارگری آن‌ها را از جهات مختلف دچار مشکل می‌کند به همین خاطر تلاش می‌کنند تا به نوعی گفتمان انقلاب اسلامی را تضعیف کنند، گفتمانی که حتی به کشور‌های اسلامی و ملت‌های ستمدیده در آفریقا و آمریکای جنوبی نیز راه یافته است.

* در حقیقت اصول انقلاب اسلامی که بر مبنای ظلم‌ستیزی، سلطه‌ناپذیری و حمایت از مظلومان است اگر در جهان بست پیدا کند هژمونی غرب را به چالش می‌کشد بنابراین اگر این موضوع را به عنوان عامل مبنایی قرار بدهیم جدال و مبارزه با جمهوری اسلامی ایران همیشه وجود داشته و اینک نیز در شرایط کنونی توسط غرب دنبال می‌شود. قطع به یقین غرب برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران به هر روشی متوسل می‌شود تا به زعم خود ایران را منزوی و محور مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی را تضعیف کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات