صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۴۸۴۶۲

دولت فرانسه فضای پاریس را امنیتی‌تر کرد

پلیس فرانسه امروز یکشنبه اجازه استفاده از پهپادها در پاریس و برخی مناطق منتخب را بمنظور تحت نظر گرفتن معترضان صادر کرد تا روند سرکوب تظاهرات‌ها را تسهیل نماید.
45 هزار افسر پلیس برای شب شنبه تا یکشنبه فراخوانده شدند. الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه در توییتر از اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی فرانسه علیه معترضان تمجید کرد و گفت: آنها در برابر خشونت شجاعت مثال زدنی از خود نشان دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ساعت 1:30 بامداد، نیروهای امنیتی شروع به متلاشی کردن آخرین گروه های باقی مانده از معترضان کردند. «لو فیگارو» گزارش می دهد که شانزلیزه توسط یک نیروی گسترده از افسران پلیس با استفاده از گاز اشک آور پاکسازی شده است.
در مارسی نیز پلیس گاز اشک آور شلیک کرد و تا نیمه شب با معترضان در مرکز شهر درگیر بود. حضور پلیس در آنجا و همچنین در لیون و گرنوبل به شدت افزایش یافته بود.
شب شنبه نیز بیش از یکهزار و 300 نفر در سراسر این کشور دستگیر شدند. این ناآرامی ها با کشته شدن نائل م. 17 ساله آغاز شد که روز سه شنبه در حومه پاریس در نانتر توسط یک افسر پلیس هدف گلوله قرار گرفت. وی روز شنبه به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات