صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۴۷۷۶۶

رمزگشایی از یک جنایت در حاشیه تولد کیان پیرفلک

روز گذشته در آرامستان روستای پرچستان شهرستا ایذه مراسم تولد کیان پیرفلک با حضور تعدادی از اعضای خانواده و بستگان وی برگزار شد. در جریان برگزاری این مراسم بود که پویا مولایی پسرعموی ماه‌منیر مولایی مادر کیان پیرفلک با خودروی شخصی خود به‌سمت مأموران پلیسی که برای تأمین امنیت حضور داشتند یورش برد و سروان محمد قنبری از مأموران پلیس ایذه را به شهادت رساند.

پس از این اتفاق، رسانه‌های ضدانقلاب که با توجه به اطلاع‌رسانی و تحرکات چند روز گذشته مادر کیان پیرفلک تمرکز خود را برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از تنش‌های احتمالی روی این نقطه از خوزستان گذاشته بودند، شروع به روایت ماجرا به‌شکل وارونه کردند به‌نحوی که بدون اشاره به حمله پویا مولایی به‌سمت مأموران، صرفاً اعلام کردند مختاری توسط مأموران پلیس ایذه کشته شد، این در حالی بود که اکانت‌های وابسته به منافقین که با توجه به سابقه قدیمی در کشتار مردم، ابایی از بیان اصل حمله شبه‌تروریستی به مردم و مأموران ندارند، حمله پویا مولایی به چند مأمور و سرباز پلیس را "اقدام قهرمانانه" خواندند.

اما در ادامه این رسانه‌ها برای پررنگ‌تر کردن روایت‌های خود از این ماجرا، طبق معمول دست به انتشار اخبار براساس گفته‌ها و شنیده‌هایی زدند که راوی آنها بعضاً مشخص نیست.

ابتدا روایت‌ها با این خط خبر آغاز شد که در آرامستان محل دفن کیان پیرفلک که مراسم تولد نیز در حال برگزاری بوده است، این درگیری رخ داده و منجر به تیراندازی شده است؛ در ادامه گفته شد مأموران پلیس که مسیر منتهی به آرامستان را مسدود کرده‌اند، به‌سمت مردمی که خواهان حضور در این مراسم بودند تیراندازی کردند، حتی برخی از این رسانه‌ها در اقدامی عجیب سعی کردند اساساً شهادت سروان محمد قنبری و کشته شدن پویا مولایی را تفکیک و آن را دو حادثه جدا القا کنند و مدعی شدند پس از تیراندازی مأموران پلیس ایذه به‌سمت پویا مولایی، محمد قنبری در درگیری با مردم کشته شده است.

سپس با روشن شدن برخی زوایا، رسانه‌های جلودار ضدانقلاب در روایت، مقداری از واقعیت را اعلام کردند اما در ادامه باز هم چنددستگی در روایت حادثه سناریوی آنها را دچار خدشه کرد. در حالی که رسانه‌های ضدانقلاب آرام آرام در حال روایت حمله پویا مولایی با خودرو به مأموران پلیس بودند ولو با استناد به رسانه‌های داخلی، روایت اکانتی که مدعی بود خواهر پویا مولایی است پنبه روایت‌های قبلی و حتی "اقدام قهرمانانه" منافقین را که در حال خوشحالی بودند، زد.

"شلیک به فرد تسلیم‌شده" کلیدواژه اصلی این اکانت در روایت این ماجرا بود و مدعی شد: پویا مولایی در حال رفتن به خانه‌باغ در روستای پدری بوده که بین راه مأموران را می‌بیند که راه را بسته‌اند و چون سرعتش بالا بوده است و مأموران روی پیچ جاده بودند، متوجه آنها نشده و نتوانسته است ترمز بگیرد، به یکی از مأموران برخورد کرد و بعد از اینکه چند متر جلوتر متوقف شد، با پیاده شدن از خودرو خودش را تسلیم کرد اما امنیتی‌هایی که در یک خودروی ال‌90 بودند او را به گلوله بستند. هیچ آثاری از گلوله روی خودرو نیست.

این روایت که گویی از سوی یک شاهد عینی مطرح شده حاوی چند نکته است:

** اول اینکه به‌خلاف روایت‌های پیشین که مدعی بودند این اتفاق در محل برگزاری مراسم بوده یا حتی گفته بودند پویا مولایی در راه رفتن به مراسم تولد کیان پیرفلک بوده، این اکانت مدعی شد مقصد پویا مختاری خانه‌باغ در روستای پدری بوده است.

** نکته دیگر درباره اشتباه فاحش در روایت یک‌خطی از ماجرا و محل وقوع حادثه است؛ در حالی که این فرد در ابتدای متن می‌گوید پویا در راه خانه‌باغ بوده است که بین راه‌ مأموران را می‌بیند که راه را بسته‌اند، دقیقاً در ادامه همین جمله می‌گوید "چون آنها در پیچ جاده بودند، متوجه حضور آنها نشده است".

** فیلم منتشرشده از صحنه جنایت هم مشخصاً حاوی دو نکته است؛ اولاً محل وقوع حادثه پیچ یا گردنه جاده نیست ثانیاً محل اصابت گلوله به بدنه خودروی پویا باقری کاملاً مشخص است و این‌که این اکانت می‌گوید هیچ آثاری از گلوله روی خودرو نیست شاید ناشی از دیدن فیلم خودرو در تاریکی شب بوده است.

با همه این تفاسیر، این گاف‌ها و تناقض‌ها در روایات این‌چنینی، آخرین برگ از کارنامه سیاه رسانه‌های ضدانقلاب نیست و همان‌طور که در طول اغتشاشات سال گذشته دروغ‌های دیوانه‌واری برای رسیدن به سراب کودتایشان روز به روز مرزهای استانداردهای خبری را جابه‌جا می‌کرد، در آینده نیز بر همین منوال خواهند رفت و صرفاً به پیاده‌نظام‌هایی مانند ماه‌منیر مولایی مادر کیان پیرفلک و امثال او نیاز دارند که آگاهانه و ناآگاهانه خوراک خبری در اختیارشان قرار دهد تا از آن کوهی بسازند برای آتش زدن دوباره آرامش مردم ایران.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات