صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۴۸۴۵۶

سیاستمدار فرانسوی: ناآرامی‌های اخیر آغاز جنگ داخلی در فرانسه است

«اریک زمور» نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هشدار داد که ناآرامی‌های اخیر در این کشور می‌تواند آغاز جنگ داخلی و نژادی در این کشور باشد.
وی که با شبکه تلویزیونی «یوروپ 1» مصاحبه می‌کرد، گفت: «جنگ داخلی عبارت است از درگیری میان مردم و حکومت و این دقیقا چیزی است که الان در حال روی دادن است».
این سیاستمدار ضد مهاجران فرانسوی اضافه کرد: «دلیل چیزی که روی می‌دهد، سیاست پناهندگی در فرانسه است».
زمور گفت: «پلیس فرانسه در حال حاضر تحت فشارهای شدید قرار داشته و به آنها دستور داده شده تا در درگیری‌ها شرکت نکنند چون این موضوع به افزایش آسیب‌ها و تلفات منجر شده و ممکن است که به تنش‌هایی بیانجامد که قابل کنترل نباشد».
یک مامور پلیس فرانسوی صبح سه‌شنبه گذشته نوجوان ۱۷ ساله‌ای را در یک حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت. مامور پلیس در این ماجرا، به ظن تلاش او برای فرار به سمت وی تیراندازی کرده است
در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات