تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۴۸۵۶۲

عراق خواستار اقدام کشورهای منطقه برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد

«عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در جنین را محکوم کرد.

عراق خواستار اقدام کشورهای منطقه برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد

عبداللطیف جمال رشید  تاکید  کرد که همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام می‌کنیم و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال شفای همه مجروحان را خواستاریم.

وی در ادامه افزود که جمهوری عراق بر پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل تأکید و از همه راهکارهای مسالمت‌آمیز برای دستیابی به خواسته‌های ملت فلسطین حمایت می‌کند وهمچنین  از جامعه جهانی می‌خواهد تا  تعهد خود را به قطعنامه‌های صادره در خصوص برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه، دستیابی به صلح عادلانه و ارائه کمک فوری به ملت فلسطین ، اعلام کند.

رئیس جمهور عراق همچنین از  رهبران و دولت‌های کشورهای منطقه خواست تا یک روند سیاسی برای  جلوگیری از خشونت‌ها و متوقف کردن تجاوزات و تهدیداتی که غیرنظامیان طی چند دهه پیش با آن مواجه بوده‌اند، آغاز کنند و تاکید کرد که این امر تنها با به رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین و تحقق آن با استفاده از ابزارهای مسالمت‌آمیز میسر است.

پیش از این نیز «سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در جنین  اعلام کرد که جنایاتی که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین در شهر و اردوگاه جنین مرتکب می‌شوند، اقدام جهانی و انسانی فوری برای توقف این نقض مکرر حقوق انسانی را لازم می‌آورد.

نظامیان رژیم اسرائیل بعد از دو روز یورش به جنین و اردوگاه آن که واکنش منفی افکار عمومی در جهان اسلام و منطقه را در پی داشت، با عملیات شهادت طلبانه در تل‌آویو که منجر به زخمی شدن 10 صهیونیست شد و پاسخ موشکی مقاومت از غزه، به یورش خود پایان داد و نظامیان صهیونیست این منطقه را ترک کردند.

طی دو روز حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنین در مجموع 12 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 140 نفر دیگر زخمی شدند که حال حدود 30 نفر از آنان وخیم اعلام شده است.

گفتنی است براساس ارزیابی های اولیه حدود 80 درصد از اردوگاه جنین در این تهاجم وحشیانه آسیب دیده است.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات