صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۴۶۱۶۷
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

فرزان‌فر: تقویت دیپلماسی اقتصادی بسترساز رشد تولید و مهار تورم است

کارشناس و تحلیلگر اقتصادی گفت: اگر دیپلماسی اقتصادی تقویت شود و دولت در این موضوع در وزارت خارجه با سایر وزارتخانه‌ها و اتاق بازرگانی همکاری خوبی برای شناسایی و استفاده از کسانی که در موضوع تقویت دیپلماسی اقتصادی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند می‌توان امیدوار باشیم رشد تولید محقق می‌شود و به تبع چنین کار بزرگی شاهد کاهش و حتی کنترل تورم در سال آینده خواهیم بود.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد/ گفتگو با حجت‌الله فرزانفر

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif به گزارش بصیرت؛ حجت‌الله فرزانفر کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با بصیرت درخصوص اهمیت تقویت دیپلماسی اقتصادی برای توسعه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی و تعاملات اقتصادی ایران با کشور‌های مختلف منجمله کشور‌های منطقه و همسایه گفت: یکی از مولفه‌های رشد اقتصاد‌ها و قدرت‌یابی دولت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد تکیه و تاکید بر تقویت دیپلماسی اقتصادی است چرا که با تقویت دیپلماسی اقتصادی دستاورد‌ها چندان درخشان می‌شود که بخش مهمی از اقتصاد کشور در پرتو تعاملات خارجی وضعیت بهتری را تجربه می‌کند.

* وی در اين‌باره خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در ابتدای روی کار آمدن بر تقویت رابطه و تجارت با کشور‌های مختلف بخصوص کشور‌های همسایه و منطقه به دلیل مزیت‌هایی مثل نزدیکی و مسافت و شباهت‌های فرهنگی و تاریخی مشترک تاکید کرد. قطع به یقین این وعده زمانی به نتیجه می‌رسد که دولت تیمی قوی در دیپلماسی اقتصادی متشکل از برجسته‌ترین تاجران و بازاریابان و کارشناسان و بازرگانان داشته باشد.

* حجت‌الله فرزان‌فر کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی ادامه داد: از سوی دیگر عامل مهمی که زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور است جذب سرمایه خارجی است. بستر‌سازی برای جذب سرمایه خارجی با تعامل مطلوب با دنیا منجر به رشد تولید و تحقق ثبات اقتصادی در میان مدت و به تبع آن در بلندمدت می‌شود و دروازه‌های افق رشد اقتصادی را به روی کشور می‌گشاید.

* وی در اين‌باره توضیح بیشتری داد و گفت: لازم به ذکر است بخشی از جذب سرمایه خارجی وابسته و منوط به دیپلماسی فعالی است که بتواند مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی جا بیاندازد و آن‌ها را متقاعد به سرمایه‌گذاری در ایران کند. اگر دولت از تجار، بازرگانان، اساتید اقتصادی، بازاریابان و افرادی که در این زمینه خبره هستند برای کمک به تقویت دیپلماسی اقتصادی کمک بگیرد قطع به یقین در آینده‌ای نه چندان دور ماحصل سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران برد – بردی دو طرفه به نفع دولت ملت و سرمایه‌گذار خارجی خواهد بود.

* حجت‌الله فرزان‌فر کارشناس و تحلیلگر اقتصادی و استاد دانشگاه معتقد است: اگر بخش واقعی اقتصاد رشد کند تا حدودی می‌توانیم امیدوار باشیم تورم مهار می‌شود، ضمن اینکه در این فرآیند اتفاق مهمی که رخ می‌دهد کنترل نقدینگی رو به افزایشی است که، چون سیلی ویرانگر اقتصاد ایران را در هم می‌کوبد.

* حجت‌الله فرزان‌فر گفت: سرمایه گذاری خارجی و ثبات اقتصادی دستاورد‌های خوبی دارد منجمله اینکه منجر به افزایش تولیدات محصولات و کالا‌ها و رشد ناخالص تولید ملی می‌شود.

* کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در پایان گفتگو تاکیدکرد: اگر دیپلماسی اقتصادی تقویت شود و دولت در این موضوع در وزارتخارجه با سایر وزارتخانه‌ها و اتاق بازرگانی همکاری خوبی برای شناسایی و استفاده از کسانی که در موضوع تقویت دیپلماسی اقتصادی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند می‌توان امیدوار باشیم رشد تولید محقق می‌شود و به تبع چنین کار بزرگی شاهد کاهش و حتی کنترل تورم در سال آینده خواهیم بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات