صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۴۶۸۸۲

بسیج جهانی سربازان اسلام

مقاومت و بسیج جهانی سربازان اسلام، یکبار دیگر ثابت کرد آنچه می‌تواند متجاوزان و زورگویان را به عقب براند و امکان استیفای حقوق را فراهم آورد نه سازش بلکه مقاومت است
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد

سردار اسماعیل قاآنی شامگاه جمعه در چهاردهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مشهد مقدس اظهار داشت: «جبهه مقاومت امروز از یک هسته و یک نهال نوپا به یک محور گسترده تبدیل شده که مبادی و نقاط مختلف مقاومت را در سرتاسر دنیا به هم متصل کرده است. اگرچه دشمن جنایت می‌کند، اما پاسخ دندان‌شکن به آنان داده می‌شود و می‌بینید این روز‌ها در اوج جنایت‌های رژیم صهیونیستی جوانان قهرمان در بعضی روز‌ها شاید ۳۰ عملیات در کرانه باختری انجام می‌دهند و این محصول مقاومت و بسیج جهانی سربازان اسلام است»

گزاره‌های خبری:

- روزنامه رأی الیوم با انتشار مقاله عبدالله الاشعل یکی از تحلیلگران مطرح مصری نوشت: پنج واقعیتی که نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد: نخست؛ آمریکا، حمایت از رژیم صهیونیستی را یکی از منافع مهم این کشور می‌داند و نمی‌تواند بپذیرد که ایران و اردوگاه مقاومت، در برابر این کشور پیروز شده‌اند. دوم؛ انقلاب اسلامی در ایران یک ضربه قدرتمند و کوبنده به راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد آورده و تمام تلاش‌های آمریکا برای خنثی کردن این انقلاب و محاصره آن شکست خورده است. سوم؛ رژیم صهیونیستی بر بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمین خود و ساکن کردن یهودیان جهان به جای آن‌ها اصرار دارد و به همین دلیل دست این رژیم را در تمام مشکلات جهان عرب می‌توان دید. چهارم؛ ایران در برابر تمام توطئه‌ها برای سرکوب کردن این کشور ایستاده و می‌ایستد و همچنان معتقد است که بزرگترین تهدید، رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. پنجم؛ آمریکا در شکستن ائتلاف سوریه و ایران ناکام مانده و منافع ریشه‌دار این کشور در منطقه به دلیل حضور رژیم صهیونیستی است.

روزنامه لبنانی البناء با اشاره به تحولات فلسطین نوشت: اوضاع فلسطین بیش از پیش شفاف شده است به طوری که نیرو‌های مقاومت قدرت خود را از طریق تداوم حملات موشکی با وجود ترور رهبران این نیروها، نشان داده‌اند. درحالی سرکردگان رژیم صهیونیستی از دستاورد خود مبنی بر ترور رهبران مقاومت دَم می‌زنند که این دستاورد باعث گسترش ترس و وحشت در زندگی شهرک‌نشینان شده است.

روزنامه لبنانی الاخبار با تیتر «رژیم صهیونیستی در بن‌بست خروج» نوشت: در یکی دیگر از روز‌های نبرد انتقام آزادگان، این رژیم خود را در حیرت و سرگردانی می‌بیند که نمی‌داند چگونه می‌تواند از آن خارج شود. از یک سو اهرم فشاری برای اعمال بر نیرو‌های مقاومت و مجبور کردن آن‌ها به پذیرش شروط آتش‌بس، ندارد و از سوی دیگر نمی‌تواند بیش از این، حملات خود را بر غیرنظامیان غزه ادامه دهد چرا که این اقدام می‌تواند به ورود جنبش حماس به نبرد مذکور بیانجامد.

روزنامه یمنی المسیره نیز با اشاره به این تحولات نوشت: مسئولان انصارالله معتقدند که اقدامات رژیم صهیونیستی امتداد روحیه جنایتکارانه یهودیانی است که مسیر کشتار و نقض پیمان را در پیش گرفته‌اند. انصارالله از تمام گزینه‌های مقاومت فلسطین برای پاسخ دادن به جنایات دشمن صهیونیستی حمایت می‌کند. یمن خواهان حمایت مالی و تسلیحاتی از مقاومت فلسطین است.

گزاره تحلیلی:
مقاومت و بسیج جهانی سربازان اسلام، یکبار دیگر ثابت کرد آنچه می‌تواند متجاوزان و زورگویان را به عقب براند و امکان استیفای حقوق را فراهم آورد نه سازش بلکه مقاومت است، جریانی که ثمرات آن را امروز در روی آوردن کشور‌های منطقه به جمهوری اسلامی، عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با سوریه و کوتاه آمدن حکام عربستان سعودی درباره جریان مقاومت یمنی شاهد هستیم. اگر فروپاشی رژیم صهیونیستی تا چندی قبل به عنوان یک آرمان نه چندان در دسترس، مطرح بود، امروز به گفتمانی رایج تبدیل گشته و حتی مقامات این رژیم آن را بر زبان می‌آورند و وقوعش را نزدیک پیش‌بینی می‌کنند.

نکته پایانی:
امروز این تنها آمریکا نیست که خود را بازنده اصلی این میدان می‌داند، بلکه به وضوح و با جرأت می‌توان گفت رژیم صهیونیستی در طول بیش از هفتاد سال اشغالگری، هیچگاه به اندازه امروز سست و رو به زوال نبوده است و این تحقق همان وعده الهی است که فرمود: إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ (آیه ۳۰ سوره فصلت) آنان که گفتند: محققاً پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آن‌ها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات