صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۴۸۴۴۲

اعضای دولت ترامپ در کنار منافقین در میتینگ پاریس

پلیس پاریس روز 30 خرداد در اطلاعیه‌ای برگزاری میتینگ منافقین در این شهر را ممنوع اعلام کرده بود اما دادگاهی در فرانسه با لغو این ممنوعیت اجازه برگزاری نشست آنها را داد
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت هر سال سازمان تروریستی منافقین، در فرانسه  و در شهر پاریس همایش‌های سالانه خود را برگزار می‌کنند. حتی در زمان کرونا و شرایط بوجود آمده این فرقه مجبور شد که همایش خود را به‌طور مجازی در شهر تیرانا، پایتخت کشور آلبانی برگزار کند.حال که در شرایط سخت نیز این گروهگ تروریستی مصمم به اجرای همایش خود بودند ولی در سال 1402 علی رغم تمام تلاش اعضای فرقه، میتینگ سالانه آنها بسیاز ضعیف تر از سالهای گذشته بود.  میتینگ مجاهدین خلق روز گذشته در مقر این گروهک در شمال پاریس در شرایطی برگزار شد که روز های قبل پلیس فرانسه مجوز برگزاری این میتینگ را نداده بود که بعد از آن با مجوز دادگاهی مجاهدین خلق میتینگ خود را با حداقل نفرات و بعضا با  افرادی از پناه جویان اوکراینی برگزار کردند. این همایش با سخنرانی مریم رجوی سرکرده مجاهدین خلق و برخی مقامات سابق دولت‌های اروپایی و آمریکا برگزار شد.   
حضور مایک پنس معاون اول، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون معاون امنیت ملی ترامپ از مهمانان این نشست بودند. البته نباید فراموش شود که در اواخر سال 2018 جان بولتون از چهره های تندرو و رادیکال جمهوری خواهان آمریکا و مشاور سابق امنیت ملی مهمان نشست منافقین بود  و در آن سخنرانی کرده یود. وی در این این میتیگ وعده جشن کریسمس 2019 را در تهران داده بود. موضوعی که بعدها مشخص شد وی در قبال آن سخنرانی پول هنگفتی از منافقین دریافت کرده بود. تنفس مصنوعی سرگرده های منافقین نشان می دهد که بنیان آنها همچون تار عنکبوت بسیار سست است.  
علاوه بر حضور سران سابق دولت‌های اروپایی و آمریکا در ازای دریافت مبالغی هنگفت، منافقین هرساله افرادی با تابعیت‌های مختلف را در ازای دریافت غذای گرم و یا دانشجویانی از کشورهای اروپای شرقی را به بهانه تور رایگان بازدید از پاریس برای پررونق نشان دادن تجمع، اجاره کرده و به محل میتینگ می‌آوردند. 
اجلاس سالانه این گروهک تروریستی در شرایطی برگزار می‌شود که در هفته گذشته مقر مجاهدین خلق در آلبانی موسوم به کمپ اشرف 3، دوبار از سوی پلیس ضدتروریستی آلبانی مورد حمله قرار گرفت و وسایل الکترونیکی و تجهیزات سایبری این گروهک ضبط شد. «ادی راما» نخست وزیر آلبانی در مصاحبه با اشپیگل آلمان گفت که اگر مجاهدین خلق می‌خواهند با ایران بجنگند ، باید خاک ما را ترک کنند چراکه آلبانی هیچ قصدی برای جنگیدن با ایران نداشته و مایل نیستیم هیچ‌کسی از مهمان‌نوازی ما سوءاستفاده کند.
بعد از حمله پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف 3، دولت آمریکا ضمن حمایت از حق آلبانی برای تحقیق درباره فعالیت‌های غیرقانونی در خاک خود، اعلام کرد که آمریکا سازمان مجاهدین خلق را یک جنبش اپوزیسیون دموکراتیک با دوام و مناسب به نمایندگی از مردم ایران نمی‌داند و از سوء‌استفاده این سازمان از اعضای خود ابراز نگرانی کرد!
گروهک منافقین در طول چهار دهه حیات خود بعد از پیروزی انقلاب همواره حیاتی پر فراز و نشیب برای کشورهای اروپایی داشته؛ از ورود به لیست گروه‌های تروریستی در آمریکا و اتحادیه اروپا تا خروج از این فهرست‌ها و مورد تفقد قرار گرفتن از سوی دولتمردان کشورهای غربی و همچنین دستگیری مریم رجوی در سال 2003 در پاریس و سپس آزادی وی، نشان می‌دهد که این سازمان اگرچه به‌زعم خود این کشورها ماهیت دموکراتیک ندارد اما برای فشار بر ایران و انجام اقدامات تروریستی گزینه مناسبی است و به‌رغم حملات پلیس آلبانی و به هلاکت رسیدن اعضای آن در این دست حملات که پیشتر در زمان حضور در کمپ لیبرتی در عراق بارها شاهد آن بودند، به حیات مزدورانه خود ادامه خواهند داد.  گفتنی است این گروهک تروریستی با بحران نیروی انسانی نیز مواجه است به طوری که در سال‌های گذشته، تصاویری از اعضای پیر منافقین که به عنوان اکانت‌های فیک در فضای مجازی مشغول به فعالیت بودند منتشر شد که نشان‌دهنده وضعیت فشل این گروهک تروریستی بود

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات